qualbeen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) la inn suse 10.1 (stabel versjon) i dag allt så ut til å funke, bortsett da jeg tok restart: grub prøver å starte opp, men jeg får følgende mld: "grub error 17" inn med suse-dvd, velge "boot from harddisk", suses bootloader (ikke grub tror jeg) kom fram, og jeg kunne velge mellom linux, windows, cd og alt var fryd og gammen. Altså: bootloaderen som dvd'en starter funker. Men hvis dvd'en ikke er i så prøver maskina å starte grub, som feiler Tipper feilen med grub henger igjen fra fedora, siden jeg innstallerte suse oppå fedora. Men det er ikke poenget: jeg ønsker å resette/opprette oppstartsvelger (samme om jeg bruker grub eller gnomes egen fancy sak). Hvordan kan jeg gjøre dette? Har prøvd å løse problemet via /sbin/yast2, men det fungerte dårlig (programmet henger seg under utførelse av endringene...) må man ha su-rettigheter for å bruke yast? Har prøvd det og, men da klarer ikke yast og åpnes i det hele tatt. Får feilmld om illegall protokoll 0:0 eller noe i den duren [delete]desverre har jeg ikke fiksa trådløst nett heller ennå, derfor må jeg switche fram og tilbake mellom windows og suse for å teste..[/delete] internett er fiksa noen som vet hvordan jeg kan fikse bootloaderen min?? Endret 29. mai 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 klarte å løse det i terminal: su /sbin/yast2 bootloader etter mye om og men klarte jeg tilslutt å overskirve de gamle innstillingene som grub hadde der, og suses oppstartsvelger fungerte og nå har jeg faktisk fått inn skjermkortdrivere og trådløst nett!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå