Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det MySQL-database du tenker på?

6205641[/snapback]

Trodde du som regel måtte betale noe ekstra for databasetilgang på webhoteller, men kanskje ikke. Dersom du skal lære deg litt om databaser vil jeg anbefale at du ser etter en leverandør som leverer postgres, en vesentlig bedre database enn mysql.

Lenke til kommentar
Hei!

Noen som kan hjelpe meg å skaffe en gratis database?

Gjør ikke noen at det er gratis, tenger ikke noe bedre database  :)

Håper noen kan hjelpe meg  :ermm:

6204530[/snapback]

Hva med bruke den innebyggede filbaserte database-funksjonen i PHP5? Den burde duge, hvis det er du selv som skal programmere mot den i alle fall.

Lenke til kommentar

Var MySQL-Database jeg tenkte på ja ;)

Vet alt om denne nedetiden å at det ikke er det beste en kan få,

men trenger ikke noe annet :)

Eneste problemet mitt er at jeg ikke finner en nettside som har det :ermm:

Endret av Victory
Lenke til kommentar

Bare for å se at det funker, registrerte jeg meg på freemysql.net, og kommer meg greit nok inn. Går relativt sakte, men det er vel det man får for å ha det gratis.

Det er forøvrig mange webhoteller som har mysql inkludert i prisen.

Lenke til kommentar
Bare for å se at det funker, registrerte jeg meg på freemysql.net, og kommer meg greit nok inn. Går relativt sakte, men det er vel det man får for å ha det gratis.

Det er forøvrig mange webhoteller som har mysql inkludert i prisen.

6237231[/snapback]

Testet du det på ett slikt phpBB forum??

Lenke til kommentar
Nei, det gjorde jeg nok ikke. Hvilken host er det du prøver å sette det opp ifra? Det kan være noen sperrer hos dem som hindrer deg i å koble til en ekstern database kanskje.

6255673[/snapback]

Har prøvd hos fsphost.com og tripod.spray.se

Hos tripod er jeg ganske sikker på at det var jeg som gjorde noe feil

men med fsphost var alt som det skulle :ermm:

Kunne noen ha lastet ned et slikt forum hos phpbb.no og testet det en eller annen plass å sett om det hadde fungert hos noen av dere? :roll:

Lenke til kommentar

I mangel på noe bedre å gjøre, prøvde jeg noe motvillig å sette det opp, og phpbb arbeider helt greit med freemysql.net. Treigt, men greit. Ta en titt på sidene til freemysql.net og se der. Har du husker å opprette database, har du sett hvilken server du skal bruke osv? (Det står til venstre på siden et sted når du logger inn.)

Endret av |FSK|
Lenke til kommentar

www.awardspace.com gir deg en gratis database + 250mb gratis plass. Tregt, men det funker.

Ellers, vis du bare skal "øve" på og bruke mysql, php osv kan du bruke noe som heter xampp. Der har du apache, php, mysql, proftpd og mye mer inkludert i en pakke. Ingen instalasjon (i linux ivertfall) så det er bare og pakke opp, starte og lage filer, databaser osv... (Også mulig og confige til og brukes som vanlig server... ;)

http://www.awardspace.com

http://www.apachefriends.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...