Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke. Ingen respons whatsoever.

Anbefalte innlegg

Hei.

Hovedkort: K8 Triton series : GA K8NS Ultra-939 : nForce 3 Ultra chipset

Prosessor: Amd 64 3200+

Skjermkort: POV Geforce 6800GT 256mb

Ram: usikker

Problemet. I mårres så slo jeg på PC'en og surfet og diverse. Jeg lot PC'en stå på, men når jeg kommer hjem så så er skjermen svart. Trodde først at maskinen var slått av så prøvde start-knappen. Ingenting skjedde. Skjekket alle strøm-kabler og skjekket om frontknappen var fast på hovedkortet. Ingen reaksjon. Det finnes ikke tegn til liv i hele tatt. Det er her jeg trenger hjelp.

Kan det være PSU som er gåen? eller Hovedkort?. Målte med multimeter på hovedkontakten som går til hovedkortet. Fikk spenning på 2 av ledningene.

Hvordan kontrollerer jeg at hovedkort fungerer?

Noen som kan hjelpe meg?

Mvh. Trond89 - en person avhengig av pcen... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager bumping, men er det noen måte å bekrefte at hovedkort er ødelagt i så fall? Så jeg får bestilt meg nytt.

Hva er sikre tegn på at HK er ødelagt?

Ingen som klarer å hjelpe meg. Har testet med en annen strømforsyning nå og er sikker på at den ikke er ødelagt.

Endret av trond89
Lenke til kommentar

Da bestiller jeg meg ett nytt hoved kort hvis ingen har noen innvendinger.

Bestiller et Asrock Dual 939 eller noe sånt. noen som har noen innvendinger om det? Det er en stor post om det på Hovedkort delen av forumet.

Lenke til kommentar

hvordan teste om hovedkort er gåent. hmm, så at mitt hadde tatt kvelden ved at kontaktene som hovedstrømen går inn i kortet var brent i stykker :p

merkelige greier på min som ikke var klokket eller noe men.

det må vel være noen målinger man kan ta. prøvd å måle på evt punkter som det skal komme strøm ut av, til div vifter og sånt?

kan ha blitt en jordfeil på kortet også. vet ikke åssen man måler det men.

åssen var været den dagen da? kan ha blitt overspenning på strømnettet også som kan ha ødelagt hovedkortet. men da vil det som regel synes ved svarte brennmerker.

Lenke til kommentar

Det jeg ville ha gjort er og fjerne alle ting som ikke PCen trenger for å starte opp (Lydkort. nettverkskort, ekstra harddisker osv)

Prøv men minnebrikkene i forskjellige slots osv.

Dersom du har flere skjermkort (om så PCI) prøv å bytt.

Dersom du kan finne ut at alt annet virker, så er det sansynlig vis hovedkortet som er feilen.

Lenke til kommentar

Har fått Hovedkortet nå. Lurer bare på hvordan jeg fjerner prosessorkjøleren? finne det ikke ut... :S

Edit: Fikk det til, kjølepastaen hadde satt seg fast i kjøleren...:p

Endret av trond89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...