Gå til innhold

Andre som ikke liker MGS-serien? Se første innlegg

Anbefalte innlegg

Da eg prøvde MGS til PS1 for første gang var eg ret og slett solgt,og etter å ha spillt igjen MGS førsta gang var eg enig i med meg selv at det var ett spilt som hadde røret borte samtlige følelser hos meg. Fantastisk. Sons of liberty var også eit gledens verk.Skal kjøpe meg ein PS2 i sommer for å spille MGS3 også. Personlig så syns eg MGS konseptet er skikkelig bra.

Noen nevner det å sitte å se på sekvenser og prate id en Com`en heile tia. interessant det syns eg, mye bedre enn alle disse latterlige tur baserte kampene i f.eks FF spilla. Nettopp det gjør at eg ikkje kan fordra de spilla. Veldig synd, da eg har fått inntrykk av at FF er heilt magisk :hrm: Men dette latterlige tur basterte styret dreper spill totalt etter min smak.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange spill ha du spilt? Faktisk så er det få gode spill som faktisk er særlig morsomme etter bare 30 min. Nevner en av verdens beste spillserie; Final Fantasy. Svært få av dem som er særlig artige etter en halvtime.

6203548[/snapback]

Vet ikke om det var meg du siktet til, men svarer iallefall.

Noe spill som er morsomme i de første 30 minuttene:

#GTA-serien - du får en by og kan slå deg løs

#Splinter Cell - blir kastet rett ut i spennende oppdrag

#De fleste bilspill

Angående Final Fantasy; du nevner at svært få av de er artige den første halvtimen. Det er din mening og den kan du ha. Men FF-spillene klarer iallefall å holde på lysten til å spille. Du får lyst til å fortsette.

Det fikk ikke jeg av MGS.

Med tanke på at du kaller deg Strife_Cloud, og tydeligvis er en final fantasy-fanboy, så synes jeg ikke du har rett til å uttale deg om _noen_ spill.

Og med sånne uttalelser syns jeg ikke du burde hatt rett til å diskutere på forumet (hvis du kaller dette her for å diskutere :whistle: )

6203731[/snapback]

Det var ikke deg jeg quotet til da. Jeg siktet til en som uttalte seg om at ingen bra spill er "kjedelige" etter 30 min.

Det at Final fantasy spillene klarer å holde på lysten til å spille, er jeg helt enig i, jeg er stor FF fan selv. Men sånn er det med MGS også, bare du setter deg inn i det. Dessuten kan det være histoiren virker noe forvirrende på deg når du starter med toeren. Jeg syntes både FF og MGS er kjempe spill, og jeg nyter dem ikke maksimalt før tidsmåleren har passert noen timer! ;)

MVH

Martin-sama

Lenke til kommentar
Hvor mange spill ha du spilt? Faktisk så er det få gode spill som faktisk er særlig morsomme etter bare 30 min. Nevner en av verdens beste spillserie; Final Fantasy. Svært få av dem som er særlig artige etter en halvtime.

6203548[/snapback]

Vet ikke om det var meg du siktet til, men svarer iallefall.

Noe spill som er morsomme i de første 30 minuttene:

#GTA-serien - du får en by og kan slå deg løs

#Splinter Cell - blir kastet rett ut i spennende oppdrag

#De fleste bilspill

Angående Final Fantasy; du nevner at svært få av de er artige den første halvtimen. Det er din mening og den kan du ha. Men FF-spillene klarer iallefall å holde på lysten til å spille. Du får lyst til å fortsette.

Det fikk ikke jeg av MGS.

Med tanke på at du kaller deg Strife_Cloud, og tydeligvis er en final fantasy-fanboy, så synes jeg ikke du har rett til å uttale deg om _noen_ spill.

Og med sånne uttalelser syns jeg ikke du burde hatt rett til å diskutere på forumet (hvis du kaller dette her for å diskutere :whistle: )

6203731[/snapback]

Det var ikke deg jeg quotet til da. Jeg siktet til en som uttalte seg om at ingen bra spill er "kjedelige" etter 30 min.

Det at Final fantasy spillene klarer å holde på lysten til å spille, er jeg helt enig i, jeg er stor FF fan selv. Men sånn er det med MGS også, bare du setter deg inn i det. Dessuten kan det være histoiren virker noe forvirrende på deg når du starter med toeren. Jeg syntes både FF og MGS er kjempe spill, og jeg nyter dem ikke maksimalt før tidsmåleren har passert noen timer! ;)

MVH

Martin-sama

6203858[/snapback]

Okey, my mistake :whistle:

Lenke til kommentar
Hmm, skal jeg starte en lik tråd om alle store spill jeg ikke liker? :ermm:

"Andre som ikke liker Splinter Cell spillene?" (mp er cool tho)

Men, de såkalte barnslige tingene som Zzz over hodet på folka, og boksen han kryper rundt i er jo litt av sjarmen til spillet..

Latterlig å lage en slik tråd igrunn, selvsagt er det noen som ikke liker et spill, hva annet er å forvente?  :dontgetit: Hvis du faktisk hadde satt deg inn i handlingen og likt spillene, hadde du også satt pris på cutscenes og tildels "radioen".

Bla. er jo AIen (var, og er fortsatt) helt genial i MGS: sons of liberty. Vaktene i evasion "modus" er skummelt det  :love:

Nå kan jo jeg likegodt komme med noe som er dritt i SC(vet at mange av de som ikke liker MGS liker SC)

Du springer rundt og trykker på -actionbutton- og fyren gjør forskjellige ting. Altså, den er en slags multiknapp, som fungerer overalt. Du gjør stort sett ikke noe selv der du kan interacte, du bare trykker på en knapp hver gang. Zzzz?

Måtte bare :nei:

Edit: Haha, right on skalleno :)

6203774[/snapback]

Jeg vet at hvis jeg hadde satt meg inn i handlingen (osv) så hadde jeg nok også likt spillene. Poenget mitt var at spillet ikke klarer å holde på lysten til å spille videre slik at jeg kommer inn i handlingen.

Har ikke sagt no om at spillet er dårlig, teit, barnslig etc. Det er ikke noe vits å stå å diskutere et spill, for noen vil alltid like spillet og andre vil aldri like det.

Jeg sier bare min mening, og startet denne tråden for å finne ut om det var andre som delte den.

Lenke til kommentar

Hmm, har det ikke gått opp for noen her at enkelte folk rett og slett ikke liker

enkelte spill? Dette kan være forårsaket av fordommer, småfeil osv.

Jeg mener, jeg elsker RPG spill, men selv om to spill er ganske så like, kan jeg godt mislike det ene av bagatellmessige grunner..

The end :dribble:

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Når jeg var yngre fikk jeg låne PS1 til brorn min, og da rundet jeg det første MGS spillet. Det digget jeg skikkelig. Mange år senere kjøpte jeg MGS 2 på xbox, og ble ikke fenget i det hele tatt, spilte vel kansje 3-4 timer, samme visa med MGS3 når jeg spilte det på PS2.

Sikkert gode spill, men om jeg kjøper meg PS3 er det ikke pga MGS4 for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Skjønner at folk kan slite med å like det hvis de ikke har spilt Metal Gear Solid først. Er jo nesten sånn at man trenger å spille det første for å forstå eneren. MGS serien har skapt kultstatus på samme måte som Final Fantasy VII. Folk får nærmest frysninger og blir følelsesladet når de ser igjen Solid Snake og gjengen. Håper bare Hideo Kojima virkelig har tenkt over hva det vil si å droppe MGS helt etter 4'eren. Det blir som å plutselig stoppe med Tomb Raider spillene noe som hadde vært totalt krise for min del. Det er enkelte spill som symboliserer "Gaming" på sitt beste og det er MGS, Tomb Raider og Final Fantasy. Ironisk nok, alle Playstation spill.

Lenke til kommentar
Skjønner at folk kan slite med å like det hvis de ikke har spilt Metal Gear Solid først. Er jo nesten sånn at man trenger å spille det første for å forstå eneren. MGS serien har skapt kultstatus på samme måte som Final Fantasy VII. Folk får nærmest frysninger og blir følelsesladet når de ser igjen Solid Snake og gjengen. Håper bare Hideo Kojima virkelig har tenkt over hva det vil si å droppe MGS helt etter 4'eren. Det blir som å plutselig stoppe med Tomb Raider spillene noe som hadde vært totalt krise for min del. Det er enkelte spill som symboliserer "Gaming" på sitt beste og det er MGS, Tomb Raider og Final Fantasy. Ironisk nok, alle Playstation spill.

6204124[/snapback]

Vel, MGS og FF fantes lenge før PS så dagens lys..

Annyways, enig i det meste du sier :w00t:

Lenke til kommentar

Beklager at jeg går litt off topic her, men hvar er forskjellen på MGS 2 og MGS2 Substance.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty vs. Metal Gear Solid 2: Substance

samme spørsmål om forskjell mellom de forskjellige utgavene av 3-ern.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater vs. Metal Gear Solid 3: Subsistence

Er det nok å kjøpe siste utgave, eller er de verdt å få med seg alle 4 overnevnte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Metal Gear-serien er spesiell. Jeg synes at selve gameplayet begynner å bli stusselig (MGS3 ble altfor dumt), men storyen i spillene er noe av det beste jeg har opplevd innen spill. Så selv om jeg ikke takler å spille det, så er det fortsatt et av de spillseriene jeg liker best. Rare greier :p

Det blir som å plutselig stoppe med Tomb Raider spillene noe som hadde vært totalt krise for min del.

Den serien burde vel ha dødd for lenge siden, forøvrig. Det nyeste spillet i serien kunne de fortsatt ha sluppet, naturligvis!

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Eg er ingen stor fan, har prøvd eit par av dei, men vart lei av den dingsen han nyttar til å kommunisere med sjefen. Synest ikkje gameplayet var så mykje å hoppe i taket for heller, historien likte eg heller ikkje.

Not my kind of game egentlig..

Lenke til kommentar
Da eg prøvde MGS til PS1 for første gang var eg ret og slett solgt,og etter å ha spillt igjen MGS førsta gang var eg enig i med meg selv at det var ett spilt som hadde røret borte samtlige følelser hos meg. Fantastisk. Sons of liberty var også eit gledens verk.Skal kjøpe meg ein PS2 i sommer for å spille MGS3 også. Personlig så syns eg MGS konseptet er skikkelig bra.

Noen nevner det å sitte å se på sekvenser og prate id en Com`en heile tia. interessant det syns eg, mye bedre enn alle disse latterlige tur baserte kampene i f.eks FF spilla. Nettopp det gjør at eg ikkje kan fordra de spilla. Veldig synd, da eg har fått inntrykk av at FF er heilt magisk :hrm: Men dette latterlige tur basterte styret dreper spill totalt etter min smak.

6203817[/snapback]

Ganske fint at du skrev det der, for jeg mener akkurat det samme. MGS-serien er de beste spillene jeg har prøvd noen sinne. Greit at folk ikke liker dem, jeg liker IKKE FF-spillene, faktisk er det de kjedeligste spillene jeg har prøvd noengang. Har spilt samtlige spill i den serien, men jeg slo dem av etter 1 time. MGS-serien er de beste spillene jeg har prøvd noen gang! :)

BTW; Jeg kjøpte faktisk MGS1 på Spar Kjøp for 550,- med en gang det kom. :wee:

EDIT; @Trykkertor: Det er kun med noen ekstra missions, på den nye versjonen av SOL er det hvertfall mange nye VR-missions, og litt ekstra oppdrag for Snake og Raiden, men det er ikke noe å hoppe i taket for. ;)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
... MGS serien har skapt kultstatus på samme måte som Final Fantasy VII. Folk får nærmest frysninger og blir følelsesladet når de ser igjen Solid Snake og gjengen. Håper bare Hideo Kojima virkelig har tenkt over hva det vil si å droppe MGS helt etter 4'eren. Det blir som å plutselig stoppe med Tomb Raider spillene noe som hadde vært totalt krise for min del.

6204124[/snapback]

:lol: ÆÆÆÆÆHEHEHEHEHEHEHEHE

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Har spilt alle 3 spillene i serien på henhodlsvis alle 3 plattformene denne generasjonen ( en på hver konsoll...) Eneste grunn til at jeg har spilt dem er historien, som er hva jeg setter mest pris på i spill. Og på det punktet holder MGS relativt høy klasse om man ser bort fra de dødskjedelige radiosamtalene, som jeg synes det bare blir mer og mer av. Men et spill handler om interaktvitet, og bør hovedsaklig bedømmes etter det, altså gameplay, og på det området er serien etter min mening ikke mer en middelmådig. Elendige kontroller, dårlig oversikt, og elementer som for eks at man må spise er like kjedelig som det høres ut som i et action-spill gjør MGS til en svært blandet affære for min del, og jeg liker stealth sajngeren svært godt. Dermed vil jeg på ingen måte si at MGS-spillene er gode spill, de blir elsket grunnet historien, og er utviklet utifra det. Når det første MGS-spillet ble hyllet så mye som det gjorde, til tross for et elendig gamplay, har jo Hideo Kojima ingen grunn til å forbedre det, men må fokusere på historien som folk elsker. (Nå skal det pressiseres at jeg har aldri spilt eller sett ps1-versjonen)

For å avslutte vil må jeg bare si at selv om MGS er kanskje det film-spillet som er mest kjent, har Shenmue en mye bedre løsning på sammensmeltningen på film og interaktvitet uten at det går ut over action'et i spillet, og sjelden føler man seg kjedet slik som ofte kan skje i MGS under radiosamtalene eller når man må gjøre ting om igjen og om igjen. Personlig håpte jeg lenge at Kojima skulle ta noen elemeter fra Shenmue, som for eks QTE'ene (noe God Of War har gjort), men det ser ut som han, som resten av verden, ikke er klar over at dette spillet eksisterer.

