Gå til innhold

Den norske gaming "industrien"


Anbefalte innlegg

Der finnes nok en og annen gjeng med norske ungdommer som prøver å lage spill der ute. Og der en kar som har utviklet et 3D action krigspill alene, så det er nok ikke i toppklasse, ikke online spill, men imponerende nok. Prøv http://www.mwdgames.com

6209036[/snapback]

 

Den der var faktisk spennende og det er sånne ting jeg er ute etter. Spill som ikke er så kjente som Funcoms AO eller AoC. Nice! :)

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte for en del år siden et spill med navnet Era Online. Det var et slags mmorpg, med hjemmesnekra grafikk, men gud så moro. Satt ofte på skolen og spilte det, og ofte etter skole tid, siden jeg ikke hadde adsl hjemme. Husker ikke navnet på "firmaet" men hovedpersonen bak det var Erling Ellingsen som skriver på gamer.no ?

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Crispin: Ja, det var meg. :-) Brukte et par år på å lage det. Programmerte det selv, gjorde det meste av designet, men fikk litt hjelp på grafikkdelen.

 

Det er vel nå snart seks år siden jeg endte det prosjektet, men det er moro å høre at noen husker det!

 

Skriver forresten ikke for Gamer.no lengre, det er også noen år siden.

 

Fin coincidence. Søkte på "Era Online" på forumet her og kom frem til den posten. Lurte kanskje på om noen hadde skrevet om det i løpet av årene. :-)

Endret av Erling E.
Lenke til kommentar
Det har vel vært diverse utbryttergrupper fra Funcom gjennom tidene. Husker ikke navnet på dem i farten, men de laget så vidt jeg husker Project:I.G.I, oppfølgeren samt en flysimulator. Du finner det sikkert om du søker på I.G.I.

 

Eller husker jeg *helt* feil her nå?

6200877[/snapback]

 

Innerloop Studios du tenker på. De er lagt ned nå. Synd de ikke fikk laget så mye mer enn Project I.G.I., for jeg synes de gjorde en veldig god jobb der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...