Gå til innhold

tv-ut , får bare halve skjermen på tv en. Har fungert før !!

janken

Anbefalte innlegg

Hei

I dag skulle jeg se noen filmer på tv en gjennom pc en. Koblet til s-videokabelen. Drog ut monitorledningen. Og startet opp maskinen.

Da maskinen var oppstartet var maskinen kun i 8 bit oppløsning. Jeg gjekk inn å forandret til 16-bit, men da vart skjermbildet større slik jeg kun så halve skjermen. Og det er umulig å sette bildet tilbake til 8 bit. Når jeg skal velge oppløsning står det minimum 1152*864. Prøver jeg å sette den høyere skjer det ingen ting.

Jeg har reffiks. Men da jeg brukte tv ut sist var alt automatisk innstillt av seg selv.

Jeg finner ikke mer å stille på. Bilet er for stort for tv skjermen. Bruker samme maskin og samme tv 28`.

Kan legge til at skjermbilet er helt tilpasset før jeg kommer inn i desktopen. Er det innstillinger i Biosen som må gjøres?

Noen som har forslag. Har Geforce3 Gainward.

[ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-10-08 18:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker reffix så kan det være at alle oppløsninger under 1152x864 har for høy refreshrate i forhold til tv-ut og da vil ikke Windows tillate at du velger de.

Avinstaller driverne dine og installer de på nytt uten reffix. Last ned ReForce og bruk det som reffix istedenfor. Det endrer på monitor instillingene i Windows istedenfor driver instillingene.

Lenke til kommentar

Jeg har detonator 40.72 drivere installert.

Kjører 100Hz på skjermen i 1024 med monitorkabel i. Funker helt glimrende. På innstillingene i kontrollpanel kan du velge "clone".. Dette er da kopi av sjermbildet ditt ut på tv'en. Dette fungerere glimrende hos meg.. selv om jeg kjører 1600x1200.

Virker som nVidia har fixet det gamle problemet med at du må skru ned oppløsningen på monitoren i 800x600... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-09 13:41, skrev MrGod:

Jeg har detonator 40.72 drivere installert.

Virker som nVidia har fixet det gamle problemet med at du må skru ned oppløsningen på monitoren i 800x600...
:grin:

Håper det! Skal teste når jeg kommer hjem, tror ikke jeg har v. 40.72. Irriterendes å ordne ikonene igjen etter å ha vært nede i 800X600

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...