Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grattis i dSLR-leiren. Du kommer sikkert til å få det gøy med det nye leketøyet, ehhh verktøyet :thumbup:

Vil bare nevne at hvis du ikke ønsker liten dybdeskarphet, så blender du bare ned objektivet. Det er ingen objektiv som bare tar bilder med liten dybdeskarphet. Det finnes objektiver som har muligheten for liten dybdeskarphet, men de kan selvfølgelig gi stor dybdeskarphet også.

Det er heller ingen som tvinger det til å kun ta bilder helt på nærgrensen av et objektiv, for alle objektiver kan fokusere til uendelig.

Det siste er at pengene altid bestemmer til slutt. Mulig du gjorde det rette valget, og slipper å spise linsesuppe i to måneder fremover nå.

Når du evt føler behov for oppgradering, så er i alle fall den nevnte 17-70 et godt alternativ. Den kan alt din kitzoom kan, og mye mere til ;)

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Jepp.. Det er akkurat det jeg tenker. Jeg har jo nå kameraet og det er det viktigste :D ellers kan jeg spare til og når jeg senere får råd kan jeg kjøpe et bedre og større objektiv :D

kanskje en Ekstern Blitz også men aller først nytt objektiv evt. :D

Endret av mr messenger
Lenke til kommentar
Hei :D Bør jeg gå for dette objektivet?.. Ikke så veldig bra kvalitet. Men det er en SIGMA 70-300mm. Tilbud hos Elite//Foto.

6322481[/snapback]

Det samme koster 2150,- hos foto&video Foto&Video

Edit: Man kan ikke forvente allverden til den prisen.. Uten at jeg vet noe om dette!

mvh

Ståle

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar

jeg tror ikke sigma laver en 70-300 til 7000 norske kroner (selvom de ikke er så meget værd :tease: ) Det er nok nærmere 70-200 f2,8 selv om 7000 kr lyder billigt.

Nu er det svært at se på billedet, men prisen tyder på det er sigmas 70-300 apo macro II. Det er en udemærket linse og specielt blændet ned til f8 tager den absolut gode billeder til prisen. På Fotokritik.dk kan du vælge f.eks. sigma 70-300 - så kommer alle billedet taget med det objektiv frem. så kan du få et indtryk af hvad det kan.

Men der er vist noget med nikon kan med alle de gamle objektiver, så det var måske værd at undersøge - der må være masser af gamle gode objektiver til billige penge.

Lenke til kommentar

70-300-APO Macro-Sigmaen er et bra sted å begynne med å utforske tele. Koster lite, yter brukbart opp til ca 200 mm, kurant å selge igjen med lite tap hvis en vil gå videre.

Frilanseren brukte nok ganske sikkert Sigma 70-200/2.8, som han godt kan ha fått for ca 7000. Brukte går disse gjerne for 4500-6000, alt ettersom. Det er absolutt noe å tenke på, men du må vite at du trenger det, og disse 70/80-200 f/2.8-zoomene er objektiver som på godt og vondt har en tendens til å ta en av hovedrollene når du har det med: Stort, tungt, mektig, og i noen situasjoner vanskelig å klare seg uten, men du kan stort sett glemme å være anonym når du drar det fram ;)

Lenke til kommentar
Jepp :D Men er det verdt å kjøpe da? :D

6324372[/snapback]

Du har jo en kompis som bruker 70-200, ikke sant? Test det, og gjør deg opp en mening. 70-300 koster så lite, at det er like greit å kjøpe det hvis du vil finne ut mer. Jeg bytta min 70-300 Sigma i en vidvinkel da jeg fikk tak i en brukt 80-200/2.8, men egentlig kunne jeg hatt begge telezoomene. De er til hver sine bruk. Hovedgrunnen til at jeg ikke tenker på den nå, er at jeg skal over på 18-200 m/bildestabilisering som "walkaround"-objektiv.

Lenke til kommentar

Sigma har en del kvalitetsoptikk de også. Men du får stort sett det du betaler for. ;) Selve merket har ikke så mye å si. Eksempel: Du har Toyota Yaris 1.0, og du har Toyota Land Cruiser 100. Begge er samme merket, men det er to vidt forskjellige modeller til to vidt forskjellige priser. Sorry for en litt off-topic sammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...