Christian86 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 har en sak gående med en forhandler, der en telefon ble kjøpt med binding til bedrift+. Kjøpet ser ut til å bli hevet, da jeg var så heldig at nokia reklamasjoner anbefalte bytte til ny salgspakke. forhandler uttalte følgende om bindingen Binding hos Telenor kan ikke oppheves altså at de ikke vil fjerne bindingen når kjøpet heves. Kan de gjør dette? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 "Binding hos Telenor kan ikke oppheves" 6203765[/snapback] Forhandler skal du ikke bry deg om, ta saken rett til Telenor (tlf: 09000). Rent juridisk kan en binding bare brytes mot en avgift (trolig mellom 1200 og 1500 om ikke mer), men det finnes unntak og skjønn. Et faktisk tilfelle: En kunde kjøper en 6101 hos meg, og to dager etter havner den i vaskemaskinen. Kunden kommer for å kjøpe en ny telefonen og lurer om hun må betale full pris når både vi og hun vet den telefonen ikke kommer til å vare 12 mnd. Med store garantier om at det ikke trenger å føre noen vei sier vi hun kan ringe Telenor og si det som det er. Tror du ikke Telenor slettet bindingen og det ble solgt en ny 6101 med binding. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 altså; her heves kjøpet. Det betyr at avtalen i utgangspunktet slettes, er det ikke da naturlig at bindingen til telenor slettes også? telefonen returneres jo, og jeg får pengene. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Dersom det ikke er mer enn 8 dager siden, mener jeg det skal kunne heves... Vet ikke hvor jeg har akkurat de tallet fra, men tror det er riktig. I butikken jeg jobber i fakser vi inn kopi av kontrakt, der vi setter kryss over kontrakten og skriver kanselleres med STORE bokstaver. Både NetCom og Telenor har ikke hatt problemer med dette fra oss... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Dersom det ikke er mer enn 8 dager siden, mener jeg det skal kunne heves... Vet ikke hvor jeg har akkurat de tallet fra, men tror det er riktig. I butikken jeg jobber i fakser vi inn kopi av kontrakt, der vi setter kryss over kontrakten og skriver kanselleres med STORE bokstaver. Både NetCom og Telenor har ikke hatt problemer med dette fra oss... 6204970[/snapback] kjøpet ble gjort i november 2005, og kjøpet skal heves nå ser det ut til pga reklamasjon Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hvis du fikk rabatt ved kjøp av telefonen og nå kun får igjen den rabbaterte kjøpesummen, bør bindingen heves og forhandler bør fratas provisjon på salget. De får jo tross alt en ny salgspakning som de kan selge samme dag og få ny provisjon på en annen kunde. Hvis du derimot får igjen telefonens "fullpris" er det naturlig at bindingen ikke oppheves fra forhandlers side. -snubbel Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Hvis du fikk rabatt ved kjøp av telefonen og nå kun får igjen den rabbaterte kjøpesummen, bør bindingen heves og forhandler bør fratas provisjon på salget. De får jo tross alt en ny salgspakning som de kan selge samme dag og få ny provisjon på en annen kunde. Hvis du derimot får igjen telefonens "fullpris" er det naturlig at bindingen ikke oppheves fra forhandlers side. -snubbel 6205132[/snapback] prisen er den jeg betalte med binding. Har enda ikke forstått det han skrev hehe Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Forhandleren har full mulighet til å fjerne bindingen, men da blir enten de eller du fakturert med et ganske stort beløp (siden du har ca. 12 mnd igjen av bindingen). Telenor vil aldri gå med på noe slikt uten at en tar utgiften, men skal du ikke bare få igjen pengene da? Når man hever kjøpet i dag og får igjen det du betalte da med 12 mnd så har du nok til å kjøpe den uten noe i dag... men kan godt hende du får igjen mer. