Firesky Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) heisann, jeg var på clasohlson i går å handle inn et par nye tastaturer, men da jeg kom hjem så jeg at det kan umulig hvert en smart person som har designa dem ok, det jeg ønsker er å nappe ut tastene å sette dem der dem hører hjemme, og endre scankodene i windows slik at det er de tastene som blir oppfattet å ikke de andre som egentlig skulle stått der etter orginal layouten på tastaturet. de rare tastene med bilde av sol og måne og alt det fjerner jeg bare, jeg har ingen behov for dem. er det noen som vet hvordan man ender scankodene? EDIT: jeg bruker ikke XP slik som alle andre, jeg sitter med windows2000 Endret 30. mai 2006 av Firesky Lenke til kommentar
fwsotern Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) er det så stress da? man vender seg fort til det. bare etter et par dager så går det vanligvis helt greit. jeg vendte meg til dette: og nå elsker jeg bare det Endret 30. mai 2006 av fwsotern Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 hehe joa, det er nok bare en vanesak, men hvis det er mulig å endre scankodene så gjør jeg heller det Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 ok, etter litt googling har jeg forstått det slik at det er en dll fil i system32 som styrer hvilke taster som hører til de forsjellige scankodene, er det mulig å endre på denne dll fila? hvis det hadde gått hadde det kansje ikke hvert noe problem å mekke en patch som legger inn en modifisert versjon av denne dll fila og ender registeret til å bruke den fila. er det mulig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå