Gjest Slettet+891234 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Det er vel først og fremst språkkunnskapene som blir testet i morgen, innholdet er av sekundær betydning - tror jeg. Dette hefte kommer absolut på siste plass av alle de jeg har hatt (tentamner). Nah, hadde heftet "Natur" engang. Den beste oppgaven vi fikk dreide seg om hvorvidt dyr var våre venner eller fiender. Lenke til kommentar
iracia Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Interaktivt nynorskkurs fra Språkrådet - http://www.sprakrad.no/upload/torget/oev0.htm Edit: btw, det er rett. Det er dere som har feil. De er bare nazi. Jeg fikk bare 33% på første gjennomgang. Endret 30. mai 2006 av sgiratch Lenke til kommentar
YBD Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Det er vel først og fremst språkkunnskapene som blir testet i morgen, innholdet er av sekundær betydning - tror jeg. Er så fantastisk glad for at jeg bor i en nynorsk-kommune, og har fått nynorsk inn med "morsmelken". I morgen skriver jeg bokmål, noe som bare er littegranne enklere enn nynorsk. Tenker minimalt på språket, bortsett fra at det må bli korrekt selvsagt. Lykke til i morgen, alle! Nå skal jeg lese igjennom ressursheftet for andre gang før jeg skal sove. Noen tips til sitater jeg har funnet som gjerne kan brukes: "Barna nå for tiden er tyranner. De trosser sine foreldre, hiver maten i seg og tyranniserer sine lærere." Sokrates, gresk filosof (470-399 f.kr.) "Hver generasjon tror at verden går fremover fordi den alltid er i bevegelse. Men en pendel beveger seg også." George Bernard Shaw, irsk forfatter (1856-1950) "Ungdommen skal more seg. Siden kommer så meget." Bjørnstjerne Bjørnson "Ungdomsårene er en tid da utviklingen skjer usedvanlig raskt. Mellom tolv og sytten, for eksempel, blir foreldrene tyve år eldre." Ukjent Håper jeg var snill med noen som er våken fremdeles, slike sitater kan ofte brukes som en idiotsikker innledning eller avslutning. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Notatark er ubrukeleg, etter mi meining. Eg har aldri brukt notatarket, og det gjer eg ikkje no heller. Håper verkeleg vi får ei oppgave som gjer at eg kan skrive minst tre sider med ok nynorsk. På den måten kan eg kanskje forsvare firaren eg får i standpunkt. Eg brukte ordboka fem gonger for å skrive denne teksta. :/ Endret 30. mai 2006 av nr.4 Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Husker det heftet. Syns innholdt var bedre på det, og det var det jeg siktet til. Oppgavene vet vi ikke får i morgen Lenke til kommentar
zita Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Det er vel først og fremst språkkunnskapene som blir testet i morgen, innholdet er av sekundær betydning - tror jeg. Er så fantastisk glad for at jeg bor i en nynorsk-kommune, og har fått nynorsk inn med "morsmelken". I morgen skriver jeg bokmål, noe som bare er littegranne enklere enn nynorsk. Tenker minimalt på språket, bortsett fra at det må bli korrekt selvsagt. Lykke til i morgen, alle! Nå skal jeg lese igjennom ressursheftet for andre gang før jeg skal sove. Noen tips til sitater jeg har funnet som gjerne kan brukes: "Barna nå for tiden er tyranner. De trosser sine foreldre, hiver maten i seg og tyranniserer sine lærere." Sokrates, gresk filosof (470-399 f.kr.) "Hver generasjon tror at verden går fremover fordi den alltid er i bevegelse. Men en pendel beveger seg også." George Bernard Shaw, irsk forfatter (1856-1950) "Ungdommen skal more seg. Siden kommer så meget." Bjørnstjerne Bjørnson "Ungdomsårene er en tid da utviklingen skjer usedvanlig raskt. Mellom tolv og sytten, for eksempel, blir foreldrene tyve år eldre." Ukjent Håper jeg var snill med noen som er våken fremdeles, slike sitater kan ofte brukes som en idiotsikker innledning eller avslutning. 6212438[/snapback] Lenke til kommentar
zita Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 fine sitater. har sittet hele ettermiddagen på nettet i håp om å avsløre noe om eksamen i morra. det nærmeste jeg fant var dette samtaleforumet og noen nyttige sitater er vel egentlig mere tjent med å lese ressursheftet en gang til, tror jeg. lykke til folkens. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 YBD, tusen takk for sitata. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hot tip: ikke skriv novelle! Fikk streng beskjed av læreren vår om at dette var det dummeste man kunne gjøre, da det skal godt gjøres å få til noe bra. En norsklærer på skolen min sa visstnok til elevene sine i fjor at han skulle ta livet av de som skrev novelle på eksamen. Var visst et par-tre stykker som svettet ekstra etter eksamen :!: 6211841[/snapback] Jeg har stoore planer om å skrive novelle Håper jeg får det. Er visst ifølge min lærer en jævel på kåseri og essay også, men de siste stilene har ikke vist å være godt nok for han. Men imorgen går jeg for novelle. Briste eller bære har ikke peil på artikkel eller diskusjon med drøfting. Hater sånt.. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Kan ejg ikke ha en sammenhengende tekst på arket mitt? :S Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hvordan få alle sidene med forbredelsesark gjennom skriveren:stryk dem først.... gikk glatt igjennom min hp printer:P 6211826[/snapback] For all del, ikke prøv dette.. Det kan bare ha funket med HP-printer.. Men andre printere ødelegger hele.. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Kan ejg ikke ha en sammenhengende tekst på arket mitt? :S 6212639[/snapback] Jo, eller på en måte nei. Du kan ikke ha avsnitt med tekst som du kan bruke i stilen. Siden dette er friskriving, så kan det bare være regler og sitater og lignende. Ting man kan få bruk for under eksamen. Ikke ting man VET man kan skrive av Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Kan ejg ikke ha en sammenhengende tekst på arket mitt? :S 6212639[/snapback] Nei, vi fikk i hvertfall vite at det er forbudt og regnes som juks. Altså tekst som en stil er juks. To, tre setninger i sammenheng slås selvsagt ikke ned på. Endret 30. mai 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det er vel først og fremst språkkunnskapene som blir testet i morgen, innholdet er av sekundær betydning - tror jeg. Håper jeg var snill med noen som er våken fremdeles, slike sitater kan ofte brukes som en idiotsikker innledning eller avslutning. 6212438[/snapback] JA! Du var snill - de sitatene skal jeg bruke for alt de er verdt i dag - lykke til alle sammen, dette fikser vi! Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Lykke til alle sammen, kanskje kan alle huske oppg.nr denne gangen Lenke til kommentar
YBD Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Der var jeg hjemme og ferdig. Valgte oppgave 2; artikkel om kjernefamilien i dag. Gikk ikke så fryktelig bra for min del, skrev en stil som passer til karakteren 4, pleier å få 5. Hvordan gikk det med andre? Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 gikk helt fint egentli tok oppgave 1 om kva det vil seie å være vaksen skrev 4 tettpakkede sider og håper på 5 Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Tok oppgave 1 jeg, begynte med 6'en, så 5'en, så 3'en, og etter 3 timer og 8 ark med kladd så begynte jeg med 1'en skikkelig. Ble bare 2 sider da Ingen novelle Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 skrev oppgave 6. finne synspunkter utrage fra Blind. mer en nok å ta tak i der. skrev ca 1000 ord Lenke til kommentar
Pug Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Ble oppgave 1 på meg, litt i underkant av 4 sider... Tipper det blir en firer i karakter på meg, som jeg egentlig er fornøyd med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå