BpB Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg jobber med Visual C# og SQL Server Express. Der blir det opprettet et dataset når man kobler seg til databasen. Hva gjør jeg når jeg bruker følgende: string _EmplNo = emplNoTextBox.Text; string myConnectionString = @"Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\SharpAirlines.mdf;Integrated Security=True;User Instance=True"; SqlConnection myConnection = new SqlConnection(myConnectionString); string myCheckQuery = "SELECT COUNT(*) FROM Crew WHERE EmplNo='" + _EmplNo + "'"; SqlCommand myCommand = new SqlCommand(myCheckQuery); myCommand.Connection = myConnection; myConnection.Open(); int count = (int)myCommand.ExecuteScalar(); Jobber jeg mot selve databasen, eller datasettet? Jeg tror jeg jobber rett på selve databasen. Hvordan skal jeg isåfall gå fram for å jobbe mot datasettet? Kan man bruke SQL-språk der også, og evt endre connectionstringen? Endret 29. mai 2006 av BpB Lenke til kommentar
roac Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Dette er strengt tatt .NET problematikk, og rett forum er vel i så fall .NET-programmering. Slik jeg forstår dette jobber du rett mot den databasefilen du har koblet opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå