Gå til innhold

PS2 vs X-Box 360 - Kva for ein skal eg velge?


Tafsen

Anbefalte innlegg

Eg har bestemt meg at eg skal gå til annskaffelse av ein spelkonsoll. PS3 blir for dyr og eg gidder ikkje å vente. Nintendo Wii er vel ei stund til den kjem også. Så då er det PS2 og x-box 360 igjen.

 

Er det vært å betale 1500,- ekstra for x-box? Greit nok at det er bedre grafikk osv, men kva med spel? PS har jo Sing star og buzz, pluss Fifa spel som holder mål.

 

Er det noko prisforskjell på spela for PS2 og x-box 360?

 

Takker for svar og inspel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... Altså, PS2 eier jo 360 når det kommer til spill på dette stadiet. 360en har kun vært på markedet et halvt år, så det er jo ikke så mange tittler å velge mellom enda.

Dersom du klarer deg me de spillene du har listet opp, ville jeg nok gått for en PS2. Men da vil du ikke få muligheten til å spille det som kommer av stortittler.

Når det kommer en ny generasjon med spillkonsoller, vil utviklerene legge mest arbeid ned i den. Og siden de, idielt sett, forbedrer mer enn grafikk er det mulig du går glipp av potensielt bedre spill.

PERSONLIG ville jeg gått for en 360... Eller jeg har jo gjort det og da... :p

Og et stort pluss i forhold til PS2'en er jo live tjenesten til MS, dersom du liker online spilling da...

Lenke til kommentar

Online speling er digg! Koster den tenesten mykje? Det første året kjem konsollen til å bli brukt mest til to eller fleire spelare forran same skjerm(internat-liv) deretter blir det kanskje litt online speling.

 

Eit spel eg må ha er eit fotballspel. Men det finnest vel PES og Fifa til begge konsoller?

 

Ein anna grunn til at eg kjøper meg konsoll no er at eg skal bu på ein øde plass i sommer uten internett, så trenger eit bra singelplayer spel. Nokon forslag? På begge konsollane?

Lenke til kommentar
Online speling er digg! Koster den tenesten mykje? Det første året kjem konsollen til å bli brukt mest til to eller fleire spelare forran same skjerm(internat-liv) deretter blir det kanskje litt online speling. 

 

Eit spel eg må ha er eit fotballspel.  Men det finnest vel PES og Fifa til begge konsoller?

 

Ein anna grunn til at eg kjøper meg konsoll no er at eg skal bu på ein øde plass i sommer uten internett, så trenger eit bra singelplayer spel.  Nokon forslag? På begge konsollane?

6206297[/snapback]

Meh. Ganske billig.

Veit iallfall at du får fifa til 360en.

Tja. Vil foreslå Oblivion eller GRAW til 360 og Resident Evil 4 til PS2.

Lenke til kommentar

Trur eg går for X-Box 360. Kva er den billigaste måten å skaffe seg det på no? Nokon av tilbuda på el-kjøp/expert? Bestille i frå nett?

 

Ser komplett har ein fin pakke til 2995,- med trådøs kontroll,headsett og hdd. Trengte eg skulle koste på meg ein ekstra trådløs kontroll og Oblivion. Noko meir eg trenger då?

Endret av rEaliTY
Lenke til kommentar

Ville truleg gått for PS2 dersom økonomi var ein faktor. Spelutvalet er mykje, mykje betre, og veldig mange av spela kan ein få billig (t.d får ein eit toppspel som Final Fantasy X til om lag 180 kroner). XBox 360 på si side har mykje betre grafikk (særleg om du har HDTV) og nettstøtte.

 

Kay

Lenke til kommentar
Trur eg går for X-Box 360.  Kva er den billigaste måten å skaffe seg det på no? Nokon av tilbuda på el-kjøp/expert? Bestille i frå nett?

 

Ser komplett har ein fin pakke til 2995,- med trådøs kontroll,headsett og hdd.  Trengte eg skulle koste på meg ein ekstra trådløs kontroll og Oblivion.  Noko meir eg trenger då?

6206366[/snapback]

Det høres bra ut! hvis du har tenkt å koble deg til nettet uten å bruke den medfølgende kabelen må du nok kjøpe deg en trådløs mottaker. Hvis jeg var deg hadde jeg kjøpt en ekstra kontroll med tråd, istedet for enda en trådløs :!:

Lenke til kommentar
Trur eg går for X-Box 360.  Kva er den billigaste måten å skaffe seg det på no? Nokon av tilbuda på el-kjøp/expert? Bestille i frå nett?

