Bazze Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei Dagens Nissan Sunny 1,6 SLX (rustrød med flekker av orginal hvitfarge fortsatt synlig) skal byttes. Kravet er automat og god plass. Pris ca 300' og ikke gått mer enn ca 70' km. Audi A6 og Volvo V70 har pekt seg ut som gode kandidater. A6 er kanskje litt mer sportslig men noe mindre. Her vil en 1.8T eller 1.9TDI være aktuell. Den kan også være noe rimeligere da det har kommet en ny modell. V70 er stor og trygg. Kanskje litt traust. Her vil en 2.0T være mest aktuell. Den har jeg prøvekjørt, og motoren er meget bra (180 HK). Noen som kan dele noen erfaringer eller komme med tips ? Jeg har ikke prøvekjørt A6 med 1.8T enda. Noen som kan si noe om motoren her ? Takk for tips ! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Har sittet på i en par år gammel A6 1.8T. Det drar ganske bra! Jeg er fan av Audi, så skal ikke uttale meg for mye med mine favoriserte meninger her men jeg hadde gått for en audi Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg ville hatt firehjulstrekk på en såpass stor og tung bil. Skal du ha firehjulstrekk vil jeg anbefale Audi i alle fall. 1,8T-motoren er en god motor. Lite feil og tåler helt fint en koselig liten chip... Lenke til kommentar
askare Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Har selv sittet å sett etter bil, og da etter V70 eller A6 til ca samme pris som deg. For min del så blir det V70 D5. Grunnen er større plass i bagasjerommet, og et litt mer tidløst design. Jeg synes faktisk at forrige versjon av A6 er litt gammeldags. Setene i V70'en er også mange hakk bedre enn A6'en, iallefall for min kropp. Lenke til kommentar
Bazze Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg er enig med deg askare, setene i V70 er utrolig gode. Spesielt skinnsetene. Noen varianter av A6 kan se gammeldags ut, men med riktig fargekombinasjon som f.eks Perlemor svart med lyst beige skinninteriør, synes jeg den er ganske strøken. Leo_, firehjulstrekk hadde vært å foretrekke, men A6 1.8 TQ ble aldri laget med automat, og Volvo med AWD eller XC70 blir fort litt i overkant dyr. Vil ikke traction controll være til nok hjelp på vinterføre ? Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Audi og Volvo.. Hva skal man med 4 hjulstrekker på dem? De har jo traction controll som Bazze sier.. Hvis du ikke skal opp den bratteste bakken om vinteren opp til hytta.. Så trenger du ikke firehjulstrekker.. Muttern har en Skoda Superb, Bygget på A6 understellet og har 1,9 TDI 130 HK.. Den klatrer ganske bra opp bakker om vinteren.. Men kan jo ikke måles med en firehjulstrekker.. Men spørs hvordan behov du har da.. Jeg ville tatt A6... Går du for Audi med Bensin gå for 1,8 T.. Disel? 1,9 TDI. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Traction kontroll eller hva det er kan jo faktisk forverre fremkommeligheten da Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Om du trenger firehjulstrekk kommer vel mest an på hvor du legger lista. I de fleste tilfeller klarer man seg fint uten. MEN... Firehjulstrekk, spesiellt quattro er mer behagelig å kjøre med, spesiellt om man har en litt aktiv kjørestil. Firehjulstrekk er altså ikke bare for framkommeligheten under ekstreme forhold. Ang. traction... Ja, tractioncontrol kan gjøre framkommeligheten dårligere. Det vi kaller tractioncontrol (TC) deles egentlig inn i to systemer som ofte jobber sammen. ASR er den delen som reduserer motorkraften når det spinner, TC bremser det hjulet som spinner. Med tanke på framkommelighet under vanskelige forhold vil ASR-delen være en direkte ulempe. Under vanskelige forhold der framkommelighet er det viktigste er det ikke ønskelig at en elektronisk krykke skal ta strupetak på motoren og dermed i mange tilfeller gjøre at du mister farten og blir stående fast. TC fungerer i praksis mye på samme måte som ei sperre eller en diffbrems. Den bremser på hjulet som spinner, slik at trekkraften overføres til det andre hjulet. Dette er i 95% av tilfellene en fordel, men det hindrer ikke BEGGE hjulene fra å spinne samtidig. Den jobben tilhører ASR eller høyrefoten din. Har du trøbbel med å ta deg fram lønner det set som oftest å slå av det som kan slåes av, av elektroniske krykker. TC, ASR og ESP (som veldig fint kan kombineres med firehjulstrekk) er i all hovedsak der for å gjøre kjøreturen tryggere. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 TC, ASR og ESP (som veldig fint kan kombineres med firehjulstrekk) er i all hovedsak der for å gjøre kjøreturen tryggere. 6210306[/snapback] Les: Mindre moro Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 For oss med aktiv kjørestil ja... Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Javel.. Har ikke hørt dette før... Men med den gamle bilen til muttern, Octavia, der var d alt av sånn antispinn greier.. Vi kom ikke opp uten, men på... Kanskje forskjellig fra og til biler.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 I minst 9 av 10 tilfeller kommer du bedre fram uten krykker, MEN det forutsetter at du KAN kjøre uten, at du faktisk gjør jobben bedre enn elektronikken. Det krever litt trening og erfaring. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Syns egentlig ikke Volvo V70 har så enormt god plass jeg men Kan hende det var mindre i den jeg satt på da, det var jo en XC70. Men er vel stort sett samme innvendig? Syns hvertfall den var ganske trang. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Naboen har en V70.. Den er tang.. God bagasjeplass osv.. Men ikke så stor plass i baksete.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Naboen har en V70.. Den er tang.. God bagasjeplass osv.. Men ikke så stor plass i baksete.. 6211425[/snapback] Var det jeg tenkte ja Lenke til kommentar
Bazze Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Da har jeg tatt valget. Jeg endte opp med en Volvo V70 2.0T Titan Sport Edition. Gikk 50k over opprinnelig budsjett, men jeg tror det er verdt det. Endret 2. juni 2006 av Bazze Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Da har jeg tatt valget. Jeg endte opp med en Volvo V70 2.0T Titan Sport Edition. Gikk 50k over opprinnelig budsjett, men jeg tror det er verdt det. 6227368[/snapback] Flott bil og et godt valt Gratulere Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hvordan ser den ut, og hvor mye måtte du betale? Er en XC70 D5 AWD her i området som selges. 2004 mod til 390k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå