Gå til innhold

Dell Inspiron 6400 - 3000,- billigere for bedrift

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om kanskje å kjøpe Dell Inspiron 6400. En dag dukket det opp en DM fra Dell med nettopp denne maskinen og jeg så prisen for den billigste modellen var 4790,- eks. moms. Med moms blir dette 5987,- og det er nesten 3300,- billigere enn det man kan får kjøpt som privatpersjon:

Business sidene:

http://www1.euro.dell.com/content/products...sdt1&l=no&s=bsd

Privat sidene:

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

Noen som vet om man kan spørre Dell om å få den til samme prisen? Dette sier meg at de har en vanvittig fortjeneste på de stakkars privatpersonene som kjøper denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å selge i små kvanta, i dette tilfellet enkeltvis, koster betydelig mer i frakt og administrasjonskostnader, fremfor å selge ett parti med 20-30+++ maskiner, derfor har ikke Dell nødvendigvis en sinnsyk inntjening på å selge enkeltvise maskiner til private - de har bare skånet bedriftsmarkedet for ekstrautgiftene med å samtidig skulle tjene penger på å selge til private.

Lenke til kommentar

Husk på at dette er til små og mellomstore bedrifter og slike bedrifter står for 80 av alle bedriftene i Norge og har kanskje maks 4 ansatte, så den forklaringen kjøper jeg ikke. Og ihvertfall ikke en prisforskjell på over 50%.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Selv om det ikke er hele forklaringen vil Dell alltid tjene på å ha bedrifter som faste kunder - selv en bedrift med kun 4 ansatte vil i det lange løp ha større behov og større utgifter til datautstyr enn en enkeltperson.

Lenke til kommentar

Tilsynelatende, har ikke gått så nøye gjennom... forskjellen som gir 3300 i prisforskjell er at 3 års på-stedet service er valgt som standard på privat-sidene, men ikke på bedriftssidene. Ved å velge 1 års henteservice, som er standard på bedriftsversjonen, sparer du 2300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...