Existence Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Ja, litt av konfirmasjonspengene skal brukes på PC da. Men nå har det seg slik at jeg har ingen anelse om hva som er bra, utenom hvilken kabinetter som er stilig.. Budsjettet ligger på rundt 12k, og det skal brukes godt på en fin spill Pc. Er mest i CS det går i, men skader ikke at ytelsen går for andre spill også. Jeg trenger altså et oppsett, og jeg har allerede kommet langt i gang! Mus: Optisk mus, 5-knapper, USB&PS-2 - 310kr Musematte: IceMat musematte, svart (eller andre forslag ) - 229kr Tastatur: Logitech De Luxe Tastatur sort, Bulk (ganske uviktig) - 90kr Kabinett: Thermaltake Soprano Sort (Kan endres) - 725kr ----------------------------------------------------------------------------------------------- Ja, det var det jeg har funnet da. Så er det alle de ulike delene jeg er usikker på. Hva som er bra, hva som har kvalitet, ytelse, mest for pengene osv. Derfor ber jeg om hjelp! 'Alle' delene jeg har funnet kan dere gjerne bytte ut mot bedre eller det som er best i pris. Hardisken trenger ikke å være så stor, men av det jeg hører, er ikke de så dyre for øyeblikket. Klokking har jeg aldri gjort før, men et skjermkort/prosessor som kan klokkes er helt greit (om det trengs). PCen må kunne kobles opp mot nettverk, både trådløst og gjennom nettverkskabel. Windows og andre programvarer som trengs til PCen må også være inkludert i prisen. Setter stort hjelp på alle forslag dere kommer med, og takk for tiden deres! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Tastaturet er eit ganske greit eit, har det sjølv. Kan anbefale Logitech G5, mx518 og Razer sine mus. Prisen er ganske lik det du har sett opp. Til musematte anbefaler eg Qpad og Steelpad. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei! Du finner flere ferdige oppsett i signaturen min. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei! Du finner flere ferdige oppsett i signaturen min. Hilsen, efikkan. 6204595[/snapback] Det er ikke pcer du har Lenke til kommentar
Existence Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Hei! Du finner flere ferdige oppsett i signaturen min. Hilsen, efikkan. 6204595[/snapback] på Spillpc 13k, mangler det ingenting der? Er den klar til å kobles opp mot nettverk? Ingen skjerm.. Skal det være 2stk Asus Extreme N7900GT? Har den lydkort og sånt? -------------------- Virker litt dyr om jeg må også sette inn mus, tastatur, musematte, skjerm, høytalere osv.. Lenke til kommentar
............... Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Hei! Du finner flere ferdige oppsett i signaturen min. Hilsen, efikkan. 6204595[/snapback] på Spillpc 13k, mangler det ingenting der? Er den klar til å kobles opp mot nettverk? Ingen skjerm.. Skal det være 2stk Asus Extreme N7900GT? Har den lydkort og sånt? -------------------- Virker litt dyr om jeg må også sette inn mus, tastatur, musematte, skjerm, høytalere osv.. 6204947[/snapback] hvis du skal spille cs mest(virker også bra til de fleste spill), så virker den til 10k. Bruk denne, også legger du til mus, tastatur osv. Og finn deg en god skjerm(et område jeg ikke er så god på ) Good luck EDIT: Og et trådløst nettverkskort.. Koster fra 200-500 Endret 29. mai 2006 av beneiro Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei! Du finner flere ferdige oppsett i signaturen min. Hilsen, efikkan. 6204595[/snapback] på Spillpc 13k, mangler det ingenting der? Er den klar til å kobles opp mot nettverk? Ingen skjerm.. Skal det være 2stk Asus Extreme N7900GT? Har den lydkort og sånt? -------------------- Virker litt dyr om jeg må også sette inn mus, tastatur, musematte, skjerm, høytalere osv.. 6204947[/snapback] Den har to skjermkort ja, men du kan kutte ut det ene. Lydkort og nettverkskort er på hovedkortet, men nettverkskortet er ikke trådløst. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Existence Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Forskjellen på din 10k PC og 13k PC er hovedkortene, Asus A8N-SLI Premium (13k PCen) og ASRock 939Dual-SATA2 (10k PCen). Også at den til 13k har Asus Extreme N7900GT x2. Hvor stor forskjell er det på de to forskjellige hovedkortene, annen enn de 700 kronene i mellom dem, og det å ha to Asus Extreme N7900GT ifra èn? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Forskjellen på din 10k PC og 13k PC er hovedkortene, Asus A8N-SLI Premium (13k PCen) og ASRock 939Dual-SATA2 (10k PCen). Også at den til 13k har Asus Extreme N7900GT x2. Hvor stor forskjell er det på de to forskjellige hovedkortene, annen enn de 700 kronene i mellom dem, og det å ha to Asus Extreme N7900GT ifra èn? 6205157[/snapback] Det dyreste hovedkortet støtter SLI og er bedre til overklokking, det andre er billigst mulig. To skjermkort i SLI gir bedre ytelse, opptil rundt 60% vil jeg tro. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå