haakon00 Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hei, Har endeli fått det nye hk'et mitt, et Abit IT7-MAX 2 og en ny wd 80gb 8mb cache harddisk. Disken var helt ny så den måtte partisjoneres og formateres som xp tok seg av. Under installasjonen av xp og formateringen av den partisjonen xp skal lagres på går strømmen. Bad timing, ja men slik skjer! :sad: Problemet begynte når jeg da skrudde på maskinen etter at strømmen kom tilbake.. MAskinen booter og jeg tror skal fortsette med installasjonen, men sukk nei. Maskinen kommer opp med "error loading operating system".. Der stopper det opp og jeg river av meg håret... Mååå bare få igang maskina :sad: Prøvde det meste fra boot diskett som den ikke godtar å resetting av cmos.. NOthing works.. Noen som har noen gode råd.. Har en annen maskin som jeg kan bruke imens men den nye...! Takk for at dere hørte på en lett frustrert kar:) Lenke til kommentar
haakon00 Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Er det ingen som kan hjelpe meg? Har forsøkt å se i forumet men ser ingenting som hjelper meg. Vær så snill! Bleklager at dette ble en bump post, men jeg er desperat!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 At den ikke vil boote fra disk er å forvente, du må antagelig starte installasjon på nytt (med formatering). Vil den ikke boote fra XP CD'en? Det pleier å komme spørsmål om CD boot når en bootbar CD er funnet, da må du trykke på keyboard innen et par sekunder ellers så vil den bare boote fra disk. Lenke til kommentar
haakon00 Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Hadde det bare vært så greit! Problemet er at jeg får inget valg til å gjøre noe som helst. Kommer rett med error loading operating system, og stopper der. Selvom dvd spilleren står som first boot disk og orginal cd i så kommer feilmeldingen opp. Har en annen maskin jeg kunne ha brukt til å partisjonere disken å formatere den på nytt, men da vil jo ikke disken ha c: som partisjons navn! Hva vil da skje om jeg gjorde dette, satt den i den nye maskinen og prøvde og innstalere? Ville dette virket. Vil helst ikke gjøre noe dumt som ender i å sende tilbake disken eller kjøpe ny. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Det du nevner vil funke hvis du bruker fdisk, men som du sier, det kan bli problem med stasjonsnavn hvis du bruker XP disk manager. Bruk fdisk og fjern partisjonen. XP vil jo lage en ny når du starter installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå