Gå til innhold

sliter med opsett av apache2 server

Anbefalte innlegg

grr...

kan ikke åpne noip.conf fila engang (og det er som root)

Kunne ikke åpne fil /usr/local/etc/no-ip2.conf som bruker tegnkoding Unicode (UTF-8).

Vennligst sjekk om du prøver å åpne en binær fil.

Velg en annen tegnkoding fra menyen og prøv igjen.

Vil bare si at jeg har prøvd begge de to tegnkode greiene som er instalert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og så var det det med å føkke opp pakkesystem da...

6204055[/snapback]

At XAMPP gjør det, eller at PCen din gikk til helvete?

6204066[/snapback]

Vil tro at XAMPP gjør det. ville langt foretrukket å installere fra pakkesystemet, eller installere XAMPP i /opt eller /usr/local eller noe (Alt annet enn /usr!)

Lenke til kommentar

Prøvde pakkesystemet i fedora. (Det var da ingen ting virket!)

Alt jeg gjorde var og instalere apache, php og mySQL under instaleringen av Fedora Core 5

(kjørte en liten formatering for 3-4 dager siden)

Derfor prøvde jeg XAMPP.

EDIT: Instalerte xampp i /opt/lampp som det stod at jeg skulle instalere det i.

Endret av halvis_92
Lenke til kommentar
XAMPP gjør det bare lettere. Enn å driver å compilere, og andre shit for å få de nyeste pakkene.

XAMPP har ikke noe på Linux/Unix å gjøre, alle distroer mellom himmel og jord kommer med Apache, MySQL osv. Pakkesystemet tar seg av oppdateringer og annet "shit".

Problemet her ser ut til å være at trådstarter har konfigurert noe som ikke burde konfigureres. Reinstaller de aktuelle pakker (sørg for at configfilene blir slettet) og alt skal fungere.

Lenke til kommentar
XAMPP gjør det bare lettere. Enn å driver å compilere, og andre shit for å få de nyeste pakkene.

XAMPP har ikke noe på Linux/Unix å gjøre, alle distroer mellom himmel og jord kommer med Apache, MySQL osv. Pakkesystemet tar seg av oppdateringer og annet "shit".

Problemet her ser ut til å være at trådstarter har konfigurert noe som ikke burde konfigureres. Reinstaller de aktuelle pakker (sørg for at configfilene blir slettet) og alt skal fungere.

6217169[/snapback]

Er ikke alltid repos har det siste innen versjoner. Og du kan fint kjøre XAMPP på Windows også.

Lenke til kommentar
Er ikke alltid repos har det siste innen versjoner. Og du kan fint kjøre XAMPP på Windows også.

6217668[/snapback]

Repos har alltid siste stabile. At man kan kjøre XAMPP i Windows er vel ikke akkurat så relevant.

6217689[/snapback]

Vel, det kan diskuteres.

Siden du sa at XAMPP ikke hadde noe med GNU/Linux å gjøre.

Lenke til kommentar

Synes vel XAMPP har noe på Linux og gjøre vis du er noob som meg jeg da.

PS, hvordan finner jeg routeren sin ip? (har prøvd og sktive inn ip-en fra www.whatismyip.com men det funka ikke)

Endret av halvis_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...