Pilseboben Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Kjører Ubuntu. der er det firefox som nettleser, men får ikke flash player til å virke. har kjørt automatix, og alt skal være instalert. noen tips? Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Skal da ikke være verre en å gå på en side som krever Flash, trykker på install plugin og noen sekunder etterpå kan du surfe på så mange Flashsider du vil (så lenge de støtter v7). Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 I ubuntu kan du ikke bare installere i firefox slik du kan i andre linux distroer og i windows. For å få det inn må du innstallere pakken flash-nonfree eller noe slikt (du finner den hvis du søker på flash i synaptic, husk å sette opp universe og multiuniverse) Lenke til kommentar
saxin Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 For å installere flash i Ubuntu kan du se her. Bla nedover til du finner "Macromedia Flash". Følg deretter instruksjonene her, så vil du kunne benytte flash Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Skal da ikke være verre en å gå på en side som krever Flash, trykker på install plugin og noen sekunder etterpå kan du surfe på så mange Flashsider du vil (så lenge de støtter v7). 6202661[/snapback] skulle ønske det var SÅ enkelt :-) men, ... nei I ubuntu kan du ikke bare installere i firefox slik du kan i andre linux distroer og i windows. For å få det inn må du innstallere pakken flash-nonfree eller noe slikt (du finner den hvis du søker på flash i synaptic, husk å sette opp universe og multiuniverse) 6202785[/snapback] been there, done that.... hjalp ikke... For å installere flash i Ubuntu kan du se her. Bla nedover til du finner "Macromedia Flash". Følg deretter instruksjonene her, så vil du kunne benytte flash 6203955[/snapback] nå har jeg gjort det som guiden sa, men det hjalp ikke det heller... "#¤&%¤%& drit! Linux er forvirrende... det må jeg få si! Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Linux er forvirrende... det må jeg få si! Ubuntu, ikke Linux Synes det er rart at du ikke kan installere plugins i Firefox, er dårlig av en distro som reklamerer seg som brukervennlig. Last ned Flash manuelt fra Adobe og pakk ut alt i ~/.mozilla/plugins (eller ~/.firefox/plugins). Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Linux er forvirrende... det må jeg få si! Ubuntu, ikke Linux beklager... min feil Synes det er rart at du ikke kan installere plugins i Firefox, er dårlig av en distro som reklamerer seg som brukervennlig. nå må jeg leggetil at jeg er grønnsak på det meste innen linux \ Ubuntu! så kan godt hende at det er meg som driter på leggen her.. Last ned Flash manuelt fra Adobe og pakk ut alt i ~/.mozilla/plugins (eller ~/.firefox/plugins). 6208734[/snapback] will do that and try... or cry Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Linux er forvirrende... det må jeg få si! Ubuntu, ikke Linux Synes det er rart at du ikke kan installere plugins i Firefox, er dårlig av en distro som reklamerer seg som brukervennlig. 6208734[/snapback] Mulig, hvis det hadde stemt. Det popper opp "vil du installere flash" når det kommer sider som har flash. Har på følelsen av at problemet er at han begynte å rote med automatix. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 jeg fikk det til og funke med en gang jeg, men nå kjører jeg fedora da. (kunne ikke tenkt meg og bytte) Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Linux er forvirrende... det må jeg få si! Ubuntu, ikke Linux Synes det er rart at du ikke kan installere plugins i Firefox, er dårlig av en distro som reklamerer seg som brukervennlig. 6208734[/snapback] Mulig, hvis det hadde stemt. Det popper opp "vil du installere flash" når det kommer sider som har flash. Har på følelsen av at problemet er at han begynte å rote med automatix. 6209037[/snapback] er jo mange som sier at man BARE MÅ ha automatix... så derfor la jeg det inn.... men nå orker jeg ikke mer for idag... dritt lei data. går ut og ødelegger noe istedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå