Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Friskrivning eksamen sidemål [Generasjoner]

Anbefalte innlegg

Jaa, er ferdig jeg og. Ble ferdig ca. 12:30. Skrev tre og en halv side på oppgave 2. Husket å skrive både oppgavenummer og overskrift :p Innholdet i teksten ble ikke spesielt bra, jeg gjentok meg selv cirka tre gang. Hvis jeg er heldig får jeg 4, men tipper det blir tre. Systemdrift på fredag :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev oppgave 4 (med drøfting av den påstanden), og har ca. 1000 ganger bedre følelse nå enn jeg hadde etter fagdagen.

Nynorsk pleier jeg alltid å skrive bra, men jeg har nesten ikke skrevet drøftinger før, og er redd jeg kanskje drøftet for lite.

Håper virkelig på å få samme som standpunktkarakteren, som er 5.

Finner ikke sensorveiledning jeg heller.

Edit:

Jeg skrev lengre enn jeg noen gang har gjort på en norskheldags - 4,5 sider.

Kom sent igang, så jeg satt helt til siste minutt og skrev.

Endret av flymicro
Lenke til kommentar

Skrev nummer 5, og dro inn masse tjas om hva som kan gjøres for å få eldre og ungdommer mer sammen, samt en halvsides konklusjon til slutt om hvilke fordeler det vil ha. (Startet med eksempler på ulemper med avstanden mellom unge og gamle nå)

Vet ikke om det var helt rett mot oppgaven så spørs om det blir veldig bra.

Merket forøvrig at de ikke la forberedelsesarkene sammen med eksamensarkene, gjorde de det hos andre og?

Lenke til kommentar

Tok oppgave 3.. Ble knappe 6 sider med masse wannabe-humor og overdrivelser. Kom med litt satire og litt spydige kommentarer. Haha. Kåseri er visstnok ikke min greie idag :( Men syns det er kjipt at de gir 4 oppgaver med artikkel. 1 med Essay og 1 med kåseri.

For lite variasjon. Ingen novelle idag :cry:

Lenke til kommentar
Skrev nummer 5, og dro inn masse tjas om hva som kan gjøres for å få eldre og ungdommer mer sammen, samt en halvsides konklusjon til slutt om hvilke fordeler det vil ha. (Startet med eksempler på ulemper med avstanden mellom unge og gamle nå)

Vet ikke om det var helt rett mot oppgaven så spørs om det blir veldig bra.

Merket forøvrig at de ikke la forberedelsesarkene sammen med eksamensarkene, gjorde de det hos andre og?

6215211[/snapback]

Krev oppgave 5 jeg også og skrev den på samme måte som deg. Men jeg følte at avsluttningen ble litt teit og at det kanskje ikke ble en artikkel.

Forberedelsesarkene kastes etter hva jeg har hørt. Sensor ser i hvertfall ikke på dem

Lenke til kommentar

gjorde samme som Cyberpanda, rundt 1000 ord jeg også (opg 6)

Gikk greit, men jeg "presenterte" da ikke hans sitt syn spesielt..Starte med en innledning om hvor teksten var fra og hva den tok, så skrev jeg bare et sitat i hvert avsnitt, som så jeg kommenterte/drøfta/,så eget synspunkt (slakta)

må vel gå det? :) greie oppgaver btw.

Lenke til kommentar

Peila inn fire og en halv side på nynorsken i oppgave 2. er sånn passe fornøyd med oppgaven, blir spennende å se hva jeg får når den kommer tilbake.

fikk lættis av noen som hadde glemt å skrive oppgavenummer eller skrev feil oppgavenummer. de gikk opp igjen, men ble nekta å se oppgaven, og fikk ikke retta det opp.

dem kan slite hvis de møter på en sær gammel sensor.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Gode gud. Ble ved første gjennomlesning vettskremt av sensorveiledningen, men nå ser jeg at jeg kanskje ikke har bommet så alvorlig allikevel. Skrev litt over tre sider på oppgave 5. For øvrig kan jeg knapt bøye substantiver etter kjønn, så i praksis blir eksamen bare en test på hvor mange ganger en gidder å åpne ordboka. Men samma det - jeg kommer ikke til å stryke og er ferdig med nynorsk for godt! :w00t:

Lenke til kommentar

Skrev 4 side, hadde oppgave 3.. Men jeg skrev ikke en slags fortelling da :p

Jeg skrev hvordan jeg mener at et barn burde ha det :p Var sånn jeg tolket oppgaven :p

Oppgave 3 kan man tolke på MANGE måter da.. Skrev som innleding om hvordan jeg tolket den, så håper det gikk bra :p

Lenke til kommentar

Skrev 4,5 sider på oppgave 2. Innholdet var vel så som så, men tror nynorsken var grei. Har hatt nynorsk gjennom hele barne-og ungdomsskolen, så den sitter ganske bra.

Er så ufattelig gla for at jeg har skrevet min siste norskstil ever! Aldri mer diktanalyser, drøftinger eller vurderinger!

Gleder meg nesten til systemutvikling eksamen på fredag :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...