Silver2k Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Windows System Performance Rating -------------------------------------------------------------- Hva er WSPR? (Windows Vista Beta 2) "This tool evaluates the main components in a system, such as the processor, the memory, the hard drive and the graphics card. Each of these components is given a sub-rating number that appears to be on a scale of 1 to 10. (I'm speculating that 10 would be the upper limit of the scale, based on the data that I've gathered so far.) These sub-ratings are then compiled and analyzed by the tool to provide an overall rating that is on a scale of 1 to 5." - Techrepublic.com - ------------------------------------------------------------- Jeg syns Microsoft er veldig strenge med Ratingen, og vil gjerne vite deres "score" Bruker: ------ Score: ------- Bilde Silver2k -------- 3 ----------- Her Endret 29. mai 2006 av Silver2k Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Personlig synes jeg det er meningsløst å sette et tall på en datamaskin. Det blir jo egentlig det samme som da vi ble lært om X og Y i mattemattikk på grunnskolen - Man kan ikke legge sammen epler og pærer, eller bananer for den slags skyld :!: Altså for å gjøre det mer forståelig: Hvis du sier til meg f.ex at din PC scorer 10'000 poeng på den testen, så sier det meg altså ingenting. Du kan jo for alt jeg vet sitte med en nedstøvet gammel aptiva og koblet til en rekke eksterne eller interne moderne harddisker for å booste opp resultatet. Eller du kan sitte der med en mer "normal" maskin. Og programmet gir heller ikke poeng om du har investert penger i en effektiv kjøleløsning til maskinvaren din. Nei, da er det lettere å forholde seg til det du faktisk har listet opp av maskinvare, det være seg filserver eller rå gaming-maskin. Med spille-pc så er det vigtigst å vite om du har en bra skjermkort-konfig, noe du bruker 3Dmark til, samt ytelsen/regnekraften til prosessoren. trial-versjonen av Winrar er godt egnet til dette. Og for en filserver, så er det jo viktig med mest mulig lagringsplass pluss løsninger for backup/redundans. Jeg tør vedde en femmer på at du ikke får mer poeng for to harddisker som er speilet i hardware-raid, enn du får for én disk. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Personlig synes jeg det er meningsløst å sette et tall på en datamaskin. Det blir jo egentlig det samme som da vi ble lært om X og Y i mattemattikk på grunnskolen - Man kan ikke legge sammen epler og pærer, eller bananer for den slags skyld :!: Altså for å gjøre det mer forståelig: Hvis du sier til meg f.ex at din PC scorer 10'000 poeng på den testen, så sier det meg altså ingenting. Du kan jo for alt jeg vet sitte med en nedstøvet gammel aptiva og koblet til en rekke eksterne eller interne moderne harddisker for å booste opp resultatet. Eller du kan sitte der med en mer "normal" maskin. Og programmet gir heller ikke poeng om du har investert penger i en effektiv kjøleløsning til maskinvaren din. Nei, da er det lettere å forholde seg til det du faktisk har listet opp av maskinvare, det være seg filserver eller rå gaming-maskin. Med spille-pc så er det vigtigst å vite om du har en bra skjermkort-konfig, noe du bruker 3Dmark til, samt ytelsen/regnekraften til prosessoren. trial-versjonen av Winrar er godt egnet til dette. Og for en filserver, så er det jo viktig med mest mulig lagringsplass pluss løsninger for backup/redundans. Jeg tør vedde en femmer på at du ikke får mer poeng for to harddisker som er speilet i hardware-raid, enn du får for én disk. 6202830[/snapback] Jeg er enig i det du sier, å sette et tall blir feil. Det er noe av grunnen til at jeg startet denne tråden. Jeg mener Microsoft, kalkulerer helt feil og derfor vil jeg se resultater fra andre brukere. Samt hva de mener om systemet Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Mulig det bare er meg, men jeg synes nå en link hadde vært praktisk. Eller skal jeg bare gjette ratingen min? Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Mulig det bare er meg, men jeg synes nå en link hadde vært praktisk.Eller skal jeg bare gjette ratingen min? 6203399[/snapback] Hehe, beklager at jeg ikke har gitt mer informasjon. WSPR er en del av windows vista beta 2. Edit : Førstepost oppdatert Endret 29. mai 2006 av Silver2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå