mintman Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har planer om kanskje å kjøpe Dell Inspiron 6400. En dag dukket det opp en DM fra Dell med nettopp denne maskinen og jeg så prisen for den billigste modellen var 4790,- eks. moms. Med moms blir dette 5987,- og det er nesten 3300,- billigere enn det man kan får kjøpt som privatpersjon: Business sidene: http://www1.euro.dell.com/content/products...sdt1&l=no&s=bsd Privat sidene: http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Noen som vet om man kan spørre Dell om å få den til samme prisen? Dette sier meg at de har en vanvittig fortjeneste på de stakkars privatpersonene som kjøper denne. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 å selge i små kvanta, i dette tilfellet enkeltvis, koster betydelig mer i frakt og administrasjonskostnader, fremfor å selge ett parti med 20-30+++ maskiner, derfor har ikke Dell nødvendigvis en sinnsyk inntjening på å selge enkeltvise maskiner til private - de har bare skånet bedriftsmarkedet for ekstrautgiftene med å samtidig skulle tjene penger på å selge til private. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Husk på at dette er til små og mellomstore bedrifter og slike bedrifter står for 80 av alle bedriftene i Norge og har kanskje maks 4 ansatte, så den forklaringen kjøper jeg ikke. Og ihvertfall ikke en prisforskjell på over 50%. Endret 29. mai 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Selv om det ikke er hele forklaringen vil Dell alltid tjene på å ha bedrifter som faste kunder - selv en bedrift med kun 4 ansatte vil i det lange løp ha større behov og større utgifter til datautstyr enn en enkeltperson. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Anyway, da har jeg ihvertfall funnet en grunn til ikke å velge Dell. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 lite tillegg: Billigste 6400 for privatpersoner koster 6890,-... dermed blir prisforskjellen kun 1000 kr. om det har interresse... Lenke til kommentar
mintman Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Men er det med samme tilbehør? Har forsøkt nå, men jeg blir ikke klok på det. Endret 29. mai 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Tilsynelatende, har ikke gått så nøye gjennom... forskjellen som gir 3300 i prisforskjell er at 3 års på-stedet service er valgt som standard på privat-sidene, men ikke på bedriftssidene. Ved å velge 1 års henteservice, som er standard på bedriftsversjonen, sparer du 2300. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå