Gå til innhold

Vsync på/av?


eXpanium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FSAA = Full Screen Anti Aliasing

 

1024*768 er helt klart bedre en 800*600, at du har på AA gjør bare at du blir kvitt alle de "taggete" kantene i spill/3D programmer..

 

anbefaler 1024*768*32 med 2x AA, om du ikke får altfor lav FPS i spill da... :wink:

 

quincunx AA er 2xAA med en "grafikk-forsterker" som gir skarpere grafikk i 3D/openGL.

 

(merkelig det bare var jeg som kunne svare på det her.. :roll: )

 

Mvh, Jan Erik

 

Edit: blandet vist inn et annet fra en annen tråd her.. sorry! :oops:

 

[ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-10-09 18:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-09 18:53, skrev Jannis-15:

som sakt tidligere: FS
AA
= Full Screen
Anti Aliasing


FSAA er å anbefale, om du skrur den på manuelt eller i spillet spiller ingen rolle, men anbefaler å stille den inn manuelt pga da kan du velge akkurat den grafikken du vil...


 

det besvarte ikkje spørsmålet mitt da... ka er _forskjellen_ mellom desse to? koffor skal eg bruke FSAA istedetfor AA? (bedre bildekvalitet seff, men er FSAA et hakk bedre enn 4x AA f.eks? eller er det to forskjellige ting?)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-09 17:56, skrev Jannis-15:

FSAA = Full Screen Anti Aliasing


1024*768 er helt klart bedre en 800*600, at du har på AA gjør bare at du blir kvitt alle de "taggete" kantene i spill/3D programmer..


 

Kommer ann på metoden som brukes. 4xS som bruker super-sampling (og multi-sampling) reduserer også texture shimmering/crawling ganske mye.

 

Quote:


quincunx AA er 2xAA med en "grafikk-forsterker" som gir skarpere grafikk i 3D/openGL.


 

Man får ikke skarpere grafikk med FSAA, heller tvert om og quincunx blurer kraftig, mye mer enn vanlig 2x og 4xFSAA.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-09 19:25, skrev eXpanium:


det besvarte ikkje spørsmålet mitt da... ka er _forskjellen_ mellom desse to? koffor skal eg bruke FSAA istedetfor AA? (bedre bildekvalitet seff, men er FSAA et hakk bedre enn 4x AA f.eks? eller er det to forskjellige ting?)


 

AA er bare en felles betegnelse. GF4Ti bruker FSAA som er det mest vanlige i dag.

Andre metoder er edge AA som kun tar kantene (i motsetning til FSAA som tar hele bildet) og Matrox sin FAA (Fragment AA) som er en form for avansert edge AA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...