Lenke til kommentar
Når jeg var yngre fikk jeg låne PS1 til brorn min, og da rundet jeg det første MGS spillet. Det digget jeg skikkelig. Mange år senere kjøpte jeg MGS 2 på xbox, og ble ikke fenget i det hele tatt, spilte vel kansje 3-4 timer, samme visa med MGS3 når jeg spilte det på PS2.

Sikkert gode spill, men om jeg kjøper meg PS3 er det ikke pga MGS4 for å si det sånn :)

6204014[/snapback]

Men det vanlige metal gear solid 2 sons of liberty finnes da ikke til XBOX? (Mulig jeg driter meg ut nå..) Da har du spilt den nye, det som heter Metal gear solid 2 Substance, og det er ikke det samme!

For min del syntes jeg de andre MGS-spillene er bedre enn eneren. Hehe, vi er forskjellige! :p

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Har spilt alle 3 spillene i serien på henhodlsvis alle 3 plattformene denne generasjonen ( en på hver konsoll...) Eneste grunn til at jeg har spilt dem er historien, som er hva jeg setter mest pris på i spill. Og på det punktet holder MGS relativt høy klasse om man ser bort fra de dødskjedelige radiosamtalene, som jeg synes det bare blir mer og mer av. Men et spill handler om interaktvitet, og bør hovedsaklig bedømmes etter det, altså gameplay, og på det området er serien etter min mening ikke mer en middelmådig. Elendige kontroller, dårlig oversikt, og elementer som for eks at man må spise er like kjedelig som det høres ut som i et action-spill gjør MGS til en svært blandet affære for min del, og jeg liker stealth sajngeren svært godt. Dermed vil jeg på ingen måte si at MGS-spillene er gode spill, de blir elsket grunnet historien, og er utviklet utifra det. Når det første MGS-spillet ble hyllet så mye som det gjorde, til tross for et elendig gamplay, har jo Hideo Kojima ingen grunn til å forbedre det, men må fokusere på historien som folk elsker. (Nå skal det pressiseres at jeg har aldri spilt eller sett ps1-versjonen)

For å avslutte vil må jeg bare si at selv om MGS er kanskje det film-spillet som er mest kjent, har Shenmue en mye bedre løsning på sammensmeltningen på film og interaktvitet uten at det går ut over action'et i spillet, og  sjelden føler man seg kjedet slik som ofte kan skje i MGS under radiosamtalene eller når man må gjøre ting om igjen og om igjen. Personlig håpte jeg lenge at Kojima skulle ta noen elemeter fra Shenmue, som for eks QTE'ene (noe God Of War har gjort), men det ser ut som han, som resten av verden, ikke er klar over at dette spillet eksisterer.

6208155[/snapback]

Åååååh. Shenmue. :love:

Lenke til kommentar

Synes Splinter Cell Og MGS ikke helt kan sammenlignes, det er jo en del ting de ikke har tilfelles:P

Splinter cell liker jeg men det er en sånn engangs greie, aaaltfor mye scripting for min del, alt for mye context sensitive greier (en knapp er ikke gameplay)

selv mener jeg MGS serien er det beste dataspill har å by på.

helt fantastisk historie, mass flotte cut-scenes med høy produksjons verdi.

men hvor er gameplayet? vel det er jo innimellom sant?

kan hende at det blir mye stirring på cut-scenes første gang men det hefter ikke på folk som liker storyen?

men ser man over det finner man ut at MGS serien har veldig gjennomført gameplay. disse spilla har noe som er alt for sjelden i andre spill: replay value!

*hostSChost* det er alltids noe å se å finne ut av og vanskelighetsgradene er kjempe bra, spillet forandres nesten hver gang. husker i splinter cell, så ikke forskjell på hard og normal. mens i MGS2 var det nye vakter og helt andre regler.

MGS ahr også spillbransjen kanskje beste bosser, også noe det er mangel på i spill forr tiden:/

dette var ihvertfall "my two cents" om den saken:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...