abcd423417984 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 trist å ødelegge et våpen? hvorfor i alle dager er det trist? du vet hva våpen kan brukes til! Å skade noen andre med det er valgfritt hvis det var det du tenkte på. Det er ikke våpnet som er ansvarlig, det er psykopaten bak avtrekkern. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 trist å ødelegge et våpen? hvorfor i alle dager er det trist? du vet hva våpen kan brukes til! Å skade noen andre med det er valgfritt hvis det var det du tenkte på. Det er ikke våpnet som er ansvarlig, det er psykopaten bak avtrekkern. 6203673[/snapback] alle har en liten psykopat i seg når de får et sånt våpen i henda Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 trist å ødelegge et våpen? hvorfor i alle dager er det trist? du vet hva våpen kan brukes til! Å skade noen andre med det er valgfritt hvis det var det du tenkte på. Det er ikke våpnet som er ansvarlig, det er psykopaten bak avtrekkern. 6203673[/snapback] alle har en liten psykopat i seg når de får et sånt våpen i henda 6203852[/snapback] Fra nå av, og for all framtid er EvenruD fradømt retten til og eie et våpen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Gjelder det også softguns?? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Men må man ha løyve for luftgevær da? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Men må man ha løyve for luftgevær da? 6206563[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
kvarts Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 det er jo ganske rart at man har lov til å bruke det når man er 16 under oppsyn av voksne. Men Hvis man går på skiskyting og er f. eks. 13 år så bruker man jo et våpen som er farligere enn luftgevær selv om man ikke er 16. Noe annet som er rart. Noen steder i Norge selger de softgun men ikke sprettert. Det er rart Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 det er jo ganske rart at man har lov til å bruke det når man er 16 under oppsyn av voksne.Men Hvis man går på skiskyting og er f. eks. 13 år så bruker man jo et våpen som er farligere enn luftgevær selv om man ikke er 16. Noe annet som er rart. Noen steder i Norge selger de softgun men ikke sprettert. Det er rart Da er det godkjente instruktører o.l. tilstede som gjør at det er lov. Det er ikke som om de slipper 13 åringer alene ut i skogen på ski med en salongrifle og 20 patroner og sier "Have fun". Er ganske strengt, Lenke til kommentar
Latsabben Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 fattig lov...... stygg lov..... i Pakistan får barna ha Ak-47 det kan du da skaffe her i Norge også det. bare å gå i en mørk bakgate i Oslo så får du nok tak i det her også Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) fattig lov...... stygg lov..... i Pakistan får barna ha Ak-47 det kan du da skaffe her i Norge også det. bare å gå i en mørk bakgate i Oslo så får du nok tak i det her også Hvis du klarer å skaffe en AK-47 uten spesielle kontakter i oslo i en mørk bakgate i Oslo skal du faen meg få en medalje. Tror du har mer flaks med AG-3, men uasnett. Peis på Endret 29. oktober 2008 av HouseWolf Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 dersom du absolutt har lyst på våpen, så er det ikke vansklig å skaffe. hvis vi ser bortifra at du blir jeger eller melder deg inn i en skyteklubb. alt av militær karakter, deriblant ag-3 og ak47 får man ikke kjøpt lovlig. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Fullautomatvåpen er vel forbudt for sivile generelt. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Fullautomatvåpen er vel forbudt for sivile generelt. ja,det er inntil 4års fengsel for innehavelse av ulovlige våpen. 4år er ved grovere tilfeller. ellers straffes det med inndragning av dine våpenlisenses og du kan miste din jegerbevilgning, eller bare bli utestengt fra å drive jakt i en viss tidsperiode. (1-2år) helauto er en stor fyfy!!!! dersom du har en gammel maskinpistol eller maskingevær (alt som er ulovlig, altså uregistrerte våpen) så kan du unngå straff ved å levere dem inn til politiet under våpenamnestiet. du kan få våpnene dine tilbake,men da er de plombert. men jeg ser ikke noe vits i et plombert våpen, den fungerer jo ikke og kan bære tydeig preg av at den er blitt sveiset. plomberte våpen er det samme som å ha en ferrari uten motor.....hva er vitsen? Endret 31. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Bredesen20 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Aldersgrensen er 16, men CARE MAX!! Jeg er tretten, har to luftgevær og tre luftpistoler! INGEN BRYR SEG!! Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Helt til den dagen du skader noen med et av de våpnene. Da skal du se at folk bryr seg litt mer Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Helt til den dagen du skader noen med et av de våpnene. Da skal du se at folk bryr seg litt mer Jeg tror jeg hadde brydd meg sånn halveis selv om han som skøyt meg var 30 as:) Men uasnett, det var ikke snakk om hvem som bryr seg, det var snakk om hva aldersgrensen var.. Så selv om jeg KAN kjøre i 200 km/t uten at noen bryr seg, betyr det ikke at det er noe mer lovlig. Lenke til kommentar
Lusifer Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 jeg tror fremdeles det er 16år's aldersgrense i norge på luftgevær. jeg har alltid hatt et luftgevær. den eneste tingen du bør tenke på er hvor du bor. bor du mitt i byen i et tett-tettbebygd område. er det ikke spesielt normalt(eller bra) med noe som helst våpen. men bor du noe i utkanten av byen, er det en annen sak. Eller for å si det på denne måten, spør deg selv: Har jeg plass til å skyte med luftgevær?? Kjenner jeg naboene?? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Luftgevær går under luftvåpen, og det er 18 års grense for å eie, kjøpe og bruke luftvåpen. Med mindre du har en verge. Forøvrig ser jeg ikke problemet hvis du er under 18 og bor på bygda hvor du ikke kan skade eller genere andre, og hvis du har respekt for våpnene. Endret 4. november 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Peacock93 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 hva er aldersgrensa dersom du skyter på blinker?? er bare 13 og fant et billig et men vil ikke komme i bråk med purken, hva er aldergrensa? Jeg vet at det er 18 aldersgrense, men er du under den alderen så er det 5% sjangs for og bli tatt, og de 5% er bare hvis noen anmelder deg..!!! så om du bruker det i lukket landskap som i skogen, så har du ingen sjangs for og bli tatt!!!!! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 hvis du bor landlig til eller har en hytte på fjellet som ligger landlig til så er sjansen veldig liten for å bli tatt,men bare husk å skyte med vett og respektere våpenet/våpnene du bruker. jeg skjøt alene på hytta fra jeg var 10år. skjøt med salongen,luftgeværet,luftpistolen,hagla,rifler i alle varianter og pistoler, da hytta ligger landlig til,men da står våpnene vanligvis på din fars navn og ikke ditt,slik at dersom du driter deg ut og blir truffet av er rikosjett eller treffer andre så er det faren din som våpeneier som vil få smellen. har en historie om en gutt som lekte med farens rifle på gården, rifla var alltid ladd pga rev som tok høns. endag da gutten lekte med rifla så gikk skuddet og drepte guttens kamerat fra nabogården. et drap som bondens gutt utførte,men som faren som våpenetseier ble dømt for. sikker bakgrunn og vett når du skyter er lurt, er det et våpen du ikke har kjennskap til så skyter du kun med et skudd omgangen, ikke lad opp med fult magasin og tro at det går greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå