Gå til innhold

Kan ikke se på streamede filer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har forsøkt brukt SDP og HiDownload for å laste ned noen programmer fra NRK.

Den laster ned med begge programmene, og filstørrelsen ser ganske riktig ut.

Når jeg prøver å se på klippene, skjer det tingen.. Jeg får somregel alltid sett et par minutter, før hele bildet begynner å vrenge seg/ smelte sammen til en deigklump. Lyden begynner da også å hoppe, gjerne 10-20 sekunder frem i tid..

Jeg har forsøkt mange forskjellige NRK programmer, men alltid samme resultat.

Noen som har noen ideer til hva som skjer?

Det er ikke oppkoblingen min som spøker, jeg sitter på en 2/2 linje, og det lastes ned riktig virker det som.

Jeg har alle nye kodeker installert på maskinen, og har prøvd avspilling med "MediaPlayer Classic", "MPlayer", "WinAmp", "VLC" og "Windows MediaPlayer"

Er meget takknemlig for den hjelpen jeg kan få, da jeg ikke skjønner hvorfor dette ikke fungerer...

Videoannonse
Annonse
Det er trolig lyd og video-komprimeringa det er noe feil med. Prøv å lagre i en annen format.

6199900[/snapback]

Men det er da ikke mulig å lagre i annet format fra NRK sine mms stream, eller??

Om det er å omkode mediafilen etterpå du mener, så har jeg prøvd det også, uten hell.. Har prøvd å konvertere til både avi og mpeg, uten hell...

EDIT: trykkleif

Endret av hamil
Det er trolig lyd og video-komprimeringa det er noe feil med. Prøv å lagre i en annen format.

6199900[/snapback]

Men det er da ikke mulig å lagre i annet format fra NRK sine mms stream, eller??

Om det er å omkode mediafilen etterpå du mener, så har jeg prøvd det også, uten hell.. Har prøvd å konvertere til både avi og mpeg, uten hell...

EDIT: trykkleif

6200003[/snapback]

Tror da det skal gå ann å konvertere mens du lagrer.. Se på instillingene på lagringsprogrammene du bruker, kanskje det kan hjelpe. Prøv også forskjellige andre instillinger som du tror vil hjelpe.

Nei, jeg klarer ikke å finne noen andre måter å konvertere fra wmv til noe annet format samtidig som det streames. Uansett ville jo en slik prosess uansett komme med det samme resultatet, siden kilden er en wmv fil?

mms://straumOD.nrk.no/TV/Faktor/2006-05-15/Faktor_15_05_06_900_165243_20060515_195500.wmv?WmThinning=0&WmBitrate=1800000&WMCache=1

Ellers, så er det jo ikke så mange innstillingene som jeg tror kan hjelpe da.. Det har jo fungert tidligere med TV2 sine mms streams...

Inputs??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...