johanf Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei! Når det gjelder online-spill, kjenner jeg egentlig til bare to spill som produseres i norge - Age of Conan og Anarchy Online. Kan noen hjelpe meg å finne flere, kanskje også henvise litt til hvor jeg finner mere informasjon om disse spillene? _ johanf Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Den "Norske" gaming industrien består nå egentlig bare av 1 selskap, og det er Funcom. Er i alle fall det eneste norske selskapet jeg har sett som lager spill, og er etablert her i Norge. sjekk ut hjemmesiden deres, her, og Mobygames sin informasjon om selskapet, som du finner her. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg trodde det skulle være flere - selvsagt har jeg hørt om FunCom. Finnes det altså ingen flere? _ johanf Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det finnes nok flere, men ikke så store som FC. Ikke som jeg vet.... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Det er ikke så farlig hvor store de er ... ? Er det noen du vet om? _ johanf Lenke til kommentar
QBab Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hehe, husker Funkcom hadde et go cart spill til Ps1. Freak racing eller noe. Ganske artig det Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det har vel vært diverse utbryttergrupper fra Funcom gjennom tidene. Husker ikke navnet på dem i farten, men de laget så vidt jeg husker Project:I.G.I, oppfølgeren samt en flysimulator. Du finner det sikkert om du søker på I.G.I. Eller husker jeg *helt* feil her nå? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Du husker nok riktig. Project I.G.I ble laget av et norsk firma. Interloop tror jeg de het. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det finnes mange som lager spill i Norge, men de aller fleste lager barnespill. Her kan man finne en oversikt over norske dataspill som har mottatt støtte fra Filmfondet. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Men jeg håper nå at en mer "seriøs" spillbransje vil bygge seg opp med FunCom i front. Sannsynligvis blir det vel større etterspørsel etter arbeidsplasser i spillindustrien framover. Age of Conan vil vel sette Norge på kartet som et land med folk som virkelig kan lage spill. Personlig tror og håper jeg på flere gode spillutviklere i Norge. FunCom har vist at de kan, så det er nok flere folk som har lyst til å lage spill. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Jotakk for all hjelp så langt. Skal glo igjennom litt linker og sånn etterhvert, men jeg må igjen påpeke at det skulle være snakk om ONLINE spill (mmorpg og lign.) - ikke PS1 spill _ johanf Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 FunCom er det eneste norske firmaet som produserer MMORPG's. Ganske imponerende liste også. Anarchy Online + 3 eller 4 tilleggspakker, Age of Conan (som har blitt Vista-showoff-greie) og The World: Online som er tidlig i utviklingen. Lenke til kommentar
Sjoeoerret Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Ehh, har du en link til The World: Online? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Ingen offisiell, men jeg har sett en uoffisiell video fra FunCom. Kunne sikkert gravd opp noe, men gidder ikke nå Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Kom på et ekstra MMORPG som er under utvikling i Norge, "Medieval Kingdom" (Eller Kongerike). Det utvikles av "Running Games AS", og har blant annet Tony Robinson (Baldrick) med på laget. Er lenge siden jeg har hørt noe nytt om dem, men du kan lese mer på http://www.running-games.as/rga/index.html The World Online på Wikipedia. Endret 29. mai 2006 av cetram Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Utviklerne av Darkfall, Razorwax, var jo i starten et helnorsk firma, men det ble kjøpt opp av grekere. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Ja, The World Online har jeg hørt om og ble vel presentert litt på E3, om jeg ikke tar feil? _ johanf Lenke til kommentar
Gnatt Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Der finnes nok en og annen gjeng med norske ungdommer som prøver å lage spill der ute. Og der en kar som har utviklet et 3D action krigspill alene, så det er nok ikke i toppklasse, ikke online spill, men imponerende nok. Prøv http://www.mwdgames.com Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 funcom mannen på TG sa helt uofficielt at The world online var inspirert av konspirasjonteorier alla davinci-kodenm, men det var også alt han sa om det spillet. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Ja, det fikk jeg også med meg. Mye fokus rundt religion vil jeg tro. Så bl.a. Stonehenge osv. Fikk ikke med meg så mye. Teksten kom og forsvant vanvittig fort. Tror det var ting som "Jesus lived", "God exist", "All you don't believe is true" osv. Veldig interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå