Gå til innhold

Resirkulere! (Selge PC, Kjøpe ny.)

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle selge min nåværende PC, med følgende specs:

Kabinett: Cooler Master 5 Centurion Black m/ PSU

HK: Gigabyte GA-K8N SLI Deluxe PCI-e

CPU: AMD Athlon 64 3200+

Grafikk-Kort: MSI GeForce 6600GT 128mb

RAM: 2x Corsair CMX512-3200XL 512mb

HDD: Seagate Barracuda 200GB 7200.2 7200RPM

Laget tidligere en tråd om prisantydning, for dette oppsettet, men det var nogenlunde feil info der, så jeg spør igjen; Hvor mye kan jeg få for denne PCn?

Har fått et tilbud på 4k, skal jeg takke ja? Men igjen, skal jeg ha en PC. Etter salget på denne har jeg ca 6k. For den prisen, kan jeg kjøpe noe bedre enn mitt nåværende oppsett? Grunnen til at jeg gjør dette, selv om min nåværende PC er helt ok, er at jeg elsker å bygge PC'er.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at jeg gjør dette, selv om min nåværende PC er helt ok, er at jeg elsker å bygge PC'er.

6204354[/snapback]

Du kan jo ta det litt den andre veien og tjene penger på å bygge pcer? :) Alltids noen som trenger hjelp til oppgradering/bygging.

Lenke til kommentar

Hei!

Den pcen du har er nok verdt litt i overkant av 3000 kr. Men du får ikke noe serlig bedre for 6000 kr nytt. Jeg anbefaler heller at du kjøper deg et nytt skjermkort, så tar du pcen fra hverandre, legger delene tilbake i eskene, og så setter pcen sammen igjen. :)

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Heisann, ble litt sent postet den forrigie posten min. Glemte å refreshe. Mange fornuftige svar, men har veldig lyst på ny PC :(

Edit:

Hva tror dere om disse delene?

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

Asus A8N-SLI SE, nForce4 SLI,Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, DDR, PCI-Ex16

Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX Tv-out, DVI

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Seagate Barracuda 7200.9 160GB SATA2 8MB 7200RPM -Demo

SUM: 5088

Endret av zeeq
Lenke til kommentar

Den PCen du har nå duger til Intel Core2 kommer. Jeg ville ventet til den tid for å se hvordan ting ligger an da.

Om du MÅ gjøre noe med PCen din er det vel skjermkortet som er det svakeste leddet. 2 gig minne skader heller ikke.

Om du klør i fingrene etter å skru litt PC er det sikkert noe du kan rydde inni kabinettet ditt, alltid noen kabler som kan skjules bedre osv.

Edit:

Hvorfor bruke penger på et oppsett som ikke er mye sterkere enn det du har nå? Overklokk heller!

Endret av ersa
Lenke til kommentar
Heisann, ble litt sent postet den forrigie posten min. Glemte å refreshe. Mange fornuftige svar, men har veldig lyst på ny PC :(

Edit:

Hva tror dere om disse delene?

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

Asus A8N-SLI SE, nForce4 SLI,Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, DDR, PCI-Ex16

Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX Tv-out, DVI

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Seagate Barracuda 7200.9 160GB SATA2 8MB 7200RPM -Demo

SUM: 5088

6204712[/snapback]

Det er jo nesten det samme som det du har. Spar pengene et par mnd til.

Lenke til kommentar

Tror du heller burde gi bort de pengene enn å kjøpe deg noe nytt for dem. Du tjener ingenting i spill på å oppgradere til det oppsettet. Lag deg heller en pen casemod eller noe for litt penger så har du noe å drive med i pcen ihvertfall. Du kan jo også sleeve alt av kabler. Er jo en jobb det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...