drsrob Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Etter å ha problemer med å endre boot rekkefølgen i BIOS tok jeg ut batteriet og satte inn igjen etter en stund, og da åpnet det seg opp muligheter ja, og fikk da endret rekkefølgen.. Men da jeg skulle kjøre ny installasjon av Windows m/repair fikk da meld. at "finner ingen harddiskstajon ". Jeg ser i Integrathed Peripherals at jeg har : Onchip IDE channel 0 Onchip IDE channel 1 Onchip Serial ATA Alle står i Enabled. ??!! En amatør trenger hjelp ! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Ved oppstart vil BIOS vise hvilke harddisker/lagringsenheter den finner. Vises det noe her? Hvis ikke sjekke at alle tilkoblinger er riktige og at IDE-enheter har riktig jumpersettinger (eksempel: ikke 2 master på samme kable) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Prøv å trykke 'enter' på diskene i BIOS. Burde kommer noe med 'detecting harddrive'. Kommer an på hvilken BIOS du har. Lenke til kommentar
drsrob Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Først må jeg si at jeg aldri har rørt koblinger eller kabler i PCn, eneste var å ta ut/inn batteriet. Men ved oppstart av Windows i sikkerhetsmodus får jeg melding -finner Maxtor SCSI disk device men Serial Ch1 Master ( no device ) kan det være noe her? Mener jeg har sett den meld. lenge ! men jeg får jo opp Windows ! I BIOS trykket enter på div disker og får ikke feilmeldinger ! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hvilke typer disker har du i systemet? Lenke til kommentar
melkn Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Passe på at ikke noen raid instillinger er blitt "enable"(dersom du ikke kjører raid). Det kan vel hende om du reseta bios.. Skjedde med meg ei gang- fant ikke hd. Var dette som var feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå