Gå til innhold

Mitt D200 og ting rundt det s.f.eks. utstyr etc


Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjøpt meg boka, og den gir svar på det meste av digitalfoto`s "språk"  :)

 

Begynner og få skikkelig dreis på kameraet nå :)

6543481[/snapback]

 

 

Bra å høre. Jeg kjøpte D200 forige uke mitt skal ikke igjennom ruta i hvertfall, synes det tar utrolige bra bilder rett ut av kamera. Nei dette var sannelig noe av det bedre jeg har brukt, og jeg har hatt noen dslr dette året ikke bare lest om dem.

6543564[/snapback]

 

Enig med deg, ovsersktiften er fra den tid jeg var sjukt frustrert på kameraet mitt, men nå er det bare morro :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg kjøpt meg boka, og den gir svar på det meste av digitalfoto`s "språk"  :)

 

Begynner og få skikkelig dreis på kameraet nå :)

6543481[/snapback]

 

Det er bra!!

Regner med kamraet ikke blir kastet ut av vinduet nå...

Fortsatt lykke til!

Lenke til kommentar
Hva anbefaler dere av Kontinuerlig Fokus, eller vanlig fokus på mitt D200?

 

Jeg bytter alt etter hva jeg fotograferer.

 

Bruker vanligvis:

Bevegelig motiv: Kontinuerlig fokus (AF-C) og Group dynamic AF

Stillestående motiv: Vanlig fokus (AF-S) og Single area AF

 

Har fokus-prioritet slått på på begge.

 

-Torstein

Lenke til kommentar

Jeg bytter alt etter hva jeg fotograferer.

 

Bruker vanligvis:

Bevegelig motiv: Kontinuerlig fokus (AF-C) og Group dynamic AF

Stillestående motiv: Vanlig fokus (AF-S) og Single area AF

 

Har fokus-prioritet slått på på begge.

 

-Torstein

6553519[/snapback]

 

Ja den var ikke dum! takker

Lenke til kommentar

50mm er ikke noe særlig til "allround foto", selv om det til nød kan brukes. Ønsker du deg et "normalt" fastobjektiv er nok noe i området 28-35mm det du skal se etter.

 

Om du sparer to-tre måneder kan du få råd til Nikons smått legendariske 28/1.4 med håndslipt asfærisk element. Sylskarpe kanter ved f/1.4 er resultatet. Den gir faktisk eksakt identisk utsnitt som Sigmas 30/1.4, men skarpheten er av en annen verden - noe man skulle kunne forvente fra et fastobjektiv til 17k... Nikkor 35/2 er Nikons lyssterke normal på digital, og er ganske lik det 50/1.8 var på analog.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
50mm er ikke noe særlig til "allround foto", selv om det til nød kan brukes. Ønsker du deg et "normalt" fastobjektiv er nok noe i området 28-35mm det du skal se etter.

 

Om du sparer to-tre måneder kan du få råd til Nikons smått legendariske 28/1.4 med håndslipt safærisk element. Sylskarpe kanter ved f/1.4 er resultatet. Den gir faktisk eksakt identisk utsnitt som Sigmas 30/1.4, men skarpheten er av en annen verden - noe man skulle kunne forvente fra et fastobjektiv til 17k... Nikkor 35/2 er Nikons lyssterke normal på digital, og er ganske lik det 50/1.8 var på analog.

6553784[/snapback]

 

takker for svar!

Lenke til kommentar

ja har en del erfaring med F75 som jeg fortsatt bruker, det var mitt første kamera. det kjøpte jeg for 2,5 år siden, før det brukte jeg pappas, men det var ikke før jeg fikk D50 for 1 år siden det tok av, det er nå jeg lærer det med riktig exponering etc.

 

Hvordan det?

Lenke til kommentar

Jeg var bare nysjerrig på om du var helt fersk og likevel handler så mye. Men det du forteller tyder jo på du har noen erfaringer og gjøre dine valg utifra. Det var ikke så lett å lese ut av tråden, du har vært litt "kjøp først, spør etterpå".

 

Men dette er jo gode nyheter. Selv er jeg enda ferskere og har enda ikke tatt i et DSLR, bare siklet. Men den tiden er snart forbi håper jeg. Løkke te med nytt utstyr!

Lenke til kommentar
Og i tilleg, når en har så mye penger, går det fint an  å bruke det på kamerautstyr

:innocent:

6566027[/snapback]

 

Vil ikke si jeg er rik, men uten utgifter og i den alder jeg er så har jeg penger til det jeg har lyst på, nemlig foto utstyr, det jeg vil satse på i livet.

Lenke til kommentar

jeg gjør det samme :D

Etter konfirmasjonen har jeg brukt veldig mange penger! Og en god del før det og.

Snart får jeg meg en jobb, og da kommer jeg til å kjøpe blits, noe som er veldig viktig sier jeg, for å skape en rett steming i bildene og få skikkelig lys.

Samme anbefaler jeg til deg. Ser du er mer utefotograf? Da ville jeg ikke brukt så enormt på en blits og handlet enten en Sigma blits eller Sb600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...