 

Ser komplett har ein fin pakke til 2995,- med trådøs kontroll,headsett og hdd.  Trengte eg skulle koste på meg ein ekstra trådløs kontroll og Oblivion.  Noko meir eg trenger då?

6206366[/snapback]

Hva med å handle på Elkjøp sine hjemmesider istedet?

Komplett:

Xbox360 Premium 2990kr

Oblivion 599kr

Ekstra kontroll 399kr

 

Elkjop.no:

Xbox360 Premium 2995kr

Oblivion 469kr

Ekstra kontroll 335kr

 

 

Helt riktig å kjøpe en ekstra trådløs kontroll.

Hvis du liker fotballspill (du nevnte FIFA i første post) så selger Elkjøp FIFA 2006 world Cup for 279kr på nettsidene sine. I tillegg har Elkjøp en del andre spill til lav pris.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar

Korfor bør eg kjøpe ein ekstra kontroll med tråd? Har egentlig meir lyst på to trådløse.

 

Trenger også eit artigt bilspel som er morsomt i multiplayer. Gjerne eit spel med andre hensikter enn nødvendigvis komme først i mål på hederligvis. Gjerne med kræsjing og/eller skyting.

 

Korleis er bakover kompabiliteten med gamle x-box spel?

Lenke til kommentar

Tror du har gjort en lurt valg rEaliTY, hvis du skal sitte på et øde sted uten internett er absolutt Oblivion noe å ha med seg. Et helt sinnsykt spill! :) Håper du blir fornøyd med kjøpet!

 

Bilspill med kræsjing og skyting, da er vel Burnout Revenge det riktige? Har det ikke, men det er ihvertfall et kræsjebilspill!

 

Disse spillene er 360 bakoverkomtitabel med, PS! Det er flere sider med spill! ;)

 

MVH

Martin-sama

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Korfor bør eg kjøpe ein ekstra kontroll med tråd? Har egentlig meir lyst på to trådløse.

6210372[/snapback]

 

Den krever ikke batterier, den er lettere, kan kobles på PC'n og brukes som gamepad der. Den er også litt billigere, ble lei av å styre med de batteriene til slutt, dog det finnes jo play & charge kit :) det er en smakssak, gå for 2 trådløse om du vil :thumbup:

Lenke til kommentar
Trur eg går for X-Box 360.  Kva er den billigaste måten å skaffe seg det på no? Nokon av tilbuda på el-kjøp/expert? Bestille i frå nett?

 

Ser komplett har ein fin pakke til 2995,- med trådøs kontroll,headsett og hdd.  Trengte eg skulle koste på meg ein ekstra trådløs kontroll og Oblivion.  Noko meir eg trenger då?

6206366[/snapback]

 

Ett godt tips, dersom du bare skal ha Oblivion i første omgang, er å vente litt med å kjøpe en ekstra kontroll. Jeg kan være helt på villspor nå, men såvidt jeg har fått med meg er ikke Oblivion ett multiplayerspill...

 

(om det er det har jeg ei høne å plukke med en viss kjæreste) :p

Lenke til kommentar
Disse spillene er 360 bakoverkomtitabel med, PS! Det er flere sider med spill! ;)

6210389[/snapback]

 

Har ikke allverdens greie på 360 selv, men vil anbefale deg å se på en norsk side med bakoverkompatible spill, siden det er forskjellige titler som er bakoverkompatibel på forskjellige soner. :)

 

f.eks bare den amerikanske versjonen av mortal kombat: deception virker, mens den europeiske og japanske virker ikke.

Og 'Murakumo' virker bare i europa (Sone 2), mens den amerikanske og japanske virker ikke.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Ps2 vil jeg anbefale. Sinnsykt stort spill-bibliotek og masse moro. Gratis online som du kan kose deg med i flere titalls timer(snakker av erfaring pga SOCOM serien hvor jeg har spillt online i ca. 8000+ timer)

6214584[/snapback]

 

8000 timer, altså et minimum på 333 dager med onlinespilling på spill i SOCOM-serien?

Det må jeg si...

 

 

Nevertheless; Jeg ville nok satset på en 360 som flere her anbefaler.

Han jeg bor med eier en ps2, jeg en 360, og utenom God of War på så er det kun konsollen min som har blitt benyttet.

 

Ps2 har mange gode spill, for all del, men det er klar mer fremtidsrettet med en 360 i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...