Gå til innhold

14,1" Laptop til studiene, pris rundt 10 000.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal starte å studere til høsten og i den anledningen planlegger jeg kjøp av en bærbar data. Et av hovedkriteriene er at den skal være rundt 14" så den er lett å få med seg. :)

Denne pc'en skal antakeligvis ikke brukes til noe særlig spilling, the sims 2 kanskje. ;) Ellers er jeg ikke veldig kravstor, men ønsker meg helst 1giga ram og god batteritid. Batteritid er vel noe av det viktigste.

Føler at jeg er litt for generell hva jeg vil ha, men jeg er ikke så kresen. En liten pc med god batteritid er hva jeg leter etter. Selv har jeg veldig lite peiling på dette og håper noen kan hjelpe meg. :)

Er det forresten mye penger på spare på å vente til høsten med å kjøpe i forholf til å kjøpe nå?

Edit: Ønsker meg forresten XP Pro og design spiller en tildels viktig rollle.

Endret av Anette_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til rundt 10.000 kr. er vel denne ganske grei...

Pentium M 725A 1.6GHz

14" WXGA

1024MB minne (2x512)

80GB disk

DVDRW

XP Home

En helt grei og liten maskin til den summen. :)

Kan jo hende butikker som Netshop og Komplett kjører noen tilbud uti juli/august når skoletiden nærmer seg... de har hvertfall gjort det før, så kan jo hende man kan spare noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

Titta-titta!

Er det forresten mye penger på spare på å vente til høsten med å kjøpe i forholf til å kjøpe nå?

Tja.. minimalt. Det kommer alltid nye modeller så det kan hende at du får en nyere modell til samme pris til høsten. Uansett så må man jo kjøpe seg en maskin en eller annen gang. Det kommer alltid noe nytt på markedet så det er ganske nytteløst å vente hele tiden.

Ellers så kan jo macbook også være et bra valg.

Lenke til kommentar

Macbook tror jeg absolutt vil falle i smak for din del.

http://www.apple.com/no/

Har en bror som skal gå til innkjøp av en slik nå, og han skal bruke den som ren skolepc. Ypperlig med 13".

Du kan også kjøre Windows Xp på den bootcamp, så da kan du velge om du vil bruke OS X, som er Mac sitt operativsystem, eller Windows, som du sannsynligvis kan fra før av :)

Lenke til kommentar

Ville vert ganske kritisk til student-pc avatler på skulane, da eg misstenkjer at dei fokuserar meir på pris en på kvalitet.

Støtter dei som meiner macbook er eit godt valg. Startar sjølv på ny skule til hausten, og må da ha bærbar pc. Til nå er det macbooken som fristar mest, virkar som ei glimrande student maskin.

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar
Ville vert ganske kritisk til student-pc avatler på skulane, da eg misstenkjer at dei fokuserar meir på pris en på kvalitet.

6229259[/snapback]

Du kan være så kritisk du vil, men faktum er at de tilbudene som har kommet her oppe har vært veldig gode, har hørt fra andre steder i landet at det jevnt over er veldig gode tilbud. Maskiner til 10-12k som man må betale 12-15k for hos Dell eller nettbutikker. Samt programpakker som er dyre og inneholder endel som kan være relevant for studiene.

Når det er sagt, macene er fine og nyttige. Skulle gjerne hatt en sånn selv...

Endret av Olaaaaa
Lenke til kommentar

Det der ser ut som nokre dritt tilbud, den billigste macbooken er jo like god som "den spesielle" om man ser bort fra dvd-brenner og 20gb meir harddisk plass. Macbooken har jo også betre og dualcore prosessor, og kostar ca 3500 mindre. Men det følgjer med ganske mykje meir programvare med det student tilbudet da.

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar

Det er tilbudene for høsten '05 da. De sier jo at de jobber med tilbudene for '06 fortsatt. Sier bare at det ofte lønner seg å ha litt is i magen, om du ikke trenger maskinen før til høsten kan du sikkert utsette kjøpet til du ser hva de har å tilby. Men gjør som du vil....

Lenke til kommentar

Det er mulig det bare er meg, men jeg skjønner virkelig ikke vitsen med Windows-pc til en student som skal bruke dataen i skolesammenheng (uten å spille). Macen er lettere å bruke, mer stabil, penere, tåler mer, det følger med mye bedre programvare og den er musestille ved vanlig bruk (veldig greit på lesesalen, sitter av og til ved siden av folk med wintel-monstre som lyder som små kraftverk).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fidelio har et godt poeng, men jeg kommer antakeligvis til å bruke den som hovedpc og kanskje ikke gidde å dra med meg den stasjonære hjemmefra engang. :/

Vet det er dumt å være usikker på mac, men føler meg veldig usikre på de.

Lenke til kommentar

Kjøp Mac. Trenger jeg/vi egentlig å si mer?

(Ja, du kan bruke både Word og PowerPoint og ja, den kommuniserer fint med andre maskiner i Windows-nettverk -- og ja, du kan installere Windows XP og vips så har du både en Mac og en ekkel Windows-maskin med masse dritt (dersom du foretrekker sistnevnte). I tillegg kommer du helt sikkert til å bli overrasket når du kommer på skolen og ser hvor mange som har sett lyset, dvs. som har Mac).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...