Gå til innhold

Utroskap eller hva?

runela

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som er utroskap eller ikke defineres fra person til person. For noen kan det være utroskap at kjæresten sender flørtende sms til en annen, for andre må det være penetrasjon inne i bildet før det er utroskap. Ergo finnes det ikke noe fasitsvar. Det må bestemmes mellom partene.

Lenke til kommentar
Det er så dobbelmoral  :hrm:

Om det blir betegna som utroskap får bli opp til hver enkelt. Men at det er mer greit at hun kysser en jente,enn en gutt, det er bare dumt:/

Mange av dere trekker inn at det ikke gjør noe med mindre hun er bifil. Det er greit fordi de er venninner liksom.. Hun har da vel kompiser også? Hva om hun hadde kyssa en av dem?

Uansett, om det blir sett på som utroskap eller ikke. Om hun kysser en jente eller gutt, så har hun uansett kyssa noen andre enn deg, og det burde jo stikke litt dypere enn det gjør hos enkelte her?

Just a thought..

Jeg hadde ikke godtatt verken gutt eller jente.

6206232[/snapback]

Enig. SpecialK har akkurat de samme meningene som meg om dette emnet. Samme om det er venn eller fiende, gutt ller jente, noe mere enn et kyss på kinnet gjør meg lite tilfreds.

Lenke til kommentar

Bare sånn for å vri litt på det... om da en av dere (gutter) hadde kyssa en kompis og da deres jentekjæreste hadde blitt sur av den grunn. Hvordan hadde dere da reagert?

Bare sånn til ettertanke liksom. Er sjøl gutt, kunne aldri tenke meg og kysse en annen gutt men har null problemer om ho jeg er sammen med skulle kysse andre jenter. Skulle ho derimot kysse andre gutter, hadde jeg nok ikke likt det, men kunne ha tilgitt et par sånne "overtramp".

Jeg strekker imidlertid en kraftig strek ved noe videre. For noen år siden kasta jeg ut min samboer gjennom 3 år på dagen da jeg fant ut at ho hadde hekka på noen andre.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si det er utroskap av den grunn nei, det kan hende de gjør det bare på gøy eller fordi de synes det er morsom ellerno, de trenger ikke mene noe seriøst

6205845[/snapback]

Uthevet:

Det vil jo også åpne for at gutter kan kline med andre jenter på en fest, for vi syntes det er "morro"... noe som ikke helt stemmer.

Men så er nå jenter litt... ja, jenter.

Lenke til kommentar
Syns dere det er utroskap vis dere er gutt og har en jente kjæreste og hun kliner eller kysser med en annen jente?

Kyssing er intim utrykk for kjærlighet, å gjøre det med noen andre enn utkårede(med mindre begge parter er enig om at de har et åpent forhold) er klart utroskap i mine øyne. Det er riv ruskende likegyldig hvilket kjønn vedkommende er.

Er det et kyss mellom venninner, ser jeg ikke problemet.

Hvordan kan en egentlig vite om det er "vennekyss" eller ei? :hmm:

(Forskjell på å kysse noen på kinnet og ta et tungekyss for å si det sånn...)

Lenke til kommentar

Enig med Hodedeler, SteffyBoy og det første punktet til TLZ.

Ser det er flest <16-åringer som "ikke bryr seg" eller synes det er "kult". Eller folk som kanskje aldri har hatt et seriøst forhold. Sier ikke at alle må være det, men mesteparten.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Er det et kyss mellom venninner, ser jeg ikke problemet.

Hvordan kan en egentlig vite om det er "vennekyss" eller ei? :hmm:

(Forskjell på å kysse noen på kinnet og ta et tungekyss for å si det sånn...)

6209113[/snapback]

Jeg kan ikke vite det, jeg er nødt til å stole på henne. Det passer utmerket, da jeg faktisk stoler på henne.

Lenke til kommentar
Bare sånn til ettertanke liksom. Er sjøl gutt, kunne aldri tenke meg og kysse en annen gutt men har null problemer om ho jeg er sammen med skulle kysse andre jenter. Skulle ho derimot kysse andre gutter, hadde jeg nok ikke likt det, men kunne ha tilgitt et par sånne "overtramp".

6208747[/snapback]

Igjen, hvorfor er det greit for deg/dere,om det skjer med jenter? Hvis dere reagerer på at hun kysser gutter, så bør jo dere også reagere på at hun kysser jenter?

Eller,hvis dere ikke reagerer på at hun kysser jenter, så bør dere ikke reagere på at hun kysser gutter heller?

Det er dette jeg ikke skjønner. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Igjen, hvorfor er det greit for deg/dere,om det skjer med jenter? Hvis dere reagerer på at hun kysser gutter, så bør jo dere også reagere på at hun kysser jenter?

Eller,hvis dere ikke reagerer på at hun kysser jenter, så bør dere ikke reagere på at hun kysser gutter heller?

Det er dette jeg ikke skjønner.  :dontgetit:

6209835[/snapback]

På en måte har du helt rett. Det skulle egentlig være hipp som happ, men det er det ikke. Har vel egentlig ikke noe godt svar på det, men jeg kan prøve å tumle fram en liten teori.

Sånn underbevist så ser ikke gutter flest andre jenter som "rivaler", og dermed ser lettere på jentekyssing. Kysser hun andre gutter derimot, kan fort sjalusien begynne å melde seg.

Varierer seff fra person til person da, som allerede nevnt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

I mine øyne vil noe mer enn en klem bli utroskap, eller hvertfall grense til det.

Man har da vel ikke kjæreste for å rote med alle andre? Jeg hadde hvertfall blitt veldig såret om kjæresten min drev å kysset andre..

Steffenm: Jeg er under 16, æddabædda!

Lenke til kommentar
Riktig som darkness| sier. Det kan defineres som utroskap i det øyeblikket du personlig føler deg bedratt.

6207079[/snapback]

Nåja.. Det blir nok litt feil å si. Greit nok at noen har en smertegrense med kyssing, der hvor andre ikke tilter før man har sex. MEN.. De er folk som er så såre/sjalu at de sutrer om kjæresten ser seg rundt på byen.. Er det utroskap?

Lenke til kommentar

Spørs nesten litt på hva du mener med "ser seg rundt" ..om man ser seg rundt etter en ny type, et ligg (selv om det bare er med tanken), så grenser det mot utroskap, spør du meg.. Men, om man SER på en person, fordi man finner vedkommende attraktiv, det vil bli noe annet.. selv om man parten kan bli sjalu av den slags også, så er det noe alle gjør! Å se på noe som er pent er ikke ulovlig..

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Er jo russeknute å kline med en av samme kjønn, hehe.

Vel, om jeg hadde hatt jentekjæreste og så gått og klint med en gutt, tror jeg ikke hun hadde reagert så veldig på det, egentlig, så lenge hun vet at det ikke hadde noe med kjærlighet å gjøre. Er man bifil, er det noe annet...

Lenke til kommentar
Spørs nesten litt på hva du mener med "ser seg rundt" ..om man ser seg rundt etter en ny type, et ligg (selv om det bare er med tanken), så grenser det mot utroskap, spør du meg.. Men, om man SER på en person, fordi man finner vedkommende attraktiv, det vil bli noe annet.. selv om man parten kan bli sjalu av den slags også, så er det noe alle gjør! Å se på noe som er pent er ikke ulovlig..

6213112[/snapback]

Nå er du på bærtur. Jeg snakker om å ikke snakke med kjæresten i 100% av byturen.. Hvor vedkommende blir lei seg om du bare kommer i kontakt med noen av det motsatte kjønn..

Lenke til kommentar

Merk at jeg sa "spørs (..) hva du mener med.." ..for det jeg sa er fortsatt korrekt.. Det er 2 måter å se seg rundt på, slik som jeg skisserte dem begge..

EDIT: ..ah.. nå skjønte jeg hva du mente med "se seg rundt" .. altså å snakke med andre .. jaja.. :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Merk at jeg sa "spørs (..) hva du mener med.." ..for det jeg sa er fortsatt korrekt.. Det er 2 måter å se seg rundt på, slik som jeg skisserte dem begge..

6214321[/snapback]

Jaja.. Nå presiserte jeg iallefall hva jeg peiva etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...