MoDzoNa Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har da vært så heldig og kommet opp i matte på prøveeksamen. Går i 10. Lurte på om noen her kunne hjelpe meg i komme med noen ting til jeg kunne hat med i min presentasjon. Oppgaven lyder som følger: Tema: LAN:w00t: (digger lan, har selv vært på å arrangskjert LAN så jeg har litt erfaring) Du og noen venner skal arrangerer et LAN i gymsalen på skolen. Skolekjøkkenet kan disponeres til bruk for salg av varmmat og kiosk varer. Tegning av gymslaen i Målestokk 1 :100 --------------------- | | | | 10cm | | | | ---------------------- 20cm Dette var da oppgaven. Løsninger: enkel hoderegning vil si at gymsalen er da 10meter bred og 20meter lang. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det med folkene Tenkte kanskje at de skulle ha 90x90cm plass eller blir detter for lite? Hvis dette er nok får jeg ca 70pers inn i salen. Tenkte også at jeg skulle ha med hvor mye prosent vær enkelt person vil få. Tenkte også jeg skulle ha med et budsjett.. Derfor lurer jeg litt på det med priser på ting. Hall: 5000 (med strøm) *Virker dette bilig og usansynelig?* Nett: Har ingen anelse.. Bord: Noen som kanskje vet litt der? Vasking: Vil tippe det er pr time eller pr kvadratmeter.. Noen som vet litt mer enn meg her? Vakter: Hvordan er dette her? Går det ikke ant til å få vakter fra norsk folke hjelp. Eller kanskje jeg skal bare ta med at de skal ha betalt.. Vil en lønn på 100kr timen virke realistisk her? Det som gjenstår nå er vell bare å sette opp et budsjett og finne ut hva jeg skal selge i "kiosken". Og Hva jeg skal ta i betalig for de forskjellige tingene.. Takker for all hjelp hvis det er noen i det hele tatt som gidder å ta seg bryet med å lese dette.. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 kan jo ha med areal og volum av gymsalen. en person bruker x liter O^2 i timen, mens hallen har y liter O^2. Hvor lang tid tar det før alle i salen har brukt opp oksigenet men 70 personer? eller noe sånt Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Du har altså 200kvm areal som du skal fordele på x antall personer. Du må huske på at du må ha areal hvor folk kan gå på, for å komme til plassene sine. Kanskje du vil ha rader med noe mellomrom? For å finne ut hvor mye areal hver person trenger kan du selv prøve å sette deg ned og måle opp hvor mye du føler er fornuftig. Strøm vet jeg veldig lite om, dessverre. Bord kan dere få leiet billig av den lokale ungdomsklubben. Vasking kan dere gjøre selv, ærlig talt! Du kan sikkert få noen venner til å være vakter for en billig penge. I kiosken kan du selge brus og grandi. Det virker som om det er det folk flest vil ha på et LAN. Du bør beregne hvilke priser du skal ha. Du trenger ikke ha mye fortjeneste her, men du skal for all del ikke gå i minus. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Strøm: måleren har en nøyaktihet på 5%. Hvor mye kan du tjene/tape på dene feilverdien? Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 En bør ikke stole på slike ting. Enten kan en få mer tap enn forventet, eller så kan en få fortjeneste. (Eller gå i null, seff.) Uansett bør man ha en god sikkerhetsmargin på slike ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå