Gå til innhold

Mitt HK støtter ikke mer.....?

clown2k

Anbefalte innlegg

hei jeg kjøpte et HK for en stund siden nå..men det har aldri klart å yte sitt beste når det gjelder CPU..

jeg har en AMD XP 1800..men den yter kun til en XP 1600...

er det en måte å fikse dette på..?

hvis det er noen med det sammen problemet så si ifra... :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå ble jeg veldig stressa...hvordan jeg klarte å legge ut alle de tre postene var sikkert fordi at jeg trykka på stopp de to første gangene fordi jeg glemte å skrive på hvilken HK jeg har...

det HK har er AOpen AK73 pro (A)

???? vet ikke om det støtter mer enn 1400 MHz jeg men.. er det en måte å få den opp?`

beklager for alle postene:)

Lenke til kommentar

Forsøk følgende;

Hent en hammer og meisel, så slår du løs NorthBridgen, ob South Bridgen. Bytt dem om, og lodd dem på plass. Deretter kan du fjærne nederste PCI kortplass, og voltmodde PSUen din så alle spenninger blir dobbelte av det naturlige. Da vi du nok se interressante resultater ved boot.

Men en Bios oppgradering funker muligens noe bedre, hvis du ønsker å la HKet leve, da... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-08 17:56, skrev clown2k:

opss... trodde du mente det seriøst jeg...

nå sitter jeg på familie pcen..:razz:

neida..tuller jeg..men jeg har prøvd en bios update før..
:grin:

Syns du er en tålmodig dude - måtte alt gå deg vel :smile:

..hmmm, ak73 Pro: quote > jeg har en AMD XP 1800..men den yter kun til en XP 1600... <

I Biosen har du menyvalg: jeg satte nylig opp en KT3 Ultra-maskin med en 1900+ som gikk på 1200 MHz - da regna jeg ut på 'analogt' papir pr. systembus, satte 1900/ dividert på 13,5 og valgte FSB ut fra dèt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-08 19:05, skrev Zink:

I Biosen har du menyvalg: jeg satte nylig opp en KT3 Ultra-maskin med en 1900+ som gikk på 1200 MHz - da regna jeg ut på 'analogt' papir pr. systembus, satte 1900/ dividert på 13,5 og valgte FSB ut fra dèt.

Ehh, da blir det vel feil. for en xp1900+ går som kjent ikke på 1900Mhz!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-08 19:10, skrev Goebbels:

Quote:

Den 2002-10-08 19:05, skrev Zink:

Ehh, da blir det vel feil. for en xp1900+ går som kjent ikke på 1900Mhz!!

Billig poeng - Boot viste 1900+ etter nye innstillinger ( javisst, 1900 og med +-tegnet påplass ) - mulig jeg brukte multiplier 14,5, husker faktisk ikke, men 1900 MHz er ikke fiktivt som reell setting ( kjører PIII for egen del ) - tviler dog på at bussen var satt til 140, fordi det var ikke snakk om overklokking - poenget er at boot viste opprinnelig 1200 men kom ut med 1900+ etter nye innstillinger, og maskina har gått rock solid etterpå.

...uansett, man skal ikke overse hva folk egentlig skriver her, men forsøke å bidra med egne erfaringer.

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-10-08 19:58 ]

Lenke til kommentar

hei etter at jeg har sett på den lista Goebbels

gav meg...det ser ikkelyst ut for CPUen min da....

det som er at jeg har nettop fått ny CPU siden den andre plutselig bare ikke funka mer...

men er ikke det litt rart at de på PSdata.no ikke sa ifra om det når jeg bestilte...

pluss at etter jeg bestilte den så så jeg jo at den ikke ytet fullt ut..og jeg sendte en mail til PS for å spørre om jeg kunne bytte den...men de svarer aldri....

hmmm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...