FraXinuS Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg lagde en side for en stund siden med gitartablaturer på, men designet og alt var bare satt sammen av ting jeg fant på nettet og var ikke veldig bra. Så jeg ville lage den bedre og har derfor prøvd å lære meg html og php. Jeg har prøvd å lage den enkel med fine farger. Har testet den mest i opera med 1024x768, så vet ikke hvordan den ser ut i andre browsere. Her er sida: http://nortabs.moo.no/ Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg får ikke koblet til siden din. Er serveren nede eller har du skrevet inn feil URL? Endret 29. mai 2006 av JonT Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Tror kanskje serveren var nede litt rett etter jeg postet, men den funker igjen nå tror jeg. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Meget bra til å være din første side. Kodingen er veldig bra, noe de færreste får til på første forsøk. Du har virkelig godt inn for å lære alt før du begynner. Det er bra! Bakgrunnen og logoen er ganske pen. Men skriften inni logoen syns jeg du kan gjøre litt mer fantasifull. Litt mer fargen og litt mer fansy font enn arial. Du kunne også hatt noen noter i notegreia på logoen og gjort den litt mer gjennomsiktig sånn at man så gitarene i bakgrunnen litt bedre. Menyen og innholdet syns jeg derimot ikke var så veldig pent. Det blir litt for mye sorte rammer og litt for mye av de samme fargene; bruno og sort. Du kunne også lagt bunnteksten mer på kanten av innholdsboksen lik som du har gjort med menyen. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Ja, de svarte rammene er ikke så veldig fine. Skal prøve å lage noe i photoshop hvis jeg klarer. Får se om jeg finner noen tutorials på det. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Ja, de svarte rammene er ikke så veldig fine. Skal prøve å lage noe i photoshop hvis jeg klarer. Får se om jeg finner noen tutorials på det. 6205120[/snapback] Du trenger ikke bruke photoshop. (annet enn på logoen) Vil du at siden din skal bli veldig bra og brukervennlig er det lurt å ikke ha så mange bilder som tar lange tid å laste ned. Se på Google. De har et enkel, pen layout uten noe serlig bruk av bilder. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Ok, får prøve å fikse noe med css i stedet, like greit det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå