Gå til innhold

noen tips for vannkjøling noob?


Anbefalte innlegg

hallois!

 

jeg ser etter deler å kjøpe til min nye pc når de etterlengtede conroe prossesorene kommer.. jeg har tenkt å prøve meg rundt med overklokking av cpu og g.kort,

og jeg lurte om jeg burde satse på vann eller luftkjøling? jeg har ikke tenkt grille prossesoren og grafikkkort helt men jeg vil gjerne kjøre dem en del over standard..

 

har sett på litt forskjellige kjølemetoder, og det er ikke akkuratt få å velge imellom..

så jeg lurte på om noen litt mer erfarne overklokkere hadde noen gode stalltips på lager.. er det smartest å kjøpe vannkjøling i deler eller et komplett sett? jeg kunne helst tenke meg et internt system (eller?) .. noen anbefalinger?

 

hilsen john terje :w00t:

Endret av johnterje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det greieste er jo å kjøpe et komplett sett da dette er mye enklere. Men vil du velge litt selv så er det jo best å handle i deler.

Selv kjøpte jeg et komplett sett av en kamerat for en billig penge. Fra det har jeg byttet ut litt av hvert.

 

Men hvis du skal handle Conroe så kommer ikke den til å gi fra seg all verdens med varme. Det er ikke som nåværende cpuer fra intel.

Lenke til kommentar
De beste luftkjølerne yter bedre enn de biligste vannkjølingsettene, i tillegg til at du slipper å bekymre deg for lekasjer.

6246204[/snapback]

 

bigwater er billig, men har hørt mye bra om det.. regnes det som et av de "billigste"?

 

har du noen gode luftkjølings anbefalinger?

Endret av johnterje
Lenke til kommentar

Bigwater har bare ødelagt ett skjermkort hos meg, så løp og kjøp.

 

(På et så råttent kjølesystem burde det følge med et ekstra skjermkort som du kan bruke når det andre blir ødelagt)

 

Mitt tips er kjøp en zalman 7700cu. Koster lite og kjøler bra. Men noen vannkjøling er det ikke.

Lenke til kommentar
Ja, det gjør det. "Daffa" har både bigwater og scythe ninja (konge luftkjøler), du kan høre med han om hva han synes er best.

6246252[/snapback]

 

kjenner ikke daffa, men tenker jeg vet hva han liker best :)

 

hvordan vil det være å overklokke skjermkort på stock luft da?

har lest nybegynner guiden på "overklokking av skjermkort",

men vil det fungere greit med toppkortene som utvikler mer varme?

f.eks x 1900 etc.. og hva med CF / SLI ?

 

(og jeg planlegger ikke å lodde noe forresten.. ikke med det første ihvertfall)

Endret av johnterje
Lenke til kommentar
Ja, det gjør det. "Daffa" har både bigwater og scythe ninja (konge luftkjøler), du kan høre med han om hva han synes er best.

6246252[/snapback]

 

kjenner ikke daffa, men tenker jeg vet hva han liker best :)

 

hvordan vil det være å overklokke skjermkort på stock luft da?

har lest nybegynner guiden på "overklokking av skjermkort",

men vil det fungere greit med toppkortene som utvikler mer varme?

f.eks x 1900 etc.. og hva med CF / SLI ?

 

(og jeg planlegger ikke å lodde noe forresten.. ikke med det første ihvertfall)

6246345[/snapback]

Du kan nok overklokke litt med stockkjøleren ja, men du kan jo sette på en annen luftkjøler der og.

Lenke til kommentar

hmm, du sier noe der.. jeg kjenner vannkjøling virker litt mindre fristende nå..

får vel kikke litt rundt etter forskjellige kjølevifter.. har jo litt tid på meg før "der-über-computer" skal handles da.. (23 juli :love: )

 

takk for alle svar :) nå føler jeg en røyk i super-sola er på sin plass -

 

geek-out

Endret av johnterje
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...