Gå til innhold

Ny oppgradering (5500kr - AMD64)

Anbefalte innlegg

Hei, nå skal jeg snart oppgradere min pc, som har gått ut på dato for lenge siden.

Jeg skal oppgradere til den nyeste sokkelen fra AMD, AM2. Har laget et forslag, som jeg vil ha kommentarer på, evt: hvis noen kan lage er bedre oppsett enn det der og sammtidig holde seg under budsjettet på 5500, så tar jeg gjerne imot det.

Krav til Pcen

- Skal kjøre Counter-Strike:Source og Battlefield med god grafikk/fps.

- Skal overklokke pcen, så den burde være en god overklokker. -

- "Stille", trenger ikke være helt lydløs, men ikke så høy at jeg irriterer meg over den. (Skal litt til for å irritere meg).

Komponenter:

Hovedkort

Asus M2NPV-VM

Prosessor/Cpu

AMD Athlon 64 3200+ sokkel AM2

Ram/Minne

OCZ Gold Edition EL DDR2-800, 1024 MB (2x512)

Harddisk/Lagring

Seagate Barracuda 7200.9 160 GB SATA

Skjermkort

Point Of View GeForce 7600 GS

Kabinett

Chieftec Dragon DX-01 USB/FireWire

Pris: 4905

Er de ram brikkene jeg har funnet gode i spill og overklokking? Synes CAS settingsene var litt høye, kan noen evt finne noen brikker til meg, prisen på rammen skal ikke overstige 1300.

Endret av StIFfmasT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg tar det hovedkortet, så går jeg over budsjettet mitt. Jeg har ingen planer om og oppgradere til sli med det første, neste gang jeg oppgraderer så kjøper jeg et helt nytt skjermkort, ikke et 7600GS til.

Jeg skal også kjøpe ny kjøling til cpu og skjermkort, men jeg fant ingen som passet til AM2 i prisguiden.

Hvordan ser oppsettet ut ellers da?

Endret av StIFfmasT
Lenke til kommentar

Hei.

Det er ikke det kabinettet/strømforsyningen jeg skal ha, jeg tok det fordi jeg ikke fant det jeg egentlig skal ha i prisguiden. Her er link til det jeg egentlig skal haSHG computers, AI-01.

Er den strømforsyningen også for svak/dårlig?

Noen som kan si noen om den rammen jeg har valgt? Hvordan den er til overklokking og om den er bra til spill? Evt gi meg forslag til enda bedre ram.

Lenke til kommentar
Hei.

Det er ikke det kabinettet/strømforsyningen jeg skal ha, jeg tok det fordi jeg ikke fant det jeg egentlig skal ha i prisguiden. Her er link til det jeg egentlig skal haSHG computers, AI-01.

Er den strømforsyningen også for svak/dårlig?

Noen som kan si noen om den rammen jeg har valgt? Hvordan den er til overklokking og om den er bra til spill? Evt gi meg forslag til enda bedre ram.

6205067[/snapback]

OK.

SHG har ok strømforsyninger. Kjøp rundt 400-450W.

Minnet tror jeg er ok til overklokking, og til spill er det supert.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Leg merke til at det er ved DDR 800, det skulle tilsvare CL 2,5 ved DDR 400. Det skulle være muligheter for klokking her da A64 prosesorene på AM2 ikke trenger den ekstra minnebånbredden som de får, og derfor kan du senke HT/Ram divideren til 1/1 og klokke i vei (skulle jeg tro, hvis ikke får noen arestere meg)

Lenke til kommentar
Er det noen nettsider som har testet å klokke 3200+ AM2? Skulle likt å sett en test, sånn at jeg vet sånn ca hvor langt den går.

6205943[/snapback]

kan gjøre regning med den klarer 2.4 2.5 iallefall. så lenge du har volt og kjøling til det. ville jeg påstå.

ser lovende ut

2ghz 2.9ghz dual core på 1.55 volt på luft

http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/newspro...148107372,95210,

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Jeg er ingen proff overklokker, men jeg regner med at jeg ihvertfall skal klare og få den til å gå til 2.4, kanskje mer. Er mange på dette forumet som er mer enn villig til å hjelpe meg underveis, så dette skal nokk bli bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...