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Forhandleren har full mulighet til å fjerne bindingen, men da blir enten de eller du fakturert med et ganske stort beløp (siden du har ca. 12 mnd igjen av bindingen). Telenor vil aldri gå med på noe slikt uten at en tar utgiften, men skal du ikke bare få igjen pengene da? Når man hever kjøpet i dag og får igjen det du betalte da med 12 mnd så har du nok til å kjøpe den uten noe i dag... men kan godt hende du får igjen mer. 6206942[/snapback] altså: dersom en kontrakt brytes, så må jo alle forpliktelser forsvinne. Dvs i teorien så må jo bindingen forsvinne og for den er forpliktelse forbundet med kjøpet Uansett; denne kostet 5399 hos dem mens den kostet mindre hos andre. Hvorfor jeg kjøpte hos dem blir for komplisert å forklare. Det er dog ikke relevant at jeg får kjøpesummen tilbake nå, og at den er større enn tilsvarende telefon koster uten binding. Betyr det at alle forhandlere skal ha rett til å holde bindingen på kunden, selv om kjøpet heves? det strider faktisk med policyen til telenor. Heves kjøpet og forhandler får telefonen tilbake, så skal de gi beskjed. Hvis ikke så beholder de en provisjon de ikke har krav på. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Forhandleren har full mulighet til å fjerne bindingen, men da blir enten de eller du fakturert med et ganske stort beløp (siden du har ca. 12 mnd igjen av bindingen). Telenor vil aldri gå med på noe slikt uten at en tar utgiften, men skal du ikke bare få igjen pengene da? Når man hever kjøpet i dag og får igjen det du betalte da med 12 mnd så har du nok til å kjøpe den uten noe i dag... men kan godt hende du får igjen mer. 6206942[/snapback] altså: dersom en kontrakt brytes, så må jo alle forpliktelser forsvinne. Dvs i teorien så må jo bindingen forsvinne og for den er forpliktelse forbundet med kjøpet Uansett; denne kostet 5399 hos dem mens den kostet mindre hos andre. Hvorfor jeg kjøpte hos dem blir for komplisert å forklare. Det er dog ikke relevant at jeg får kjøpesummen tilbake nå, og at den er større enn tilsvarende telefon koster uten binding. Betyr det at alle forhandlere skal ha rett til å holde bindingen på kunden, selv om kjøpet heves? det strider faktisk med policyen til telenor. Heves kjøpet og forhandler får telefonen tilbake, så skal de gi beskjed. Hvis ikke så beholder de en provisjon de ikke har krav på. 6206954[/snapback] Jeg skal lese over de betingelsene på jobben i dag.. Jeg vil tro at de ikke må fjerne bindingen, du fikk jo trossalt en veldig god pris på den telefonen og du har hatt abo. i over 6 måneder... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 5399 etter provisjon? god pris? syns det var dyrt jeg, selv dere har den billigere Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 I butikken jeg jobber i fakser vi inn kopi av kontrakt, der vi setter kryss over kontrakten og skriver kanselleres med STORE bokstaver. Både NetCom og Telenor har ikke hatt problemer med dette fra oss... 6204970[/snapback] Selvsagt kan butikken kansellere en kontrakt for en kunde, men da taper de også provisjonen. Til trådstarter. De bør fjerne bindingen. Dersom bindingen ikke fjernes når forhandler har fått igjen varen og du igjen pengene sitter de igjen med provisjonspenger fra telenor som de ikke skulle hatt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 I butikken jeg jobber i fakser vi inn kopi av kontrakt, der vi setter kryss over kontrakten og skriver kanselleres med STORE bokstaver. Både NetCom og Telenor har ikke hatt problemer med dette fra oss... 6204970[/snapback] Selvsagt kan butikken kansellere en kontrakt for en kunde, men da taper de også provisjonen. Til trådstarter. De bør fjerne bindingen. Dersom bindingen ikke fjernes når forhandler har fått igjen varen og du igjen pengene sitter de igjen med provisjonspenger fra telenor som de ikke skulle hatt. 6211954[/snapback] er smertelig klar over det, og det virker av mailene som jeg må velge. Enten få hevingsbeløpet og glemme bindingen, eller glemme alt! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hadde en lignende sak med Elkjøp. De første jeg snakket med der, nektet meg først overhodet å få pengene tilbake, mente jeg kun hadde krav på ny telefon. Etter hvert gav de seg, og jeg skulle få tilbake det jeg ga for telefonen, men ikke noe mer. Jeg nektet, og fikk snakke med en hyggelig selger. Han ordnet alt, og fikk slettet bindingen min hos NetCom uten problemer. Jeg fikk ingen gebyrer for dette av NetCom. Så, bare stå på litt, snakk med rette folka, så ordner deg seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå