Magnusha Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Er på utkikk etter en ny router, da min nåværende D-link 614+ begynner å synge på siste verset. Men er det noen som har noen anbefalinger til router til meg, har ikke så veldig mye peiling på hva jeg bør se etter. Har ikke satt meg noen bestemt pris, men kanskje 1000kr holder..? Driver ikke så veldig mye med spilling. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei! Har selv denne routeren fra Linksys - Klikk her Veldig enkel å sette opp og administrere. Aldri hatt noen problemer med den Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 ellers så kan du gå for en wrt300n,testa den nå nettopp,og den var digg. Var veldig kjapp å koble til trådløst. "prøvde ikke med et n standard trådløs kort". Lenke til kommentar
entonic Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 bare du ikke får v5 av den wrt54g'en så er den det diggeste som fins drar nedlasting i full gass uten noen stabilitets problemer. bruker uorginial firmware men det trenger du ikke. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Har sett litt på denne WRT54GS. Er denne noe bra? Endret 29. mai 2006 av Magnusha Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 ja om du bruker et kort som dette: wmp54gs eller WPC54GS Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 ja om du bruker et kort som dette: wmp54gs eller WPC54GS 6200820[/snapback] Må jeg bruke et kort som dette? Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 du må ikke,men det er nå en fordel når du først kjøper en speedbooster router. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Hva er det egentlig en speedbooster gjør? Får du bedre hastigheter med den? Men det går vel stabilt og bra uten et speedbooster kort? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 WRT54GL-EU er å anbefale. GL kjøre linux i bånn og kan dermed oppdateres med tredjeparts firmware om ønskelig. Jeg har ikke flasha med uroginal firmware på min enda. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 WRT54GL-EU er å anbefale. GL kjøre linux i bånn og kan dermed oppdateres med tredjeparts firmware om ønskelig. Jeg har ikke flasha med uroginal firmware på min enda. 6200970[/snapback] Hva vil tredjeparts firmware si? Mulig jeg er dum Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 her finner du vel stort sett det du trenger å vite om uorginal firmware: http://www.linksysinfo.org/ og ja det går stabilt uten speedbooster kort,men da kan du likegodt gå for en wrt54g evt wrt54gl link til wrt54gs: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c...FVisitorWrapper Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 "tredjeparts" betyr enkelt og greit ikke orginal del. F.eks om du har en bil og noe ryker, så kjøper du en uorginal girkasse, da er dette levert fra en tredjepart. Første part og andre part = deg + orginalproduktets leverandør/merke. Tredjepart = ett tredje ledd som kommer inn. Så om man legger inn en tredjeparts firmware inn i routeren så betyr det at linksys ikke har produsert den firmware'en, men at noen andre har laget den. Mange mener at uorginal firmware gir bedre ytelse, lengre rekkevidde, bedre funksjonalitet enn den orginale. Men hver obs på at man ryker garantien om man legger inn uorginal firmware. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Kjøpt Linksys SRX. Veldig fornøyd. Bedre linje på trådløst enn med kabel:) selv om fforskjellener minimal 2994 mot 3006 Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 da har pengene kommet inn på min konto, så nå er det bare å få bestilt Men jeg kom over en ny type Linksys WRT300N. Er denne noe å satse på? Lenke til kommentar
snarius Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Sjå her Endret 5. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 da har pengene kommet inn på min konto, så nå er det bare å få bestilt Men jeg kom over en ny type Linksys WRT300N. Er denne noe å satse på? 6245206[/snapback] Med tanke på at 802.11n fortsatt ikke er helt fullført, hadde jeg spart meg for bryet. Synes jeg leste om at full godkjenning av standarden kan være så langt som ett år unna. Det er naturlig nok mange produsenter som vil korte ned ventetida ved å lansere halvferdige produkter for å tjene penger i mens. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Da bør jeg kanskje ikke velge den da...? Men må snart få bestilt, blir gal av den routreren jeg har nå.. Har sett litt på Linksys WRT55AG er denne noe å satse på? Eller bør jeg velge Linksys WRT54GS eller Linksys WRT54GL. Jeg vil ha den som er best og har bra ytelse. Men det er så mye å velge i Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 3Com router fra komplett.no til under 1k lappen, vanvittig stabil. Husk å oppgrader firmware, så slipper du mye tenking. Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 wrt54gs har jeg ville glemt,om du ikke gidder å shoppe et gs trådløst kort da. wrt55ag er fin om du har tenkt å benytte A. eller kan du like greit gå for en wrt54gl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå