Gå til innhold

Tekniske spr. rundt Xbox360

Anbefalte innlegg

Jeg har stoore planer om a bli en lykkelig eier av en xbox 360…og i den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med:

1.)Når en kopler den mot en HDTV, kan en selv sette oppløsningen ut fra Xboxen? Eller blir alt satt opp automatisk.

2.)Jeg ønsker å kople den opp mot xbox live. Hva trenger jeg og kjøpe da? – en router? Bør jeg kjøre trådløst eller TP kabel? Har ikke noe slikt utstyr nå, men det viktigste ved et kjøp er at det er enkelt og sette opp – har slitt tidligere med trådløse enheter, noen år siden nå det er kanskje blitt enklere?

3.)Jeg trenger bilspill…

4.)Kan den spille av mediafiler på PC om en kopler de sammen, punkt 2?

Håper noen kan ta seg tiden og svare meg…spesielt punkt 2 er avgjørende for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Vet ikke. Har ikke HD-tv :(

2) Følger med nettverkskabel. Du må jo ha ADSL for å spille på Live! Hvis du har et flerportsers routermodem er det bare og koble 360-en i routere. Har du ikke flere proter må du vurdere switsj. Det følger med gode bruksanvisninger.

3) PGR3 eller NFS:MW. Anbefaler PGR3, har selv MW og jeg er lei denne stilen til EA nå. Begynner å bli på tide med noe nytt EA!

4)Hvis du har Media Center kan du streame bilder, video, og musikk. Har du ikke Media Center kan du streame bilder og musikk ved hjelp av Windows Media Connect.

Lenke til kommentar
Jeg har stoore planer om a bli en lykkelig eier av en xbox 360…og i den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med:

1.)Når en kopler den mot en HDTV, kan en selv sette oppløsningen ut fra Xboxen? Eller blir alt satt opp automatisk.

2.)Jeg ønsker å kople den opp mot xbox live. Hva trenger jeg og kjøpe da? – en router? Bør jeg kjøre trådløst eller TP kabel? Har ikke noe slikt utstyr nå, men det viktigste ved et kjøp er at det er enkelt og sette opp – har slitt tidligere med trådløse enheter, noen år siden nå det er kanskje blitt enklere?

3.)Jeg trenger bilspill…

Håper noen kan ta seg tiden og svare meg…spesielt punkt 2 er avgjørende for meg.

6200568[/snapback]

1.) Ja, det er fullt mulig fra setup menyen (Den helt til høyre som jeg ikke husker navnet på)

2. Jeg har ikke prøvd trådløst på Xboxen min, men jeg bruker kablet ledning. Du får med TP kabel i boksen som virker veldig solid. Jeg koblet den rett opp på boksen fra NGT.

3. Du har noen å velge imellom blandt annet Need for speed most wanted, Project Gotham Racing 3, Full auto (Biler som skyter) og Ridge Racer.

Jeg har selv bare prøvd PGR3, og jeg synes det er helt ok.

4. Den kan vise bilder/spille musikk fra PC om du kobler det opp med ett program som heter Windows Media Connect, og den kan spille av filmer om du har Windows Media Center på PC'n din, du kan ikke spille Xvid/Divx

Håper dette hjalp litt.

Edit: Kom visst svar akuratt når jeg starta å lage posten, håper min hjelper litt og da. Lar den uansett stå :p

Endret av Kannath
Lenke til kommentar

Hei, takk for svar!

Da ser det greit ut. Har et ADSL modem fra Telenor og om jeg ikke husker heilt feil så har den ikke noen hub mulighet. Trenger derfor og kjøpe en router (riktig?) som er enkel, billig og god (max 1000kr). Forslag til en slik ein?

Jeg liker ikke trådløse løsninger, og siden jeg kan skjule alle kabler gåtr jeg for denne løsninga!

Jeg har ikke Media Center...får vel vente til Vista kommer, skal ikke den ha innebygget Media Center?, mener jeg leste det et sted.

PGR3 ser ut som et strålende spill!!

Lenke til kommentar

3.)Jeg trenger bilspill…

6200568[/snapback]

Hei!

Kjører selv trådløst nettverk med DENNE ruteren. Alt fungerer 100% utmerket. Du slipper også å åpne porter på denne da den allerede støtter xbox live. Men husk at du også da må en SÅNN Uansett verdt det da du slipper flere kabler liggende rundt omkring.

Når det gjelder det første spørsmålet så kan du velge oppløsning under innstillinger på xboxen. Du kan da velge 480p, 720p og 1080i. Ikke 1080p...

Obs: Jeg har visst 108mb utgaven av ruteren istede for 64mb, men kan ikke skjønne at det skal ha noe si her.

Endret av schism
Lenke til kommentar
4. Den kan vise bilder/spille musikk fra PC om du kobler det opp med ett program som heter Windows Media Connect, og den kan spille av filmer om du har Windows Media Center på PC'n din, du kan ikke spille Xvid/Divx

6200886[/snapback]

Jo du kan faktisk spille av noen typer videofiler. Men jeg vet ikke om det er DivX eller mpeg. Det du trenger er et annet program i stedet for Media Connect. Dette har jeg lest et sted, har ikke prøvd.

Lenke til kommentar

3.)Jeg trenger bilspill…

6200568[/snapback]

1.)Når du skal bruke HDTV må du passe på at du bruker riktig kabel, at en liten bryter på denne kabelen er satt til HDTV posisjon. Gjør du det kan du velge følgende oppløsinger i Xbox 360' System - Console Setting - Display meny: 1080i, 720p og 480p. Optimalt for de aller fleste HDTV'ene i salg i Norge i dag er 720p. Det er lett å finne fram i disse menyene. (Jeg forutsetter at du bruker komponent kabelen som følger med i det som heter "premium pakken" (dvs. den med harddisk, trårdløs kontroller osv). Kjøper du den billigste pakken (uten harddisk) så må komponentkabel kjøpes utenom.)

2.) Det finnes en liste over Xbox Live kompatible (og hvilke som er bekreftet ikke kompatible også) routere til Xbox 360 HER - Xbox.com support side

3.) Det finnes noen ute allerede (som er nevnt i svarene over her). Ellers ventes vel snart Test Drive unlimited (google på den så finner du mye moro) og etterhvert Forza Motorsport 2 - som jeg personlig tror blir rosinen i pølsa.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...