mmmpils Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei! Kjøpte meg en 320 gb wd disk. Disken virket som en bra disk, helt til nå. Det er en fil som er på litt over 4,5 gb som han nekter og iver føre fra pc til ekstern hd. Det kommer opp at det ikke en nok plass ledig, MEN det er over 200 Gigg ledig!! Den kom faktisk originalt med FAT32 partisjonering. Så jeg lurer på om det er noe grense i FAT32 som gjør at filer over "så så store" ikke går ann å lagre. Men det rare er jo egentlig at jeg får overført andre ting. Både store å småe. Men har ikke prøvd andre filer som er så store, for jeg har ikke filer som er så store:D hehe Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
dnort Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det er akkurat som du tror. FAT32 har en grense i filstørrelsen på 4 GB. For at du skal kunne overføre større filer må disken ha NTFS som filsystem. Kilde. Lenke til kommentar
mmmpils Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Det er akkurat som du tror. FAT32 har en grense i filstørrelsen på 4 GB. For at du skal kunne overføre større filer må disken ha NTFS som filsystem. Kilde. 6200605[/snapback] Hmm... tenkte jeg det ikke. jeg er vell pent nødt til å fjerne alt som er på disken før at jeg kan endre denne til NTFS ? Lenke til kommentar
dnort Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Hmm... tenkte jeg det ikke. jeg er vell pent nødt til å fjerne alt som er på disken før at jeg kan endre denne til NTFS ? 6200722[/snapback] Det er mulig å konvertere disken til NTFS uten å slette. Her finner du kort forklart hvordan du gjør det. Husk bare å bytte ut C: med stasjonsbokstaven til den eksterne disken din. Du kan finne mer informasjon om konvertering ved å søke etter "convert fat32 to ntfs" i hvilken som helst søkemotor. "Command Prompt" eller "Kommandolinje" åpner du ved å trykke Windows tasten + R og deretter skrive cmd og trykke enter. Hvis det er viktig ting du har på disken ville jeg tatt backup før konverteringen, siden det kan hende at ting går galt under prosessen. Jeg regner med at du har Windows XP, er ikke sikker på at dette fungerer i andre versjoner av Windows. Endret 29. mai 2006 av dnort Lenke til kommentar
mmmpils Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Hmm... tenkte jeg det ikke. jeg er vell pent nødt til å fjerne alt som er på disken før at jeg kan endre denne til NTFS ? 6200722[/snapback] Det er mulig å konvertere disken til NTFS uten å slette. Her finner du kort forklart hvordan du gjør det. Husk bare å bytte ut C: med stasjonsbokstaven til den eksterne disken din. Du kan finne mer informasjon om konvertering ved å søke etter "convert fat32 to ntfs" i hvilken som helst søkemotor. "Command Prompt" eller "Kommandolinje" åpner du ved å trykke Windows tasten + R og deretter skrive cmd og trykke enter. Hvis det er viktig ting du har på disken ville jeg tatt backup før konverteringen, siden det kan hende at ting går galt under prosessen. Jeg regner med at du har Windows XP, er ikke sikker på at dette fungerer i andre versjoner av Windows. 6200940[/snapback] Joda jeg kjører XP. eller det vil si jeg kjører XP Pro mediacenter:) hehe... MEn takk for hjelpen;D alt gikk som smurt. oioioi... ble liksom 10 kg lettere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå