Gå til innhold

POV GeForce 7900GT og WoW

Hawtz

Anbefalte innlegg

Jeg synes også det virker som om du har hoppet litt vel hurtig på den konklusjonen at det er skjermkortet ditt som er problemet. Prøv først et annet kort om du kan få lånt det av noen venner eller bekjennte.

6213151[/snapback]

Det er akkurat det jeg ikke får gjort, siden ingen av de jeg kjenner har PCI-e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller wow med dualcore 4400+ og 7800GTX (MSI). En kamerat har samme cpu og 7900GT (XFX). Funker helt fint for begge.

Synes problemet ditt høres ekstremt merkelig ut, men det kan jo ha noe med skjermkortbios å gjøre.

Uansett, jeg tviler meget sterkt på at det er prosessoren din som er problemet i hvert fall.

Endret av Nano-
Lenke til kommentar

Lenge leve ubestemtheten og GOD service på Netshop :D

Etter siste innlegget her fra Nano- ringte jeg support og etter en 10-15minutters "chit-chat" og litt fram og tilbake med "rådgivning" fra andre så kunne også jeg få returnere skjermkortet mitt på utvidet angrerett...

FANTASTISK...

UTMERKET service fra Netshop :thumbup:

Men så var jo det store spørsmålet igjen.....

Alternativt kort, som FUNKER med WOW ;)

Nå kan ikke jeg brife med et 7900gt kort slik som Vaag1991, men istedet et 7600gt.. Så prisspranget opp til det som var anbefalt her X1800XT blir vell kanskje litt drøyt....

Så, ny runde..... KOm meg forslag :cool:

Lenke til kommentar

Angående hakkingen i WoW: Har du testet de forskjellige tipsene i den første posten i "(AMD) DUALCORE lag fix"-tråden her i forumet?

Selv har jeg forøvrig AMD Opteron 175 (dual core, skal visstnok ha samme arkitektur som X2-ene), og har brukt denne i WoW kombinert med POV (eller muligens Powercolor) X800XT PE, POV 7800GTX 512MB og Club3D X1900XTX uten problemer.

Jeg brukte da maks innstillinger i WoW med unntak av at jeg sikkert ikke hadde full antialiasing og slikt da jeg brukte X800-kortet mitt. Oppløsningen var 1280x1024, vsync off.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Begynner vell å nerme seg 14dager siden sist det var aktivitet i denne tråden, så jeg begynner å lure på om det har skjedd noe nytt i løsning av problemet?

Selv har jeg vært "pc-løs" i denne perioden da skjermkortet ble sendt inn for bytting men, nå virker det som det skjer ting... Sendingsbekreftelse på "byttekort" kom fredagen, så med litt hell har vi vell det til helgen

(Dårlig erfaring med posten og leveringsdager :thumbdown: )

Valget havnet uansett til slutt på et club3d x1800xt kort....

Som sagt før, kanskje endel over pris i forhold til 7600gt kortet men hei, det er jo tross alt månedene for både ferie og skattepenger :D:thumbup:

Så, til dere som allerede har fått x1800xt kortet i hus, hvordan erfaringer har dere med det og WOW?

Lenke til kommentar

Hei igjen, fint denne ble bumpet. Jeg har nå hatt mitt x1800xt i en stund. Det virker veldig bra, men du burde slå til NÅ mens det er bra tilbud på komplett.no til x1800xt 512! Ops, vet ikke om det bare er mitt men vifta er ekstremt plagsom :p Lager rare lyder når det kreves mye av GPUen.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320348 :thumbup:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320347 :tease:

Endret av Parad0x
Lenke til kommentar
Hei igjen, fint denne ble bumpet. Jeg har nå hatt mitt x1800xt i en stund. Det virker veldig bra, men du burde slå til NÅ mens det er bra tilbud på komplett.no til x1800xt 512! Ops, vet ikke om det bare er mitt men vifta er ekstremt plagsom :p Lager rare lyder når det kreves mye av GPUen.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320348  :thumbup:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320347 :tease:

6291851[/snapback]

Såg nemlig det tilbudet for sent :(

Shippingen min fra Netshop var allerede gjort da jeg kom over det, og man kan ikke hjelpe for det, men en merkelig følelse av å drite i netshops store velvilje i saken med å bruke angreretten allerede endaengang når de i runde én utvidet den med ca 14 dager fra normalt frister ikke akkurat...

Dessuten, når budsjettet ble sprengt i steget fra 7600gt til x1800xt 256mb, så kan jeg ikke si meg videre fristet til å sprenge det ytterligere med 3/4 spenn for 512 SELVOM det nok garantert hadde vært verdt det...

Liker vi da videre med denne tanken, så hei, hvorfor stoppe på 2600 spenn, la oss bære øke den noen hundre kroner til så får man enda noe bedre....

Farlig farlig..... Sier ikke mere... ;)

Men over til erfaringene....

Håper jeg slipper noe slike plagsomme lyder når mitt kort kommer i posten...

Hvilket merket var det du hadde investert i Parad0x, sapphire / club3d?

Lenke til kommentar

Hehe..

Som sagt, er i all hovedsak WOW det går i her i gården...

Og kanskje litt BF2 dersom tiden viser seg å strekke til samt at noen av kameratene mine har fått svettet en smule mer i overtalelsene sine ;)

Trur jeg vil bli meget fornøyd...

Overgangen fra et TI4800SE til dette vil nok merkes helt ned i lilletåa :!:

Og for sikkerhetsskyld ble det investert i ny PSU, fra 360w til MIST500W, bare for å være på den sikre siden at ikke noe fikk for lite power ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...