Gå til innhold

Er dette forumet "green horn" vennlig?

DaEvil1

Anbefalte innlegg

Hei, er klar over regler og retningslinjer som gjelder for forumet, men lurte på en ting. Hvordan er holdningen til nye medlemmer her når det gjelder moderatorer og vanlige brukere? På en god del av forumene jeg har hørt til (engelskspråklige), er det oftest en holdning some sier at nye medlemmer ikke er noe bra. De liker de som tråkker feil og gjør en total idiotisk tråd eller inlegg, fordi det er morsomt å se de bli bannet i løpet av 10 minutter osv. Og i diverse flaming wars blir det ofte en del gamle brukere mot en eller noen få nye. Hva synest dere om dette, og er det en slik holdning her?

jeg poster denne tråden her fordi jeg er ute etter å vite hva folk faktisk synest om dette, og ikke bare de offisielle holdningene som finnest på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet. Vi er en gjeng seriøse og ordentlige folk, de aller fleste av oss ihvertfall :)

Vi er alle hyggelige mot nye brukere, og de blir fort en av oss, så det er ikke noe å bekymre deg for. Så lenge du holder deg innenfor retningslinjene da :)

Lenke til kommentar
Jeg bruker som regel å ha en nøytral holdning til nye medlemmer, så lenge du ikke liker Manowar og Iron Maiden så blir vi nok gode venner skal du se.

Tekken er bestandig en god start. Velkommen til forumet. :)

6199750[/snapback]

Vel, jeg liker Manowar, men ikke Iron Maiden så vi blir halvgode kompiser.

Personlig så mener jeg at nye brukere kan være like efarne som "eldre" brukere når det gjelder kunnskap om IT og forskjellig.

Dog eldre brukere er sikkert mer kjente her på forumet og har mer "respekt". Dette er da noe som jeg trur og mener.

Velkommen til oss, slå deg lås, følg reglene og kos deg. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er fint med nye medlemmer! :)

Såklart skjer det at nykommerne gjør feil, ikke leser rettningslinjene, feilposter og slikt, men sånt må en bare regne med når man har et forum med over 85 000 registrerte brukere. Nykommere som gjør feil finner man jo i alle ledd av samfunnent.

At moderatorene er litt strenge tror jeg er fordi at dersom de tillate en glipp her og der, så blir det fort urettferdigheter og bråk ut av sånt.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Hei, er klar over regler og retningslinjer som gjelder for forumet, men lurte på en ting. Hvordan er holdningen til nye medlemmer her når det  gjelder moderatorer og vanlige brukere? På en god del av forumene jeg har hørt til (engelskspråklige), er det oftest en holdning some sier at nye medlemmer ikke er noe bra. De liker de som tråkker feil og gjør en total idiotisk tråd eller inlegg, fordi det er morsomt å se de bli bannet i løpet av 10 minutter osv. Og i diverse flaming wars blir det ofte en del gamle brukere mot en eller noen få nye. Hva synest dere om dette, og er det en slik holdning her?

jeg poster denne tråden her fordi jeg er ute etter å vite hva folk faktisk synest om dette, og ikke bare de offisielle holdningene som finnest på forumet.

6199657[/snapback]

Her på forumet er det ikke faretiden som bestemmer sånt, men heller oppførselen. Man får et rykte, slik at en erfaren bruker kan poste feil uten at det vil ødelegge for mye, mens med en nybegynner vet ikke folk annet enn at han feilpostet. At du heter det samme som Tekkens klart beste fighter er selvsagt positivt.

Tips til å bli likt:

Ikke kritiser de som har vært her lengre enn deg

Skriv noenlunde korrekt norsk (SMS/dialektfritt)

Vet hva du snakker om

Ikke spam

Jeg klarer faktisk å feile på samtlige punkter, men jeg har lov. :)

Lenke til kommentar
Tips til å bli likt:

Vet hva du snakker om

Ikke spam

Jeg klarer faktisk å feile på samtlige punkter, men jeg har lov. :)

6200903[/snapback]

Og det bringer oss inn på neste punkt, nemlig at du er morsom, ironisk og sarkastisk uten å gå for mye på person. Det gjelder iallefall her for OT-baren.

Velkommen til forumet! :)

Lenke til kommentar
Takker og bukker for hilsener, men har fremdeles fått lite respons på hva dere synes er holdningen til forumet når det gjelder nye brukere (da tenker jeg ikke på meg, men generelt)

6199782[/snapback]

Det blir ingen poll om den nye brukeren er homo eller noe annet, ta det med ro. Kommer jo an på hva du skriver osv. ikke når du er registrert.

Lenke til kommentar
Tips til å bli likt:

Vet hva du snakker om

Ikke spam

6200903[/snapback]

Litt On-Topic igjen :p

Jeg tror SteffyBoy har veldig rett. Dersom du oppfører deg med vanlig folkeskikk, prøver å prate forståelig, og faktisk underlegger deg ansenitet..

Ikke fordi ansenitet nødvendigvis betyr smarte folk, men det er sjeldent drittunger som blir her lenge eller får noe særlig ansenitet ;)

_ALDRI_ kom med poster som du ikke kan forsvare.. Å slenge ut kommentarer uten grunn er fy-fy!

Holder man seg til det overnevnte så vil man nok bli godkjent i det store diskusjon.no communityen uten noe problem, og ingen vil se ned på deg :)

My 5 cents

Lenke til kommentar

Bare ikke vær ironisk ovenfor noen før du vet om de vil ta spøken, så går alt bra :D

Selv har jeg blitt kastet ut for litt uskyldig erting et par ganger, og har nå lært ei lekse :/

Så lenge du skriver slik du gjør, tror jeg ikke folk har noe problemer med å komme overens med deg, det er brukerne som lager 14-IZZ P05T3R og forsvinner igjen etter 50 innlegg som oftest blir 'rammet' av de som har lengst e-penis her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...