Nelly Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 jeg har bredbåndstelefon fra telenor og en adsl rutermodem, og fra den går det nettverksledning til pcen min, men det jeg lurte på om jeg kunne ta den nettverksledningen å koble den til en ruter som ligge på rommet mitt sånn jeg kan koble til 1 pc og en xbox 360? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Du kan bruke routeren som en switch. Først slår du av DHCP i routeren, så plugger du kabelen fra routermodemet i en av lanportene på routeren. Da har du 3 lanporter du kan disponere på router. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Du kan bruke routeren som en switch.Først slår du av DHCP i routeren, så plugger du kabelen fra routermodemet i en av lanportene på routeren. Da har du 3 lanporter du kan disponere på router. 6203352[/snapback] Eller du kan sette router/modemet i Brigde mode og Sette opp også koble til routeren og legge til Brukernavnet og passordet til telenor der så tar routeren seg av all routinga og da får du 4porter ledig Lenke til kommentar
Nelly Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Du kan bruke routeren som en switch.Først slår du av DHCP i routeren, så plugger du kabelen fra routermodemet i en av lanportene på routeren. Da har du 3 lanporter du kan disponere på router. 6203352[/snapback] av en eller annen grunn kommer jeg meg ikke inn på ruteren. Men jeg koble nettverksledningen som gikk i en pc som er kobla til nettverket sånn som du sa og der funka intrnett, men ikke på min pc. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Du kan jo sjekke på lokal nettverkstilkobling (høyreklikk, egenskaper, tcp-ip) og sjekk at den står på automatisk (DHCP). Deretter kan du resette routeren og prøve pålogging på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå