Gå til innhold

ting går treigt, mykje HD aktivitet

Anbefalte innlegg

heisann!

er noke rare greier som skjer, mykje som går treigt, når eg gjer noke, så er det mykje aktivitet fra HDD, og på f.eks EQ2, så tar Zoning LANG tid, en kompis med s754 3200+ og 1GB ram, 6600GT 256mb og vanlige SATA\PATA disker er ofte 30-40sek før meg

og det er litt rart da eg har X2 4200 som eg har klokka til 2.4Ghz, et 7800GT, disken er en Maxtor 300GB 16mb cache.

tok en harddisk test og fekk average disk speed på 17.1mb sec..

kva dere trur? eg køyrer defragmentering kver natt kl 01 på alle partisjoner.

for å ta med resultat på RAM:

Memory Allocate small block fekk eg score på 2386,4

Memory Read Cache fekk eg 1011,4

Memory Read uncached fekk eg 1045,1

Memory Write fekk eg 1012,1

er snakk om Mbytes pr sec

programmet heiter Performance Test

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde lest noken tester av den, da klarte den seg fint..og det var eit tilbud på den, angrer på eg kjøpte den..

vel det har vel kanskje gått nedover og nedover.

spyware og virus skal det vere lite av, bruker NOD32, og køyrer hitman pro pakken. la vel inn windows på nytt for nokre mnd sia..

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke har noe program som kjører disken litt ekstra hardt? Kjørt antivirus/adaware? Bruker du diskkeeper eller annen form for autodefragmentering? Det kan være slik at dette er noe som tar mye av diskken. Hvor mye RAM har du og hvor stor er page-filen? Det kan hende at maskinen swapper mye. Prøv også å kjøre en defragmentering av disken.

Og efikkan: Maxtor er vel strengt tatt ikke dårlige disker.

Lenke til kommentar
Hei!

Maxtor-diskene er ikke så veldig gode.

Har det vært slik hele tiden? Har du sjekket for spyware og virus?

Er det lenge siden du la inn Windows på nytt?

Hilsen,

efikkan.

6205222[/snapback]

Det er din påstand og ikke en dokumentert sannhet. Tester viser at Maxtor leverer gode disker på linje med andre leverandører, ref. storagereview.com. Noen disker er tunet for maks ytelse, andre for å være støysvake. Maxtor leverer også disker som er beregnet for å gå 24/7, ref. deres Maxline III serie.

Jeg ville sjekket drivere og om diskene var defragmentert evt. reformatert og lagt OS inn på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...