-Teddy- Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Ja.. Jeg praccer PS og Illustrator for tiden og kommer over mange bilder jeg lurer på hvordan har blitt laget. Sjekk det vedlagte bildet. Hvordan lages "fargeklattene" i midten av bildet? Regner med at det er noen brusher som er brukt. Hvordan lager jeg en slik brush / er det noen måte å skaffe seg en slik brush på? Evt beskriv noen teknikker på hvordan jeg kan få en lignende effekt. Hvordan kan jeg enklest lage mønsteret i bildet? Tenker da på disse røde/mørkerøde strekene som blir mindre mot midten av bildet. Begynte å tegne opp noe i PS og bruke noen actions men fikk det ikke helt til. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det finst svært mange brushes tilgjengelege på nettet, berre søk på Google etter "photoshop brushes". Du kan og lage dine eigne brushes ved å lage eit mønster/figur og gå til Edit --> Define Brush preset. Trur det må vere eit greyscale-bilete, med transparent bakgrunn. Når det gjeld bakgrunnen, siterer eg meg sjølv: Du kan prøve metoden som vert skildra her, eller (berre for "sola") den Dave Kross bruker til å lage eit tannhjul i episode 30 av Photoshop TV. 6157133[/snapback] Kan vere det finst andre måtar og, men er dei eg kjenner til. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Begynt å jobbe på min egen angle gradient nå. Huff, det tar tid.. =S Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det du kan gjøre for å fikse slike brushes er rett og slett bare å ta et blankt ark, finne frem vannmalingen og la noen dråper falle på arket. Evt. kan du gå ut og kaste malerkosten mot arket, slik at du får litt mer "speedy" dråper. Deretter scanner du inn i Photoshop, desaturate, og juster på kontrast og lysstyrke til du får ønsket resultat. Deretter går du på Edit -> Define Brush Preset, og du har din egen brush Trenger ikke å være transparent bakgrunn eller noe, så vidt jeg husker Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Trenger ikke å være transparent bakgrunn eller noe, så vidt jeg husker 6204638[/snapback] Nei, stemmer det. Eg blanda med Custom Shape. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Hmm, kanskje jeg skal fikse mine egne brushes en dag. Kunne vært spennende å prøve. Første gangen jeg egentlig har prøvd å lage et grunge bilde fra scratch. Brukt en kobinasjon av Illustrator og PS2. Slakt i vei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå