Gozarpz Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har nettopp montert et brukt effektalegg på min RMX(2001). Er litt usikker, men tror det er mk2 metra kit 2 eller noe.. Finner ikke noe oppgitt på anlegget. Til min store fortvilelse gikk det ikke noe særlig bedre.. Plenty lyd, men dårlig med fart.. Når jeg kommer oppi høyt turtall kjenner at den plutselig rykker frem, mer enn vanlig, men når jeg girer opp blir det bare BAAaaaa..(den stopper nesten) Jeg tenkte på å bytte dyse, om dette vil hjelpe? Er usikker på hva som står i nå, etter mye styr en gang før, men tror det var 80.. Skal skjekke litt senere. Noen som vet hva som er orginaldysen på RMX? Vil powerfilter gjøre alt mye bedre? En ting til, mens jeg først holder på; Mopeden min har aldri(så lenge jeg har hatt den) gått på tomgang. Slipper jeg gassen, puttrer den litt, og stopper. Kan det være tomgangsdysen? Og i så fall hvordan finner jeg den? Jeg er ikke så erfaren rundt dette området for å si det slik Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Ny info: Det ER en 80 dyse på nå. Luftfilteret er tydeligvis modifisert. Rillene er oppskåret. Men likevel, det går dåårlig Jeg skjekket også tomgangsdysen, men denne så fin ut. Hva annet kan være feil når den ikke går på tomgang? Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 for stor dyse kan være årsaken, ville prøvd med en 75 dyse og se hvordan den blir da Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Jeg har technigas efektanlegg og kjører på 82dyse. Er du sikker på at du drar langt nok på giret? Orginal sylindern på RMX trenger mye turtall før den drar ordentlig. Jeg ville ikke gått ned på dysa ville heller gått opp. 82 eller 84 kanskje. Har du orginal forgassern? Min har aldri hatt no problem på tomgang hvis ikke choken står på. Dysa sitter i forgassern. Endret 30. mai 2006 av kcobain Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Prøv å skru litt på tomgangs-skruen på forgasseren. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 for stor dyse kan være årsaken, ville prøvd med en 75 dyse og se hvordan den blir da 6206897[/snapback] Har en på 70 liggende. Jeg har technigas efektanlegg og kjører på 82dyse. Er du sikker på at du drar langt nok på giret? Orginal sylindern på RMX trenger mye turtall før den drar ordentlig. Jeg ville ikke gått ned på dysa ville heller gått opp. 82 eller 84 kanskje. Har du orginal forgassern? Min har aldri hatt no problem på tomgang hvis ikke choken står på. Dysa sitter i forgassern. 6207954[/snapback] Nei jeg tviler egentli litt på at jeg drar langt nok på giret Er nok litt beskjeden på gassen igrunn, føler at motoren går i lufta mellom beina mine Prøv å skru litt på tomgangs-skruen på forgasseren. 6208702[/snapback] Skal prøve etterpå Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Drar du ikke til "turtalls kicket" er max så er den dau. Orginal sylinder må ha masse turtall. Ta en tur og dra den til du merker at den ikke går fortere på det gire før du girer. Den går ikke i lufta Hehe. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Hehe, ok Skal ut på en liten tur nå om tre kvarter, så får vi se da, om det går bedre Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Nå er alt i skjønneste orden! Takk kcobain! Hu-hei så det går!! Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hehe, Det er bra Hva blei toppfarta? Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 70-80. Har ikke fått testet skikkelig på ei rett flate enda Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Sjekk at tennpluggen er skikkelig skrudd fast.. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 potte er det du har? 6474333[/snapback] Aner ikke.. Men det er visstnok et Metrakit 2 effektanlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå