Gå til innhold

Mitt D200 og ting rundt det s.f.eks. utstyr etc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei det er dumt, går ikke trådløse blitzer på infrarød??

6271744[/snapback]

Nei, de styres av blitzen (innebygd) i kameraet (eller en 'master-blitz' på kameraet).

Jeg bruker min D70s sammen med en SB800 blitz trådløst rett som det er - veldig behagelig.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

http://www.nikonusa.com/template.php?produ...30&cat=1&grp=56

Compatible with N65, N75, D70, D70s, and D50 Cameras

Du vil trenge noe i stil med denne til D200: http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=2923

TOH65: Hva har WT-3 med saken å gjøre?

Wireless Transmitter WT-3:  The optional Wireless Transmitter WT-3 provides wireless functionality with IEEE 802.11b/g technology; it enables cable-free image transfer to a compatible computer, with the added safety and versatility of wide-ranging network and security protocols (available Fall 2006)
Endret av Nemo}
Lenke til kommentar
Skulle ut og ta månefoto med D200 da jeg fikk meg en overraskelse, hovr får man trådløs selvutløser til og funke?? kan ikke si jeg ser noe infrarød, har en følelse sen sitter i lyse lampa foran, noen som vet noe, stod ikkeno som jeg kunne se i registret i manualen om dette.....  :mad:

6270976[/snapback]

På ting som ikke flytter noe særlig på seg kan du jo bruke den innebygde selvutløseren (den som teller ned...) istedet hvis du ikke vil risikere å bevege på kameraet.

Lenke til kommentar
http://www.nikonusa.com/template.php?produ...30&cat=1&grp=56

Compatible with N65, N75, D70, D70s, and D50 Cameras

Du vil trenge noe i stil med denne til D200: http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=2923

TOH65: Hva har WT-3 med saken å gjøre?

Wireless Transmitter WT-3:  The optional Wireless Transmitter WT-3 provides wireless functionality with IEEE 802.11b/g technology; it enables cable-free image transfer to a compatible computer, with the added safety and versatility of wide-ranging network and security protocols (available Fall 2006)

6271848[/snapback]

Står i brosjyren til D200! "Wireless remote Control WT-3 (optional)" Aner ikke konkret hva det er for noe. Men man skulle anta at det er trådløs fjernkontroll.

Endret av TOH65
Lenke til kommentar
Jada, vi er enige. Leste denne:

"Begrepet stor blender(åpning) bør henspille på stort areal (altså mye lys), og det tilsvarer et stort "f-tall". F-tallet er tallet 1 delt på noe, og da er 1/2.8 større enn 1/16."

tydeligvis feil. Virket som du mente å sette 1 som teller istedenfor f-tallet.....

6270945[/snapback]

Du har rett. Notasjonen er mindre matematisk stringent enn jeg antok.

Lenke til kommentar
Wireless Transmitter WT-3:  The optional Wireless Transmitter WT-3 provides wireless functionality with IEEE 802.11b/g technology; it enables cable-free image transfer to a compatible computer, with the added safety and versatility of wide-ranging network and security protocols (available Fall 2006

Står i brosjyren til D200! "Wireless remote Control WT-3 (optional)" Aner ikke konkret hva det er for noe. Men man skulle anta at det er trådløs fjernkontroll.

6272834[/snapback]

Leser du hva jeg skriver? Jeg kan utheve de viktige ordene. Det er wlan-addon til kameraet. Har ingenting med utløser å gjøre

Lenke til kommentar
Wireless Transmitter WT-3:  The optional Wireless Transmitter WT-3 provides wireless functionality with IEEE 802.11b/g technology; it enables cable-free image transfer to a compatible computer, with the added safety and versatility of wide-ranging network and security protocols (available Fall 2006

6272834[/snapback]

Leser du hva jeg skriver? Jeg kan utheve de viktige ordene. Det er wlan-addon til kameraet. Har ingenting med utløser å gjøre

6273876[/snapback]

Sikkert rett! Som sagt kjenner jeg ikke dette utstyret. Dette sto under "remote control" i brosjyren til D200, sammen med kabelutøseren. Derfor antok jeg at dette dreide seg om en trådløs utløser.

Jeg kikket i brosjyren for å se om ML-L3 var kompatibel med D200 siden CMI ikke fikk denne til å virke med sitt D200. Utover det har ikke dette noen interesse for meg, så du trenger ikke utheve noen ting.

Diskusjon avsluttet!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...