Jarmo Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Ang. Avast vs AVG; i følge denne "testen" er Avast litt dårligere over hele fjøla... http://www.techsupportalert.com/free-vs-paid-av.htm 6201889[/snapback] Testen er over et år gammel og Avast har hatt en helt ny versjon ute lenge... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Vel nok tro versjon 4.7 er en del bedre enn siden den testen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) AVG er helt kurrant. Jeg vektlegger et AV program på denne måten: - Hvor godt det er på virus - Bruker lite CPU på realtime scanning. - At den kan sjekke inkommende og utgående e-post for virus på protokollnivå. AVG er i tillegg i en liten enkel pakke og oppdaterer seg selv uansett og uten hassel. Synes ikke grensesnittet er forvirrende. For hjemmepc er det et helt kurrant program og velger det ovenfor "telenors bundlede symantec nightmare" løsning anyday. Skal jeg ha et komersielt program foretrekker jeg et som bla. har flere scanning engines(eTrust) slik at man kan sette opp failsafes i et nettverk med flere maskiner som jeg har. Blir PC'en infisert blir muligens ikke laptop, htpc og filserver infisert osv. Og har man flere maskiner i et nettverk kan sentral og samlende nettadministrasjon fort bli en funksjonalitet man takker for. Endret 29. mai 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Mangler avanserte muligheter til å planlegge virusskanning her i gården scanner avg hver morgen klokka 8.... synest rett og slett det er fantastiskt, bruker jo ikke resurser Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Har AVG free på mine 3 PC'er og på sikkert 10+ verk signert meg, i daglig bruk rundt om. Enda ikke fått gjennom noe skummelt. Perfekt integrasjon med Outlook, og til og med Outlook Express som desverre er den foretrukne klienten blandt den gemene hop, burde absolutt vektlegges. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Har brukt avg fram til nå men tester nå antivir. men en ting kan jeg sette fingeren på, brukergrensesnittet på ativir er horribelt....stygt rett og slett. bruker 90 prosent cpu under deepscan. Alt for mye spørr du meg. Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Har brukt AVG kontinuerlig de siste fem år etter en meget lykkelig skilsmisse med Norton. Ikke et eneste virus har sluppet inn til nå(jada, jeg bruker litt vett og forsiktighet i tillegg). Lenke til kommentar
atleau Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Avinstallerte AVG for Avast en tid tilbake. Nå er AVG tilbake. Nuff said. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Bruker avast, syns kontrollpanelet i AVG er dårleg. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Avinstallerte AVG for Avast en tid tilbake. Nå er AVG tilbake. Nuff said. 6204964[/snapback] hva var problemet ditt? Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 bra med en slik test hva med en test av gratis brannmurer? dette viker jo som ett populært tema Lenke til kommentar
cfg Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hehe, jeg har brukt AVG en god stund nå og synes det er fint jeg, eneste negative er at du MÅ ha en spysweeper i tillegg Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg bruker også AVG.. Funker fett det Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Bra test. 1. Installasjonen gikk fint 2. Den fant EICAR 3. Lenker til andre tester Heh. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg skulle reparere en pc for en venninne av meg, og den var proppa full av virus. Og det eneste programmet som jeg klarte å innstallere og fjerne viruset med var AVG. Jeg prøvde både Avast og Symantec, og ingen av disse programmene fikk jeg installert i det hele tatt. Så jeg ble meget positivt overrasket Lenke til kommentar
Svimen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Bruker også AVG, syns den er grei. Aldri hatt noen problemer med den, og kjører den derfor også hos mine foreldre Ellers også på alle andre supporterte pc'er Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Bruker selv AVG på min bærbare og synes den er helt ok. Hvordan den er i forhold til Avast vet jeg ikke, men tror ikke det er stor nok forskjell til å bytte. På min stasjonære bruker jeg NOD32 som fungere helt fint. Lenke til kommentar
zup Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Bruker selv AVG og har slettet utallige utdaterte Norman og Norton for å legge inn AVG. Fleste av de som jeg har lagt inn AVG til er eldre mennesker 50+ eller mennesker med trang til å surfe innom det meste av erotisk karakter. Uansett har AVG gjort jobben med stil og ingen har hatt problemer med brukergrensesnittet. For et gratis program må jeg si 10 av 10 poeng til AVG. Lenke til kommentar
titus Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Mangler avanserte muligheter til å planlegge virusskanning her i gården scanner avg hver morgen klokka 8.... synest rett og slett det er fantastiskt, bruker jo ikke resurser 6204459[/snapback] Hos meg også, og det passer dårlig med morgenbruk av PC'en. Etter å ha lett forgjeves etter mulighet til å skru av den daglige totalscanningen av 500 GB har jeg avinstallert AVG free. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Kunne godt ha brukt AVG, men interface har veldig mye å si for meg. Og AVG ser ut some en dass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå