Pug Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg har sett litt på forskjellige mus, og har funnet ut at disse to kan være aktuelle å kjøpe: 1. Microsoft Intellimouse 3.0 2. Logitech MX700 Jeg lurer på om MX700 er noe særlig? Den ser rå ut, men er den bra til spilling? Noen tester av den? Noen andre anbefalinger? MX700 ser ihvertfall bra ut: [img=]http://www.home.no/vegard87/Logitech_mus.jpg[/img] Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 bruker logitech 2x800dpi (dual optical) Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Teste Logitech musa i dag. På funC matte med Mouse Skatez. den er RÅÅÅÅ! Helt villt hvordan den skle over musematta. Nesten som is. Lenke til kommentar
draboda Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Den ser da ganske kul ut men den kan da umlig være no bra spillemus! kjøp heller Logitech Cordless Mouseman Optical. bare hørt bra om den. (ikke anmellelser eller noe sånt no men venner som synes den er dødsbra spillemus!!) Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 17:34, skrev draboda:Kjøp heller Logitech Cordless Mouseman Optical.bare hørt bra om den Logitech Cordless Mouseman Optical er SUCKY til spilling.. Reagerer sent, og må røres på heletiden slik at den ikke går i pausemodus.. Må bytts batteri for OFTE! Jeg byttet den ut til Logitech Dual Optical.. som er glimrende til spilling.. Jeg vil tro den nye musa til Logitech MX500 er perfekt! Fordi den har nyere optisk teknologi! Det samme med MX700 men den er trådløs, og kan være "laggete" (som cordless otical), men Logitech sier de har endret på det, og forbedret den trådløse teknologien såvel som den optiske! info og reviews finnes her: gamersdepot.com earthv.com counter-strike.at (tysk) Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Ja dette har BeachDumb helt rett i! kjenner 3 stykker som bestilte den trådløse men de bytta til dual optical på et par uker Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 jeg bruker logitech mouseman med trå. Hva er vitsen med tråløs mus når du ikke har tråløst tastatur? Nei kjøp den. Glimrende sensorer + at du slipper og kjøpe batteri Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 17:26, skrev Pug:Jeg har sett litt på forskjellige mus, og har funnet ut at disse to kan være aktuelle å kjøpe:1. Microsoft Intellimouse 3.02. Logitech MX700Jeg lurer på om MX700 er noe særlig? Den ser rå ut, men er den bra til spilling? Noen tester av den? Noen andre anbefalinger?MX700 ser ihvertfall bra ut: Har litt lyst på den MX700 :smile: Den har egen ladestasjon og sånt som du kan sette den i når du ikke bruker den. _________________ Xbox med 5 spill og 3 H.kontrollere, RGB kabel og annet utstyr!! [ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2002-10-08 19:40 ] Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg har selv bestilt Logitech MX700 nettopp fordi denne har ny optisk teknologi som gjør at den er perfekt til spillbruk! Jeg har en Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 som jeg skal bytte ut til fordel for MX700. Her kan du lese et review der den fikk toppscore: http://www.earthv.com/articles.asp?ArticleID=703 Og her kan du se hva Kyle Bennett (grunnleggeren av http://www.hardocp.com ) mener om musen Kickass Mouse: Just in case you are not familiar on this subject, [H]ardOCP and Ratpadz are both owned and operated by myself. We have been gearing up to release our new RatpadzGS (GS = Gaming Surface) which is just about tweaked out. Along with creating a new gaming surface we happen to test a lot of mice along the way. Microsoft's Explorer v3 has been my fave for quite a while now as well as their Cordless Optic line. Logitech's cordless mice have had a clouded past and were famous for not working on many surfaces. Logitech has now pulled a full 180 and released a totally new line of mice with a new mousing engine, the "MX" series. Designed for the most demanding of conditions, these three new mice from Logitech are engineered to provide advanced precision and control. Powered by the MX Optical Engine, the mice capture up to 4.7 megapixels of surface tracking information every second, more than that of any optical mouse to date. The increased processing power of Logitech's new optical system ensures instant response to even the fastest hand movement and delivers superior tracking on more surfaces than ever. I have been of the opinion for a while now that if you were even thinking of gaming with a cordless mouse, you probably should not have been playing in the first place. I have been using their new MX700 with the RatpadzGS prototype for a few days and it is absolutely incredible. Yes, even for playing Counter Strike. I couldn't believe it either. If you are going for a cordless mouse, this is the one to buy. I picked mine up at Best Buy, and they ain't cheap, but they are worth the price if you game. It has some pretty cool desktop features as well. [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-08 21:37 ] Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg har også lyst på MX700. Det eneste som holder meg igjen er at den er trådløs. Men den skal jo være lynrask (les: veldig rask) i overføringa... Er egentlig Mx700 noe å frykte bare fordi den er uten tråd? Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Instigator: Logitech mener du ikke merker forskjell, og hvis du leser review fra gamersdepot.com så sier de at de ikke merker forskjell på MX700 og Dual Optical.. med tanke på "lagg" btw: fant en annen review esreality.com Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Seriøst, dropp de musene som har blitt anbefalt! Det er bare en mus som er verdt å kjøpe. Den er noe dyr, men da snakker vi om MUS! http://www.razerzone.com/ De solgte denne på flexi-data.no og komplett.no tidligere men har visst nok sluttet! Det er den offisielle musen for Quake 3 mesterskap, og det er ikke uten grunn! Den er sykt følsom, og lett å justere følsomheten på! 5 knapper, utrolig behagleig og en lav profil slik at du ikke anstrenger håndleddet! Uansett om det ikke blir denne musen, så ville jeg selv ikke kjøpt en optisk eller trådløs mus! Optiskmus er ufattelig plagsomme! Den må manøvreres annerledes enn ball mus, dette fordi om du løfter musen litt for lavt når du skal flytte på den, så reagerer den optiske sensoren, og dermed flytter musepekeren uten at du ønsker det! Et helsikes slit og man blir forbanna av slikt, spesielt i spill. Trådløst er meningsløst og latterlig! Greit man slipper ledningstress, men spiller du mye spill suger det maks! Reaksjonstiden er tregere fordi signalene, vel trådløst... ikke bra! Nei kjøp deg en skikkelig god ballmus, helst Razer Boomslang, men for all del, kjøpe andre mus, men sørg for at det er ballmus med tung kule og scrollwheel er et must! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 23:18, skrev Trancton:Seriøst, dropp de musene som har blitt anbefalt! Det er bare en mus som er verdt å kjøpe. Den er noe dyr, men da snakker vi om MUS! joda, boomslang noe dyr, og ser skrekkelig tøff ut, men i bunn og grunn er det en møkkamus. drivere til xp? nope dårlig (og vond, hvis man sitter i mer enn et par timer om dagen) utforming? ja altfor hard scrollehjul? ja feil på rulle-hjulene inni? åjada amøbe-plassering på museknapp #5? you bet den offisielle musen for quake3-mesterskap høres bra ut, det.. bortsett fra at eliten droppet hele musen og byttet til intellimouse explorer v3. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 23:18, skrev Trancton:Seriøst, dropp de musene som har blitt anbefalt! Det er bare en mus som er verdt å kjøpe. Den er noe dyr, men da snakker vi om MUS! http://www.razerzone.com/ De solgte denne på flexi-data.no og komplett.no tidligere men har visst nok sluttet! Det er den offisielle musen for Quake 3 mesterskap, og det er ikke uten grunn! Den er sykt følsom, og lett å justere følsomheten på! 5 knapper, utrolig behagleig og en lav profil slik at du ikke anstrenger håndleddet! Javel... Og hvorfor er det viktig? Quote: Uansett om det ikke blir denne musen, så ville jeg selv ikke kjøpt en optisk eller trådløs mus! Optiskmus er ufattelig plagsomme! Den må manøvreres annerledes enn ball mus, dette fordi om du løfter musen litt for lavt når du skal flytte på den, så reagerer den optiske sensoren, og dermed flytter musepekeren uten at du ønsker det! Et helsikes slit og man blir forbanna av slikt, spesielt i spill. Vanesak, vanesak og atter vanesak. Jeg har hatt de flese muser, se neste post for en del av listen. Og ja, jeg vente meg til, og likte de fleste. Quote: Trådløst er meningsløst og latterlig! Greit man slipper ledningstress, men spiller du mye spill suger det maks! Reaksjonstiden er tregere fordi signalene, vel trådløst... ikke bra! Lær deg leksa di om de nye musene ifra Logitech, se neste post. Quote: Nei kjøp deg en skikkelig god ballmus, helst Razer Boomslang, men for all del, kjøpe andre mus, men sørg for at det er ballmus med tung kule og scrollwheel er et must! Et hjul er vel ca standard idag... Men det er en vanesak. Folk som har prøvd optisk, går sjelden tilbake. Jeg er glad jeg slipper å renske min Boomslang 2 ganger daglig. Jeg er glad jeg slipper de 3 defekte boomslangene i skapet mitt. Jeg er veldig glad for det. Og gjett hva jeg har, optisk. Og det har også alle jeg har anbefalt det til og som skulle kjøpe seg ny mus, og gjett hva, ingen, INGEN, angrer. Ikke engang jeg. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 23:33, skrev psilocybe:joda, boomslang noe dyr, og ser skrekkelig tøff ut, men i bunn og grunn er det en møkkamus.drivere til xp? nopedårlig (og vond, hvis man sitter i mer enn et par timer om dagen) utforming? jaaltfor hard scrollehjul? jafeil på rulle-hjulene inni? åjadaamøbe-plassering på museknapp #5? you betden offisielle musen for quake3-mesterskap høres bra ut, det.. bortsett fra at eliten droppet hele musen og byttet til intellimouse explorer v3. Så enig, så enig. Alt det der er harde fakta. Tro meg, jeg har hatt 3 stk. Og begge modellene. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Har nå -MX700. Har hatt: -Razor Boomslang 1 x 2000 modellen -Razor Boomslang 2 x 1000 modellen -MS Optical (den første) -MS Optical v3 (kjempemus, best av alle på "har hatt"-listen) -Logitech Wheel Mouse (den med den bedritne gummien på siden) -Logitech Wingman Gaming Mouse -Logitech Cordless Optical (gummidritt her og) -Logitech Dual Optical (gummidritt her og) Vel, ok... MX700: Dette er den beste trådløse musen på markedet, ubeseiret på alt. Målte Hz/overføringer pr sekund til 125, alltså det som USB har som overføring. Noe som er ekstremt bra, da den eldre RF teknologien og annet teknologi vanligvis klarer 40Hz eller 80Hz (for noen MS mus, tror jeg). Reaksjonstid? Vel, jeg gikk ifra en MS v3 da, og jeg har vansker for å bestemme meg... Men det er ikke reaksjonstiden jeg synes er ille. Den er som en trådmus. Føles veldig rart... Men utrolig deilig å kunne spille Q3A, T2, CS og AQ2 som man skal, MED EN TRÅDLØS!!! Ellers, vekten... Den veier mye, jeg merker mere muskelspenninger i min "mushånd". Men det tror jeg kommer etterhvert, man må vel "trene" opp hånden. Lading? Vel, batteriene varte i 12 timer med ekstensiv bruk etter første lading... Og den sto på og ble brukt i et døgn før den måtte lades sist gang her... Og lapplading er kjempekjekt, ladet den i 15 minutt, kunne bruke den helt til jeg la meg jo! Så det er ikke et problemtema! Ja, forresten, det er ikke gummi på sidene, det er samme type plast eller noe som på MS v3, så det er ikke noe farlig å ha spist en brødskive, og komme borti fårepølsa og så dratt fingeren på siden. Ikke som på de andre musene ifra Logitech med gummi, hvor du aldri får bort fettet igjen... Helt forjævlig spør du meg. Glad at Logitech har fikset det! For de som ikke gidder med trådløst/batteri/vekten, anbefaler jeg sterkt MX500 da denne er den samme, men lettere og med tråd. Over and out, kjello2 PS: Tror jeg bytter tilbake til MS v3 pga vekten, får solgt denne til en kompis for 40 NOK mindre enn det jeg kjøpte den for :razz: Men jeg likte denne, tror jeg kjøper den med tråd senere, om Logitech får fikset den bedritne software sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå