Isbilen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Som svoren motstander av trådløst nettverk for folket har jeg hoderystende betraktet alle idiotene som kjøper inn i dyre dommer av Wifi-utstyr i den tro at det vil lette dem for mye bry siden de på den måten slipper ledninger. Til nå har jeg styrt greit klar av dævelskapet, og trivdes godt med luksusen trådet nettverk tilbyr. Nå er imidlertid tiden kommet for utagerende kamelsvelging; jeg har flyttet et sted hvor trådløs tilkobling er på langt nær mest hensiktsmessig. I den anledning gikk jeg tidligere i dag til innkjøp av et kort som lystrer (?) navnet Linksys WMP54G. Installasjonen gikk like knirkefritt som man bør kunne forvente av nymotens dataprodukter, og jeg var ikke lite overrasket da det viste seg at jeg fant husvertens aksesspunkt umiddelbart. Overraskelsen var på den annen side minimal da det viste seg at tilkoblingen faller ut med jevne mellomrom, og øker og minker i styrke, båndbredde og kvalitet etter eget forgodtbefinnende. Jeg har holdt på med data lenge nok og kranglet med nok kunder til å anta at feilen sannsynligvis ikke er å finne på produktene (hvis man ikke kan regne disses eksistens som den største feilen av alle). Derfor har jeg tenkt å skylle ned kamelsmaken med et surt eple og lese meg til absurde mengder kunnskap på området, for så å fintune min husverts trådløse makkverk til sitt aller ytterste. Spørsmålet mitt er da: Hvor bør jeg helst lete for den slags informasjon? Det må da være noen som har greie på dette, og har gjort seg den umake å dele sin kunnskap over weben? PS: Jeg har falt ut av nettet 2 ganger mens jeg skrev dette... Endret 29. mai 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Oppdater driver til nettverkskort. Er det flere trådløse nett i nærheten av hverandre på samme kanal? De burde helst ligge 5 kanaler fra hverandre. Dvs på 1, 6 og 11 om mulig. Ellers kan en firmware oppdatering av rutern være tingen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg kan det der, som jeg skrev er jeg på utkikk etter en mer dybdegående webside. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Vet ikke om dette er helt det du er ute etter, men du kan prøve: Denne og denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå