varmit Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Da venter jeg spent! Har veldig lyst å prøve og oppleve smellet selv,så må nok mekke meg en slik. Smellet burde vel være ganske høyt ja,ut i fra tykkelsen på metallet og mengden krutt. He he nei,dette må prøves! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ja, det smeller bra metallet er ca 4mm tykt... Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Noen som har prøvd seg med magnesium og kno3? Det er spenstige greier, men vær veldig forskitig! Det er ikke til å leke med...Vet om mange som bokstavelig talt har brent seg på det... Veldig sensitivt og riktig blanding brenner så fort at det eksploderer...Skumle greier! Men stilig hvis du får det til skikkelig! Men sikkerhet først! Martin-sama Lenke til kommentar
esa Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Noen som har prøvd seg med magnesium og kno3? Det er spenstige greier, men vær veldig forskitig! Det er ikke til å leke med...Vet om mange som bokstavelig talt har brent seg på det... Veldig sensitivt og riktig blanding brenner så fort at det eksploderer...Skumle greier! Men stilig hvis du får det til skikkelig! Men sikkerhet først! Martin-sama 6779324[/snapback] Yes, magnesium is very reactive and has been used sometimes as an additive to speed up the burn-rate in a rocket motor. It is actually TOO reactive, that a gram could spark just by friction and lite up the rest of the propellant easily (when melting and mixing rocket fuel). Aluminium is more used, and is overall better esa Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ja, aluminium er kanskje å anbefale egentlig. Leste om noen her som brant seg i ansiktet av få gram mag/flash fordi det rett og slett sprengte (de visste ikke hvor agressivt det var..) de endte opp på sykehus..Den er lei.. Kaluimperklorat og aluminium er en sikrere blanding, brenner saktere og mer stabilt! Martin-sama Lenke til kommentar
varmit Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hva med thermite da,noen hørt om det? Skal være en blanding mellom alu-pulver og jerdoksid,brenner varmt! (2500 grader!) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hva med thermite da,noen hørt om det?Skal være en blanding mellom alu-pulver og jerdoksid,brenner varmt! (2500 grader!) 6782567[/snapback] Nja, det er artig å fyre opp en kilo eller to og kaste iskaldt vann på det (eller nitrogen/tørris) =) Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ja, det er også temmelig sykt. Hvis du har sett på Brainiacs var det en periode der de testet ut thermite! Brenner seg tvers gjennom biler og det meste du kan tenke deg! Det den ikke klarte var en plate av Titan, det var for sterkt! Finnes masse rå Thermite-filmer på nett! Martin-sama Lenke til kommentar
esa Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 I'd also like to make some thermite, using aluminium powder and iron oxide is it? Looks quite simple, but what would you use to light it? Some sort of ematch or magnesium fuse? Then there is a question of what to use "it" for... *lol, thought it was the best smily to fit the describtion* esa Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) I'd also like to make some thermite, using aluminium powder and iron oxide is it? 6789593[/snapback] Som oftest ja, men man kan ha andre slags metall-oksider enn jernoksid. Looks quite simple, but what would you use to light it? Some sort of ematch or magnesium fuse? 6789593[/snapback] Magnesium som du tenner fra god avstand, tror jeg. Muligens elektrisk tenning av magnesiumet. edit: btw, sjekk wikipedia, de har mye om både antenning, sikkerhet og metaller etc. Endret 2. september 2006 av Zethyr Lenke til kommentar
varmit Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 For å si det på litt enkelt språk,rust og aluminiumspulver. Brenner varmt,men trenger litt varme for å antenne Lenke til kommentar
esa Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 For å si det på litt enkelt språk,rust og aluminiumspulver.Brenner varmt,men trenger litt varme for å antenne 6791597[/snapback] har noen prøvd det ennå? esa Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg har laget thermite, temmelig enkelt. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ja....noen med seriøse knallgass-bomber da? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ja....noen med seriøse knallgass-bomber da? 6851574[/snapback] Jeg har da sett en eller to bli fyrt av, (og det er ganske artig), men det er jo ganske stort volum "sprengstoff" per energi frigjort i forhold til en del andre stoffer. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ja,er forsåvidt det. Men en søppelpose med knallgass skal man ikke forakte! Vet om en gammel trebod, tenkte å fylle den med søppelposer med knallgass og tenne på. Burde sprenge den ganske bort Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ikke akkuratt pyroteknikk, men jeg har hørt at alkaliemetaller i vann skal smelle ganske godt Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg datt ut etter 2nd post Men lykke til gutter ^^ Lenke til kommentar
varmit Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Teipe en kraftig bombe i tuten på en bensinkanne av jern, med mye bensin i.(smeller bra, fin flammesopp!) Men min favoritt er: -Ta en jerntønne(oljefat) og legg alle bombene du har i bunnen. Så fyller du på med alle sprayboksene du ikke bruker, bør være mange og trenger ikke vere så mye spray igjen. På toppen legger du mange poser med bensin, kansje opp til mange liter. Med "bomber" mener jeg selvlagte bomber,fyrverkeri osv... men det er viktig at de ikke bare sårenger allt bort, noen fontener oppi er bra! Til slutt stikker du lunte til en av bombene i bunnen ut et hull av tønna. Er du heldig kan du få en skikkelig flammesopp i tilleg til et kraftig drønn Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Oljefat er ikke laget av jern, men av stål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå