Gå til innhold

Er dette forumet "green horn" vennlig?

DaEvil1

Anbefalte innlegg

Har ikke fått noe inntrykk av at nye medlemmer blir uglesett, med mindre de legger opp til det selv. Folkeskikk gjelder her som alle andre steder. :) Personlig syns jeg diskusjon.no er så stort og har så mange brukere at det er bortimot umulig å holde oversikt over hvem som er hvem uansett. Jeg husker en 3-4 brukere, uten at jeg nødvendigvis "respekterer" de noe høyere enn andre.

Kort oppsummert så er dette forumet en helt grei tidtrøyte. Jeg har vært her en stund nå og fremdeles ikke blitt utskjelt.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter svarene å dømme (nå gikk jo jeg glipp av de 40+ postene med spam) så ser det greit ut. Er vel kjent med hvordan Something Awfull fungerer. Men hvis du vil ha prime exempelet på hvordan et forum ikke bør fungere så kan du se på offtopic.com. Der har de et newbie opplegg (du kan kun være i ett forum før en moderator finner det for godt å godkjenne deg). Det er greit nok det, men når man leser stickyene på forumet der, ser man raskt hvilket type forum det er. til og med moderatorne skriver at hvis du betaler (for å få avatarer og signaturer, du kan faktisk betale for å få en 5 dager sticky der og. osv) så slipper du newbie perioden, og får en mye høyere status blant andre folk der inne. Jeg laget en post der jeg kritiserte det faktum at moderatorne der ser ut til å være levende reklameplakater for dette på forumet. endte opp med at jeg fikk livstidsban for å spamme forumet.

En ting jeg synst er interresant med forumer, er såkalte forum kriger. Har det vært noen opptakter til det her på diskusjon.no?

Lenke til kommentar
Jeg står for begge utsagnene. Den raskeste måten å bli hatet på er å komme inn og flame de som har vært her lenge, men det betyr ikke at vi liker deg mindre fordi du nettopp kom. Det betyr bare at du kun har lov til å flame de som kom etter deg.

6205293[/snapback]

Men du bør heller ikke flame en som registrerte seg uka etter deg mtp. registreringsdato, det har vi jo også sett ende i litt "jantelovsaktig diskusjon" :)

Lenke til kommentar
Jeg står for begge utsagnene. Den raskeste måten å bli hatet på er å komme inn og flame de som har vært her lenge, men det betyr ikke at vi liker deg mindre fordi du nettopp kom. Det betyr bare at du kun har lov til å flame de som kom etter deg.

6205293[/snapback]

Men du bør heller ikke flame en som registrerte seg uka etter deg mtp. registreringsdato, det har vi jo også sett ende i litt "jantelovsaktig diskusjon" :)

6205942[/snapback]

Nei, det var vel ironisk. En bør generelt ikke hetse brukere man ikke kjenner eller som man ikke tror vil forstå at det er spøk. Hvordan det er mulig å faktisk hate noen pga noe de har skrevet på forumet vil jeg aldri forstå, men det er alltid moro å tulle litt med hverandre når man er kjent. Jeg har nok gått for langt en gang eller to i løpet av årene mine her, og det er selvfølgelig trist, men jeg forsøker å holde det så ironisk som mulig. Forhåpentligvis forstår folk flest at det ikke er alvor i det jeg skriver.

Unntaket er fredrikrb. Åh, som jeg hater ham.

Lenke til kommentar
Unntaket er fredrikrb. Åh, som jeg hater ham.

6206167[/snapback]

Ta fyr.

---

Jeg innbiller meg at dette forumet er åpent for nykomlinger, så lenge de ikke starter med et pang der de stiller de samme spørsmålene som er stilt tusen ganger før, samtidig som det virker som om de går inn for å bryte med flest mulige normer og regler i en og samme post.

Lenke til kommentar
HW.no startet en krig mot amobil, amotor og gamer.no. Resultatet ble dynastiet diskusjon.no.

6205854[/snapback]

Dette visste jeg ikke.. derfor det ble kalt diskusjon.no?

Mitt forhold til nye medlemmer varierer veldig, som noen poster som bare faen ofr å få opp postcounten sin, skriver "dritbra, kult, stå på!" og sånn, og de svarer/stiller spørsmål som folk har svart på og stilt før, det kaller jeg spamming.

Ellers, folk som klarer å beherske seg ser jeg ikkeno galt med. "Velkommen til forumet :fun: ", så er han viet

Lenke til kommentar
På SA blir du banna bare du ser på forumet. Kommer helt an på hvordan dagen til moderator har vært.

6201594[/snapback]

Jeg har faktisk konto på SA-forumet. Men bare for å lese, for å poste, det tør jeg faen ikke!

Lenke til kommentar
På SA blir du banna bare du ser på forumet. Kommer helt an på hvordan dagen til moderator har vært.

6201594[/snapback]

Jeg har faktisk konto på SA-forumet. Men bare for å lese, for å poste, det tør jeg faen ikke!

6206443[/snapback]

Link?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...