capone-82 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Hei! Kan noen hjelpe meg med å forandre navnet på mitt eksisterende låste trådløse nettverk? Det står et navn som jeg har nå som jeg vil forandre under ssid, men får ikke forandre dette... hvor gjøres dette? Endret 29. mai 2006 av capone-82 Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Du forandrer det på accesspunktet. Dvs routern om du har router med trådløs access. Er det snakk om trådløs tilgang som du gir ut fra en datamaskin, så pleier du å kunne endre, men det gamle navnet kan bli hengende igjen en stund. En reboot av maskine(e) pleier å fikse det. Lenke til kommentar
capone-82 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 ..men ja, d e navnet gjennom routern ja..men hvordan forandre det..hvor gjør man d..? takker for svar wolf5 Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det er helt opp til routern. Nesten alle routere har vel i dag en webmeny for konfigurering. Og alle har helt forskjellig menysystem. Så for detaljer bør du finne et forum hvor de snakker om akkurat din router. http://routerIP/ for å aksessere Så må du vel kanskje legge inn bruker og passord for å få tilgang. Deretter er det vel å leite etter en meny eller undermeny som inneholder ordet "Wireless" eller noe tilsvarende (kanskje den ligger under LAN). En eller annen plass der skal det være en tekstboks med tittelen "SSID" eller noe tilsvarende. Endre denne, restart router og ting bør være endret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå